Okullar doğası gereği kalabalık ve birden çok problemin aynı anda yaşanabileceği bir mekandır. Birbirinden farklı insanların yer aldığı bu çok kültürlü ortamda yaşanan problemlerin çözümünün ise hızlı bir şekilde olması beklenmektedir. Son yıllarda yapılan çalışmalar, git gide artan sayıda öğrencinin depresyon, anksiyete, madde bağımlılığı ve kendine zarar verme davranışı gibi ruh sağlığı sorunlarıyla mücadele ettiğini ve bu öğrencilerde onda birinde ciddi duygusal problemlerin bulunduğunu görülmektedir. Yaşanan bu olaylar önleme, çözme gibi durumlarda okul rehberlik hizmetlerine büyük iş düşmektedir. Okul psikolojik danışmanlarından kısa sürede problemleri çözmeleri beklentisi ise onları kısa süreli yaklaşımlara yönelmeyi beraberinde getirmiştir. Bunun sonucunda ise çözüm odaklı kısa süreli terapi yaklaşımının okullarda kullanımı gittikçe önem kazanmıştır. Bu çalışmada Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapinin ne olduğu hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca, bu yaklaşımın okullarda kullanımına yönelik yapılan araştırmalar dikkate alınarak çözüm odaklı kısa süreli terapinin okullarda kullanımı incelenen literatür bağlamında tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | November 22, 2023 |
Acceptance Date | December 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 12 |
.