Değerler, bireylerin eylem, düşünce ve tutumlarını etkileyen soyut ölçülerdir. Değerler, toplumların bir arada kalması için önem arz etmekte olup bu çerçevede sonraki nesillere aktarılması zaruridir. Bu noktada, değerler eğitimi kavramı ortaya çıkmaktadır. Değerler eğitimi için kullanılabilecek yöntemlerden biri de romanlardır. Bu araştırmada, Khaled Hosseini’nin Uçurtma Avcısı, Bin Muhteşem Güneş ve Ve Dağlar Yankılandı romanları değer aktarımı açısından incelenmiştir. Nitel bir paradigma benimsenen araştırmada, verilerin toplanması sürecinde doküman analizi tercih edilirken, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Romanlarda toplam 95 olumlu değer ve 83 olumsuz değer tespit edilmiştir. Romanlardaki tespit edilen olumlu değerler sırasıyla; sevgi, yurtseverlik, dürüstlük, yardımseverlik, saygı, dostluk, adil olma, sabır, sorumluluk ve öz denetim iken, olumsuz değerler ise zulüm, öfke, kibir, dedikodu, haram yemek, iki yüzlülük, kıskanmak, yalan söylemek, iftira etmek ve kin tutmak olarak saptanmıştır. Ayrıyeten romanlarda tecavüz, argo, sigara ve alkol kullanımı gibi olumsuz ögeler bulunmaktadır ancak Romanlardaki olumlu değerlerin olumsuz değerlerden fazla olması ayrıyeten sevgi değerinin ön plana çıkması romanların değer aktarımı açısından kullanılabileceğini düşündürmektedir.
araştırma boyunca her türlü bilimsel yazım ve yayın etiğine uyduğumu beyan ederim
bu araştırma boyunca benden desteğini, bilgisini ve sabrını esirgemeyen sayın hocam Doç. Dr. Vural Tünklere sonsuz teşekkürlerimi sunarım
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 28, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | May 18, 2025 |
Acceptance Date | June 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 15 |
.