Turizm sektöründe nitelikli personele ulaşmada ana sorunlar; yüksek mevsimsellik, düşük ücret, beceri eksiklikleri, yüksek personel devir hızı ve kayıt dışı istihdam olarak sıralanmakta ve her geçen gün sektörde nitelikli personele ulaşma zorlaşmaktadır. Bu araştırmada gelecekte turizm işletmeleri için potansiyel adaylar olarak kabul edilen lisans öğrencilerin turizm eğitimine ilişkin algı ve beklentileri incelenmekte ve turizm eğitimi algısı ile turizm eğitimi beklentisi arasındaki ilişki test edilmektedir. Çalışma kapsamında 2023-2024 öğretim yılı Bahar döneminde Safranbolu Turizm Fakültesinde turizm eğitimi almakta olan 368 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket verilerinin analizi çerçevesinde lisans öğrencilerin turizm eğitimi algısının mesleki ve öznel olmak üzere iki alt boyutta şekillendiği görülmüştür. Turizm eğitimi beklentileri ise çalışma niyeti-kariyer ve kişisel gelişim olmak üzere iki alt boyutta toplanmaktadır. Öğrencilerin turizm eğitimi algısı ve beklentisi arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmaktadır.
Bu çalışma, için Karabük Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulunun 29.03.2023 tarih ve 2023/03- 13 sayılı kararı ile etik izni alınmıştır.
The main problems in reaching qualified personnel in the tourism sector are listed as high seasonality, low wages, lack of skills, high staff turnover and unregistered employment, and it is getting harder to reach qualified personnel in the sector day by day. In this study, the perceptions and expectations of undergraduate students, who are considered as potential candidates for tourism enterprises in the future, regarding tourism education are examined and the relationship between the perception of tourism education and the expectation of tourism education is tested. Within the scope of the study, a questionnaire was applied to 368 students studying tourism at Safranbolu Tourism Faculty in the Spring term of the 2023-2024 academic year. Within the framework of the analysis of the survey data, it was seen that undergraduate students' perception of tourism education was shaped in two sub-dimensions: professional and subjective. Expectations of tourism education are organised in two sub-dimensions: work intention-career and personal development. There is a moderate positive relationship between students' perception and expectation of tourism education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | February 2, 2025 |
Acceptance Date | March 7, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |