Okul Yönetimi Dergisinin 5. cildinin ilk sayısıyla yayındayız. 10 çalışmanın yer aldığı bu sayıya, Milli Eğitim Akademisinin eğitim yönetimi lisansüstü eğitim programları için nasıl etkileri olduğunu, oluşturduğu tehditler ve yarattığı fırsatlara odaklanarak değerlendiren editöryal yazımızla başlıyoruz. Bu sayıda yer alan araştırma makalelerinden ilki öğrenen okul ölçeğinin ölçek geliştirme çalışması. İkinci çalışma, okul öncesi eğitimde aile müdahalesini eylem araştırması deseniyle inceliyor. Bu sayıda iki fenomenoloji (olgubilim) araştırması yer alıyor. Birisi, IB okullarında eşgüdümü, diğeri kadın öğretmenlerin kariyer ve annelik deneyimlerini inceliyor. Bu sayıdaki diğer bir çalışmada ise 2023 eğitim vizyonu belgesi, teftiş ve kurumsal rehberlik hizmetleri hedeflerinin gerçekleşme durumu açısından ilgili yönetmelikler bağlamında doküman incelemesi deseninde inceleniyor. Bu sayıda yer alan üç derleme çalışmanın ilki, sistematik derleme deseninde yapılan okul yöneticilerinin mesleki kimliğinin incelendiği bir araştırma. İkinci çalışma, eğitimde politika analizi üzerine ve kavramsal temeller ile uygulama yaklaşımlarına odaklanıyor. Sayının üçüncü derleme çalışmasında ise eğitimde yapay zekâ ve etik konusu üzerine yapılan alanyazın taraması yer alıyor. Sayımızda yer alan bahsedeceğimiz son çalışma ise bir model önerisi sunuyor: Bütüncül Okul Yöneticisi Yetiştirme Modeli. İkilemler, yeterlikler ve öğrenme-öğretme süreçleri boyutları üzerine inşa edilen model, eğitim yönetimi lisansüstü eğitim programları, Milli Eğitim Akademisi ve STK’ların uygun rol paylaşımı ve işbirliği ile okul yöneticisi yetiştirme sürecine yeni ve pratik bir yaklaşım sunuyor.
Okul Yönetimi Dergisi olarak eğitim yönetimi alanında akademi ile sahayı, başka bir ifadeyle teori ile pratiği eğitim bilimleri perspektifinde buluşturmayı hedefleyen hakemli bir dergiyiz. Bu sayının editöryal yazısında genişçe üzerinde durulduğu üzere, eğitim alanındaki güncel gelişmeler, eğitim yönetimi alanında yeni dönüşümlere işaret ediyor. Teorinin pratiğe, pratiğin ise teoriye bağlandığı esas noktanın bilimsel araştırma olduğu kabulünden hareketle; bu dönüşümlerin sadece izleyicisi/takipçisi değil, dönüşüm ajanları/failleri olmak için -alandaki akademikler ve okul yöneticileri olarak- bizlerin sorumluluğunun, alanımızı, daha fazla araştırmayla zenginleştirmek olduğunu düşünüyoruz. Bu kapsamda, yukarıda genel olarak tanıttığımız dergi sayımızı sunarken yayımlanmak üzere göndereceğiniz yeni araştırmaları/çalışmaları beklediğimizi belirtmek istiyoruz.
5. cilt ikinci sayıda yeniden buluşmak ümidiyle, iyi okumalar dileriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Jenerik |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2025 |
Submission Date | June 24, 2025 |
Acceptance Date | June 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |