Okul sporları; farklı okulların farklı kademelerinde öğrenim gören ve okullarını çeşitli spor dallarıyla temsil eden öğrencilerin birtakım sınıflandırmalar dâhilinde mücadele etmelerine dayalı, ekip olabilme, paylaşma, fair-play ve başarı duygusu benzeri kavramların yaşanması ile öğrenmeye katkı sağlayan, yalnızca öğrenci kimliğiyle katılım sağlanan organizasyonlar olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okul sporları faaliyetlerine katılımları, meslektaşlarından algıladıkları destek ve iş doyum durum süreçleri kapsamında öğretmenlik, beden eğitimi ve spor öğretmenliği, iş doyumu, yönetim ve yönetici, eğitim ve okul yönetimi ve okul sporları kavramlarının açıklanmasıdır. Bu bağlamda araştırmada tarama modeli, verilerin toplanmasında ise doküman analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak; alan yazında konu özelinde birçok çalışmanın gerçekleştirildiği, okul sporlarının genç bireyler üzerinde olumlu etkiler bıraktığı ve çalışma ortamlarında alınan her türden desteğin beden eğitimi öğretmenlerinin işlerini daha tatminkar bir şekilde gerçekleştirmelerine neden olduğu söylene bilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | November 29, 2023 |
Acceptance Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 12 |
.