Amaç: Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ve hemşirelik mesleğine yönelik imaj algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tasarımda olan araştırmaya toplam 190 öğrenci katılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Bilinçli Farkındalık Ölçeği ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik İmaj Ölçeği ile 3-8 Ekim 2023 tarihleri arasında toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin Bilinçli Farkındalık Ölçeği puan ortalamaları 57.01±12.27 (min:22, max:86) ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik İmaj Ölçeği puan ortalamaları 144.86±12.06 (min:104, max:173) bulunmuştur.
Öğrencilerin bilinçli farkındalık düzeyleri ile hemşirelik mesleğine yönelik imaj algıları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r = 0.175, p = .016).
Sonuç: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeylerinin ve hemşirelik mesleğine yönelik imaj algılarının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Eğitimcilerin öğrencilerin bilinçli farkındalık düzeylerini artıracak ve toplumda hemşirelik mesleğinin olumlu imajını geliştirecek girişimler planlaması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | June 1, 2024 |
Acceptance Date | June 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 2 Issue: 1 |