Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmenliği
adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışları ile teknopedagojik eğitim
yeterlikleri arasında bir ilişkinin var olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verilerini toplamak için tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını 2015-2016 eğitim öğretim yılında Türkiye’ nin 5 farklı
üniversitesinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören 179 İlköğretim Matematik
Öğretmenliği adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için Öğretme-Öğrenme
Anlayışları ve Teknopedagojik Eğitim Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Öğretme-Öğrenme
Anlayışları ölçeği Chan ve Elliot (2004) tarafından geliştirilmiş ve Aypay
(2011) tarafından Türkçe’ ye uyarlanmıştır. Teknopedagojik Eğitim Yeterlilik
ölçeği ise Kabakçı Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Birinci ve Kurt (2012)
tarafından geliştirmiştir. Araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmen
adaylarının yapılandırmacı öğrenme anlayışını benimsedikleri görülmüştür.
Araştırma sonucunda ilköğretim matematik öğretmen adaylarının cinsiyetlerine,
öğretme ve öğrenme anlayışları ve teknopedagojik eğitim yeterliklerini açısından
anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim matematik
öğretmenliği adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlikleri ile yapılandırmacı
anlayış arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde bir ilişkinin olduğu
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2019 |
Submission Date | March 10, 2019 |
Acceptance Date | March 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |