Bu araştırma ileride çocuklarla çalışabilecek alanlarda (çocuk gelişimi, çocuk koruma ve bakım hizmetleri, sosyal hizmetler) öğrenim gören önlisans öğrencilerinin çocuk cinsel istismarcılarına yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin bazı sosyodemografik özellikler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinin karşılaştırma türüne dayalı olarak yapılmıştır. Araştırmada veri toplama sürecinden önce etik kurul izni alınmıştır. Araştırmaya 422’si (%60) kadın ve 283’ü (%40) erkek olmak üzere 705 öğrenci katılmıştır. 18-25 yaş aralığındaki öğrencilerin yaş ortalaması 20,07±1,69’dir. Veriler, Kişisel Bilgi Formu ile Çocuk Cinsel İstismarcılarına Yönelik Bilgi ve Farkındalık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Bulgular, öğrencilerin hem istismarcıların karakteristik özellikleri hem de onların kullandıkları yöntemler hakkında bilinçli bir farkındalığa sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca öğrencilerin çocuk cinsel istismarcılarına yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, bölüm, çocuk cinsel istismarcılarına yönelik eğitim alma durumu ve çocukluk döneminde cinsel istismara maruz kalma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir.
This study was conducted to examine whether the knowledge and awareness levels of associate degree students studying in fields that may work with children in the future (child development, child protection and care services, social services) about child sexual abusers differ in terms of some sociodemographic characteristics. The research was conducted based on the comparison type of the relational screening model. In the study, the Ethics Committee permission was obtained before the data collection process. 705 students, 422 (60%) female and 283 (40%) male, participated in the study. The average age of the students between the ages of 18-25 was 20.07±1.69. Data were collected using the Personal Information Form and The Scale of Knowledge and Awareness About Child Molesters. In addition to descriptive statistics, independent sample t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were applied to analyse the data. The findings revealed that the students had a conscious awareness of both the characteristics of the abusers and the methods used by them. In addition, it was determined that the knowledge and awareness levels of the students about child sexual abusers differed significantly according to gender, department, education status about child sexual abusers and exposure to sexual abuse during childhood.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Youth Sociology , Sociology of Child |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | March 14, 2025 |
Acceptance Date | May 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.