Bu çalışmada, “Öğretmenlere Yönelik Program Okuryazarlığı Eğitim Programı"nın sonuç değerlendirmesine ilişkin bulguların ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan bu hizmet içi eğitim programı, ilkokul ve ortaokul düzeyinde görev yapan 24 gönüllü öğretmene 6 gün, 18 saat süreyle eşzamanlı çevrimiçi öğrenme şeklinde uygulanmıştır. Durum çalışması deseninde tasarlanan bu değerlendirme araştırmasının nitel boyutunda, katılımcı öğretmenler tarafından doldurulan eğitim değerlendirme formlarından ve katılımcılarla yapılan görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ise katılımcıların ders planları ders planı değerlendirme formu aracılığıyla değerlendirilmiş ve katılımcılara eğitimden hemen önce ve eğitimin tamamlanmasından beş hafta sonra uygulanan " Program Okuryazarlığı Öz Yeterlik Ölçeği" eşleştirilmiş gruplar t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, katılımcı öğretmenlerin uygulama sonunda programın hedeflerine büyük ölçüde ulaştıkları ve katılımcıların öğretim programı ve uygulamasına ilişkin mesleki yeterliliklerinin geliştiği söylenebilir. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin eğitim programının unsurlarına ilişkin olumlu görüşlerinin çok daha belirgin olduğu tespit edilmiştir. Ölçeğin ön-test ve son-test analizlerinin sonuçları, katılımcıların program okuryazarlığı öz-yeterlik düzeylerinin anlamlı bir şekilde arttığını ortaya koymuştur.
Bu araştırma, Yıldız Teknik Üniversitesi Akademik Etik Kurulunun 15/02/2021 tarihli E-73613421-604.01.02 sayılı kararı ile alınan izinle yürütülmüştür.
In this study, it was aimed to reveal the findings regarding the summative evaluation of the “Curriculum Literacy Training Program for Teachers”. This in-service training program, prepared by the researchers, was applied to 24 volunteer teachers working at primary and secondary school levels as synchronous online learning in 6 days and 18 hours. In the qualitative dimension of this evaluation research, which was designed in the case study design, the data obtained from the training evaluation forms filled out by the participant teachers and the interviews with the participants were analyzed by the content analysis method. In the quantitative dimension of the study, participants’ lesson plans were evaluated via the lesson plan evaluation form and the "Curriculum Literacy Self-Efficacy Scale” administered to the participants just before the training and five weeks after the completion of the training were analyzed using paired groups t-test. According to the findings, it can be stated that the participant teachers reached the objectives of the program to a great extent at the end of the implementation and that participants' professional competencies regarding curriculum and implementation improved. Also, it was determined that the positive opinions of the participant teachers regarding the elements of the training program were much more prominent. The results of the pre-test and post-test analyses of the scale revealed that the participants' curriculum literacy self-efficacy levels increased significantly.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 16, 2025 |
Publication Date | May 19, 2025 |
Submission Date | April 22, 2024 |
Acceptance Date | April 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 |