Artificial intelligence (AI) is revolutionizing nursing education and clinical practice. Nursing students are better prepared for complex clinical situations and make more informed decisions in patient care through AI-based simulations and decision support systems. This review comprehensively addresses the role of AI in nursing students' clinical practice, its impact on education, and the ethical and privacy dimensions. The innovative applications of AI in education, its positive effects on student performance, and its potential future uses have been examined. Additionally, the challenges and ethical responsibilities brought by these technologies are also evaluated. For AI to be effectively used in nursing education, educational institutions and healthcare professionals must adapt to this technology.
Yapay zeka (AI) hemşirelik eğitiminde ve klinik uygulamalarda devrim yaratıyor. Hemşirelik öğrencileri, karmaşık klinik durumlara daha iyi hazırlanmakta ve YZ tabanlı simülasyonlar ve karar destek sistemleri aracılığıyla hasta bakımında daha bilinçli kararlar vermektedir. Bu derleme, YZ'nin hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalarındaki rolünü, eğitim üzerindeki etkisini ve etik ve gizlilik boyutlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. YZ'nin eğitimdeki yenilikçi uygulamaları, öğrenci performansı üzerindeki olumlu etkileri ve gelecekteki potansiyel kullanımları incelenmiştir. Ayrıca, bu teknolojilerin getirdiği zorluklar ve etik sorumluluklar da değerlendirilmiştir. YZ'nin hemşirelik eğitiminde etkin bir şekilde kullanılabilmesi için eğitim kurumlarının ve sağlık çalışanlarının bu teknolojiye uyum sağlaması gerekmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Internal Diseases Nursing |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | November 8, 2024 |
Acceptance Date | January 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 1 |