Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi

Year 2022, Issue: 30, 173 - 185, 06.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı, iki farklı coğrafyada yaşamış fakat eğitim ve sanat alanında birbirlerine oldukça
yakın görüşleri savunmuş Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun hem akademik sanat eğitimindeki
önemine dikkat çekmek hem de iki eğitimcinin benzer yönlerine vurgu yapmaktır. Sanat eğitiminde önemli
rol oynayan Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun yayınlanmış makale, ders notları, gazete yazıları
incelenmiş ve bunların içinde sadece yaratıcılık ve sanat eğitimi üzerine görüşleri derlenerek, birbirleriyle
karşılaştırılmıştır. 1920’li yıllarda Bauhaus Okulu’nda eğitimcilik yapan Paul Klee ve 1930’lu yıllardan
70’li yılların sonuna değin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitimcilik yapan Bedri Rahmi
Eyüboğlu’nun sanatçı kişiliklerinin de önünde sanat eğitimi üzerine fikir ve yorumlarının bir araya getirilerek
incelenmesinin eğitim bilimleri literatürü için oldukça önemli olduğu görülmektedir.

Year 2022, Issue: 30, 173 - 185, 06.12.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Emre Altındağ

Publication Date December 6, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 30

Cite

APA Altındağ, E. (2022). Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 173-185. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215220
AMA Altındağ E. Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2022;-(30):173-185. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215220
Chicago Altındağ, Emre. “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu Ve Paul Klee: Yaratıcılık Ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, no. 30 (December 2022): 173-85. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215220.
EndNote Altındağ E (December 1, 2022) Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 173–185.
IEEE E. Altındağ, “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, vol. -, no. 30, pp. 173–185, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215220.
ISNAD Altındağ, Emre. “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu Ve Paul Klee: Yaratıcılık Ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (December 2022), 173-185. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215220.
JAMA Altındağ E. Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:173–185.
MLA Altındağ, Emre. “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu Ve Paul Klee: Yaratıcılık Ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, vol. -, no. 30, 2022, pp. 173-85, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215220.
Vancouver Altındağ E. Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):173-85.