Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BELEDİYECİLİK KAPSAMINDA MESLEK EDİNDİRME KURSLARININ İŞLEVSELLİK ANALİZİ: DENİZLİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ MESLEK EDİNDİRME KURSLARI (DENMEK) ÖRNEĞİ

Year 2025, Volume: 18 Issue: 2, 656 - 674, 30.04.2025
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1586373

Abstract

Sosyal belediyecilik uygulamaları kapsamında Türkiye’de yerel yönetimler tarafından farklı türlerde hizmetler gerçekleştirilmektedir. Bu hizmetlerden biri olan meslek edindirme kurslarında birçok alanda ve başlıkta faaliyetler yapılmaktadır. Denizli büyükşehir belediyesi tarafından Denizli büyükşehir belediyesi meslek edindirme kursları (DENMEK) bünyesinde spor, kişisel gelişim, el sanatları vb. başlıklar altında farklı branşlarda eğitim hizmetleri ve faaliyetleri yürütülmektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket uygulaması tercih edilmiştir. Anket formunun hazırlanmasında (Hayran, 2013; Şimşek, 2023) literatürdeki kaynaklardan faydalanılmıştır. Çalışmanın hipotezlerini test edebilecek şekilde 5’li Likert ölçeği formatında hazırlanan ankette 17 adet soru bulunmaktadır. Çalışma, rastgele örneklem modeline göre DENMEK kurs merkezlerinde ve kentin farklı noktalarında kurslara katılan/katılmış olan 486 vatandaşla yapılmıştır. Veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiş olup gruplar arası farklılıkların belirlenmesinde t Testi ve Anova (Tukey, Tamhane) testleri kullanılmıştır. Katılımcıların DENMEK hakkındaki memnuniyet algıları, kurs içeriklerinin etkili olup olmadığı ve kursların kursiyerlere katkı sağlayıp sağlamadığı araştırılmıştır ve katılımcıların demografik özelliklere göre DENMEK hakkındaki memnuniyet algılarının yaş etkeni dışında anlamlı farklılık gösterdiği; kurs içeriklerinin etkili olarak görüldüğü ve kursların kursiyerlere katkı sağladığı belirlenmiştir.

Ethical Statement

Çalışmada etik kurallarına uyulduğunu beyan ederim.

Supporting Institution

YOK

Thanks

YOK

References

  • Adıyaman, A. T. & Demirel, S. (2011), “Sosyal Belediyecilik Üzerine Bir İnceleme: Ankara Büyükşehir Örneği,” Sayder Dış Denetim Dergisi, ss.115-129.
  • Atay, S. (2021), Türkiye’de İstihdam Politikaları Kapsamında Meslek Edindirme Kursları: Eskişehir Örneği, (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bağlan, D. & Yardımcıoğlu, F. (2017). “Meslek Edindirme Kurslarının Etkinliği: SAMEK Örneği”. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 5/1 (Ocak), 63-87.
  • Balcılar, A., Çınarlı, S. (2020). Türkiye'de Sosyal Belediyecilik Uygulamaları ve Bornova Belediyesi Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 10.37880/cumuiibf.614314.
  • Batal, S. (2015) “Türkiye’de Sosyal Devlet Kavramının Dönüşümü: Sosyal Belediyecilik”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 19, Sayı:2, ss.221-245.
  • Berkün, S. “Türkiye’de Sosyal Belediyecilik Anlayışı”. Şarkiyat 9/2 (Kasım 2017), 582-598. https://doi.org/10.26791/sarkiat.331199.

FUNCTIONALITY ANALYSIS of VOCATIONAL TRAINING COURSES in the SCOPE of SOCIAL MUNICIPALISM: The CASE of DENİZLİ METROPOLITAN MUNICIPALITY VOCATIONAL TRAINING COURSES (DENMEK)

Year 2025, Volume: 18 Issue: 2, 656 - 674, 30.04.2025
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1586373

Abstract

Within the scope of social municipalism practices, different types of services are carried out by local governments in Türkiye. In vocational training courses, one of these services, activities are carried out in many fields and titles. Denizli metropolitan municipality carries out training services and activities in different branches under the titles of sports, personal development, handicrafts, etc. within Denizli metropolitan municipality vocational training courses (DENMEK). In the study, survey application from quantitative research methods was preferred. In the preparation of the questionnaire form (Hayran, 2013; Şimşek, 2023), sources in the literature were utilised. There are 17 questions in the questionnaire prepared in a 5-point Likert scale format to test the hypotheses of the study. The study was conducted according to the random sampling model with 486 citizens who attended/participated in DENMEK course centres and courses at different points in the city. The data were analysed in SPSS 22.0 programme and t Test and Anova (Tukey, Tamhane) tests were used to determine the differences between groups. Participants‘ satisfaction perceptions about DENMEK, whether the course contents are effective and whether the courses contribute to the trainees were investigated and it was determined that the participants’ satisfaction perceptions about DENMEK according to demographic characteristics differed significantly except for the age factor; the course contents were seen as effective and the courses contributed to the trainees.

References

  • Adıyaman, A. T. & Demirel, S. (2011), “Sosyal Belediyecilik Üzerine Bir İnceleme: Ankara Büyükşehir Örneği,” Sayder Dış Denetim Dergisi, ss.115-129.
  • Atay, S. (2021), Türkiye’de İstihdam Politikaları Kapsamında Meslek Edindirme Kursları: Eskişehir Örneği, (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bağlan, D. & Yardımcıoğlu, F. (2017). “Meslek Edindirme Kurslarının Etkinliği: SAMEK Örneği”. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 5/1 (Ocak), 63-87.
  • Balcılar, A., Çınarlı, S. (2020). Türkiye'de Sosyal Belediyecilik Uygulamaları ve Bornova Belediyesi Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 10.37880/cumuiibf.614314.
  • Batal, S. (2015) “Türkiye’de Sosyal Devlet Kavramının Dönüşümü: Sosyal Belediyecilik”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 19, Sayı:2, ss.221-245.
  • Berkün, S. “Türkiye’de Sosyal Belediyecilik Anlayışı”. Şarkiyat 9/2 (Kasım 2017), 582-598. https://doi.org/10.26791/sarkiat.331199.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Public Administration, Urban Policy, Policy and Administration (Other)
Journal Section Articles
Authors

Vahit Bölükbaş 0000-0002-6248-4085

Publication Date April 30, 2025
Submission Date November 16, 2024
Acceptance Date February 12, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Bölükbaş, V. (2025). FUNCTIONALITY ANALYSIS of VOCATIONAL TRAINING COURSES in the SCOPE of SOCIAL MUNICIPALISM: The CASE of DENİZLİ METROPOLITAN MUNICIPALITY VOCATIONAL TRAINING COURSES (DENMEK). Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 656-674. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1586373

Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.