Bu araştırmanın amacı, eylem araştırması deseni ile okul öncesi eğitim kademesinde çocukları öğrencileri bulunan ailelerin öğretmene, okula ve sınıfa olan müdahaleleri, müdahale olan konulara yönelik çözüm yolları ve uygulama sonuçlarına ilişkin ebeveyn, öğretmen ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel araştırma türlerinden eylem araştırması deseniyle yürütülmüştür. Eylem araştırmasının amacı, süreçteki sorunları belirleyip, ortaya çıkartmak ve sorunlara yönelik çözümler bulmaktır. Araştırmanın yapıldığı çalışma grubu, araştırmacının çalıştığı Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı, 60-72 ay karma yaş grubu çocuklarının devam ettiği bir okul öncesi eğitim kurumudur. Bu araştırmada verilere göre gözlem, günlük ve görüşme sürecinde kullanılan sorular ve boyutlar dikkate alınarak betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmada; ebeveyn-öğretmen, ebeveyn-okul yönetimi arasında sorunlar yaşanmamasına karşın okul öncesi eğitimde aile müdahalesinin beklenti boyutunda olduğu, ebeveynlerin öğretmenden, sınıfın ve okulun işleyişinden dolayı olan beklentilerini öğretmene ve okul yönetimine iletmeleri sebebiyle müdahalelerinin olduğu ve bu müdahaleleri gerektiren beklentilerin öğretmen ve okul yönetimi tarafından kurallar ve şartlar elverdiği ölçüde çözüme kavuşturulduğu anlaşılmaktadır.
The purpose of this research is to reveal the interventions of families with students in preschool education to teachers, schools and classes, solutions to the issues that are intervened and the opinions of parents, teachers and administrators regarding the results of the application using an action research design. This research was conducted with an action research design, which is one of the qualitative research types. The purpose of action research is to determine and reveal the problems in the process and to find solutions to the problems. The study group where the research was conducted is a kindergarten affiliated with the Ministry of National Education, where the researcher works, and where children of mixed age group of 60-72 months attend. In this research, descriptive analysis was conducted by considering the questions and dimensions used in the observation, diary and interview processes according to the data. In the research; although there were no problems between parents-teachers, parents-school administration, it was understood that family intervention in preschool education was at the level of expectation, parents had interventions because they conveyed their expectations from the teacher, the functioning of the class and the school to the teacher and school administration, and these expectations that required interventions were resolved by the teacher and school administration to the extent that the rules and conditions allowed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2025 |
Submission Date | May 19, 2025 |
Acceptance Date | June 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |