Bu araştırmada, Sakarya ilinde görev yapan öğretmenlerin sürdürülebilir okul açısından okullarda yapılan çevre eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseninin kullanıldığı çalışmada katılımcı görüşlerine odaklanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sakarya ilinde görev yapan öğretmenler oluştururken, çalışmada çeşitli tür ve kademelerde görev yapan 20 katılımcı örneklem olarak seçilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde, sürdürülebilirlik kavramının öğretmenlerce tüm boyutlarıyla kavranamadığı, sürdürülebilir okulların sayıca ve nitelikçe yetersiz olduğu görülmüştür. Sürdürülebilir bir çevrenin sağlanması için eğitim önkoşul olarak görülse de öğrencilerin henüz istenen çevre bilinci düzeyine ulaşamadığı anlaşılmıştır. Çevre eğitiminin istenilen nitelikte olması için öncelikle öğretmen yeterliklerinin artırılması gerektiği belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarından hareketle, sürdürülebilir bir geleceğin sağlanmasında eğitim ve dolayısıyla öğretmenler başrol olacakları için, öncelikle öğretmen yeterliklerinin artırılması önerilmiştir. Sürdürülebilir okulların sayılarının ve kalitelerinin artırılması, çevre eğitiminin öğrenci merkezli ve uygulama ağırlıklı olması, ayrıca toplumun tüm kesimlerine yayılması gerektiği belirtilmiştir.
This study aims to determine the perspectives of teachers working in Sakarya province regarding environmental education practices in schools from the perspective of sustainable schools. The research employs the phenomenological design, a qualitative research method, focusing on participant perspectives. While the study population consists of teachers working in Sakarya province, a sample of 20 participants from various school types and levels was selected. Data were collected through a semi-structured interview form and analysed using the content analysis method. The findings indicate that teachers do not fully comprehend the concept of sustainability in all its dimensions and that sustainable schools are insufficient in both quantity and quality. Although education is considered a prerequisite for ensuring a sustainable environment, students have not yet reached the desired level of environmental awareness. It was determined that the competencies of teachers should be increased in order for environmental education to be at the desired quality. Based on the research results, since education—and thus teachers—plays a critical role in ensuring a sustainable future, it is recommended that teacher competencies should be strengthened. Additionally, it is stated that the number and quality of sustainable schools should be increased, environmental education should be student- centred and practice-based, and environmental awareness should be disseminated across all segments of society.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 10, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | April 18, 2025 |
Acceptance Date | May 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 1 |