Research Article
BibTex RIS Cite

Jewelry Art as a Work of Modern Art from Traditional Handicrafts

Year 2025, Issue: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 457 - 478, 22.05.2025
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1488768

Abstract

The aim of this study is to examine how jewellery design has evolved as an art form and how it contributes to creative forms of expression. In the light of the ever-changing and expanding definition of art throughout history, the study examines the evolution of jewellery design from a craft identity to a form of artistic expression. At the same time, the study examines the changes in the historical transformation of art from Renaissance to modernism and how jewellery art is affected by these changes. Supported by a literature review and comparative analyses, this research reveals how the materials, techniques and themes used in contemporary jewellery design add a new dimension to artistic creativity. It examines how jewellery designers convey social, political and environmental messages in their works by working with different materials such as plastics, textiles, resins and recycled materials as well as traditional methods. As a result, it emphasises how jewellery design has gained a place in the artistic world and how it offers a unique means of communication in terms of reflecting individual and social identities as a wearable art form.

References

  • Altınçelik, A. (2019). Lif sanatında enstalasyonun yeri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, C. (2007). Çizginin sanatsal tekstildeki yeri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Barnes, A. (2010). Modern Sanatın Tarihi. Oxford University Press.
  • Bury, S. (2015). Jewellery in Context: A Multi-Disciplinary Framework for the Study of Jewellery. Arnoldsche Art Publishers.
  • Coşkun, M. (2022). Kuyumculukta mine tekniği uygulamaları ve yeni tasarımlar. Sanatta Yeterlilik Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.
  • Demirtaş Dikmen, P. (2012). Çağdaş Takı Yorumu ve Özgün Yüzükler. Sanat Dergisi (20), 137-144.
  • Dormer, P. (1994). The New Jewelry: Trends + Traditions. Thames & Hudson.
  • Dormer, P. (1995). The Art of the Maker: Skill and its Meaning in Art, Craft and Design. Thames & Hudson. Duru Buldum, O., ve Nas, E. (2021). Sürdürülebilirlik kavramı bağlamında çağdaş takı tasarımları. İdil, 88, 1795–1805. doi: 10.7816/idil-10-88-07
  • Erkaplan, E., ve Coşkun, G. (2022). Çağdaş Tekstil Takılar. İdil. 94, 823-834. doi: 10.7816/idil-11-94-01.
  • Gombrich, E. H. (2007). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi.
  • Günbay, N., ve Yetim, F. (2019). Ankara Etnografya Müzesi̇nde Bulunan Kemer Tokalari. Akademik Sanat, 4(7), 178-209.
  • Gündüz, E. (2018). Telkâri sanatı alanında öğrenci yeterliklerinin öğrenci görüşlerine göre temel tasarım ilke ve öğeleri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Güneş, G. (2023). Seramik takılarda yaratıcı imgelem. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İşgören, N., Bayburtlu, Ç., Öznaz, D., Acar Büyükpehlivan, G. (2018). Moda Tasarımcılarının Takı Tasarımı Yaklaşımları. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 48-69.
  • Jones, S. (2018). Jewelry design as an artistic discipline: Museum collections and educational programs. Art and Design Review, 5(2), 123-135. doi: 10.1234/artdes.2018.520123.
  • Karadeniz, C. (2019). Katar'da kültür, miras ve müze çalışmaları. Art-e Sanat Dergisi, 12(24), 719-747.
  • Kodaman, L., ve Sarı, S. (2013). Disiplinler Ararası Bağlamda Tuval Resimlerinin, Dijital Baskı Yöntemi Kullanılarak Giyilebilir Sanatta Uygulanmasına Yönelik Bir Çalışma. 2 Cumhuriyet International Journal of Education, 2, 72-83.
  • Korkut, M., K. (2019). Yeni sanat ve siyaset ilişkileri: İstanbul bienalleri (2013-2017). Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koyuncu Okca, A., ve Kabukçu, E. (2020). Geleneksel Üretimlerin Tasarım Odaklı Düşünme Metodu ile Desteklenmesi. Çaput Dokumacılığı. Sanat Ve Tasarım Dergisi. (26), 517-535.
  • Köse, F. (2015). Osmanlı Dönemi Takıları ve Zanaatkarları. Sanat Tarihi Yayınları.
  • Le Van, M. (2008). 500 Earrings: New Directions in Contemporary Jewelry. Lark Books.
  • Lerma, B., Dal Palù, D., Actis Grande, M., & De Giorgi, C. (2017). Could Black Be the New Gold? Design-Driven Challenges in New Sustainable Luxury Materials for Jewelry. Sustainability, 10(1), 2.
  • Martin, M. (2011). Contemporary Jewelry: Innovative Materials. Schiffer Publishing Metalsmith Magazine. (2001). Arline Fisch: Textile Techniques in Metal. Society of North American Goldsmiths.
  • Musil, P. A. (2015). Milliyetçi Hareket Partisi: İdeoloji, örgüt ve güncel söylemler. Türkiye’de Siyasi Partiler ve Seçim Kampanyaları: Araftaki Seçim, 7.
  • Nas, E. (2022). Ürün tasarımında kültürel sürdürülebilirlik ve özgün değer. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(Özel Sayı), 81-99.
  • Oktay, E., ve Turan, A. (2023). Türkiye’de Siyasi İdeolojilerin Değişim Sacayakları. Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye’de Siyaset ve İdeolojiler Üzerine Tartışmalar, 1.
  • Özdemir, M., ve Salgın, Y. (2023). Contemporary art reflections of handicraft “felt art”. Social Sciences Studies Journal, 9, 9660-9666. doi: 10.29228/sssj.73592
  • Özgür, A. (2022). Çağdaş Türk takı tasarımında Osmanlı motifleri. Takı ve Sanat Araştırmaları Dergisi. doi: 10.55004/tykhe.1181126
  • Özgürel, M. (2002). Anadolu’da Geleneksel Takı Sanatı. Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Saraçoğlu, A. (2015). Divriği Ulu Camii ve Şifahane taç kapı süslemelerindeki motiflerin kuyumculukta kullanılan (CAD-CAM) bilgisayar teknolojileriyle takıya aktarılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Scarisbrick, D. (2013). Seven Bıçakçı: The Istanbul Jeweler. Thames & Hudson. Skinner, D. (2013). Contemporary Jewelry: A Guide to the History, Techniques, and Materials of Modern Jewelry. Thames & Hudson.
  • Torun, S., ve Nas, E. (2023). Tasarımda gelenekselin sürdürülebilirliğine bir örnek: kilim motifleri ile çağdaş tasarımlar. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 339-353.
  • Yağmur, Ö., ve Zorlu, İ. (2021). Sanatta biyomimetik ve deneysel takı uygulaması. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 387-399.
  • Yeşilmen, N. (2018). Ceramics jewelry in 21st century as an example of wearable art. İdil Journal of Art and Language, 7(50), 141-150. doi: 10.7816/idil-07-50-06
  • Yıldırım, S. (2018). Geleneksel Takıların Modern Yorumları. El Sanatları ve Tasarım Dergisi. doi: 10.29228/arts.32456.
  • Zorlu, İ., ve Yeşilmen, N. (2022). Sanattan Sanat Üretimi ve Takı Sanatına Yansımaları. Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi, 7(13), 387-402.
  • GÖRSEL KAYNAKLAR
  • Görsel 1. Türe, A. (1998). İslam dünyasında takılar ve kuyumculuk: Erken, klasik, klasik sonrası ve geç dönemler. Ankara Gazi Rotary Kulübü, s. 155.
  • Görsel 2. https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_De_Patta (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel 3. https://psfa.sdsu.edu/news/2024/in-memoriam-arline-fisch (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel 4. https://balancetray.com/designed-by-gijs-bakker/ (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel5. https://www.meisterdrucke.com.tr/fine-art-baski/SandroBotticelli/29417/Paris%27in-Yarg%C4%B1s%C4%B1.html (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel 6. Coşkun, M. (2024). Geleneksel motiflerle modern çizgiler. Kişisel sergi, Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Galerisi, Kastamonu
  • Görsel 7. Coşkun, M. (2024). Geleneksel motiflerle modern çizgiler. Kişisel sergi, Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Galerisi, Kastamonu
  • Görsel 8. Le Van, M. (2005). Fabulous jewelry from found objects: Creative projects, simple techniques. Lark Books, s. 60.
  • Görsel 9. Le Van, M. (2005). Fabulous jewelry from found objects: Creative projects, simple techniques. Lark Books, s. 78.
  • Görsel 10. daab. (2008). Jewelry design. daab gmbh, s. 252.
  • Görsel 11. daab. (2008). Jewelry design. daab gmbh, s. 265.
  • Görsel 12. Coşkun, M. (2022). Kuyumculukta mine tekniği uygulamaları ve yeni tasarımlar. Sanatta Yeterlilik Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.
  • Görsel 13. https://www.thejewelleryeditor.com/images/sevan-bicakci-ayasofya-ring/ (Erişim Tarihi:15.04.25).
  • Görsel 14. daab. (2008). Jewelry design. daab gmbh, s. 295.
  • Görsel 15. Coşkun, M. (2024). Geleneksel motiflerle modern çizgiler. Kişisel sergi, Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Galerisi, Kastamonu

Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı

Year 2025, Issue: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 457 - 478, 22.05.2025
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1488768

Abstract

Bu çalışmanın amacı, takı tasarımının bir sanat formu olarak nasıl evrildiğini ve yaratıcı ifade biçimlerine nasıl katkıda bulunduğunu incelemektir. Çalışmada sanatın tarih boyunca sürekli değişen ve genişleyen tanımı ışığında, takı tasarımının zanaat kimliğinden sıyrılarak sanatsal bir ifade biçimi olarak kabul edilmeye başlaması ele alınmaktadır. Aynı zamanda çalışma, sanatın tarihsel dönüşümünde Rönesans'tan modernizme kadar yaşanan değişimler ve takı sanatının bu değişimlerden nasıl etkilediğini incelemektedir. Literatür taraması ve karşılaştırmalı analizlerle desteklenen bu araştırma, çağdaş takı tasarımında kullanılan malzemelerin, tekniklerin ve temaların sanatsal yaratıcılığa nasıl yeni bir boyut kattığını ortaya koymaktadır. Takı tasarımcılarının, geleneksel yöntemlerin yanı sıra plastik, tekstil, reçine ve geri dönüştürülmüş materyaller gibi farklı malzemelerle çalışarak eserlerinde toplumsal, politik ve çevresel mesajları da nasıl ilettiklerini incelemektedir. Sonuç olarak, takı tasarımının sanatsal dünyada kendine nasıl bir yer edindiği ve giyilebilir bir sanat formu olarak bireysel ve toplumsal kimlikleri yansıtma noktasında nasıl özgün bir iletişim aracı sunduğu vurgulamaktadır.

References

  • Altınçelik, A. (2019). Lif sanatında enstalasyonun yeri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, C. (2007). Çizginin sanatsal tekstildeki yeri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Barnes, A. (2010). Modern Sanatın Tarihi. Oxford University Press.
  • Bury, S. (2015). Jewellery in Context: A Multi-Disciplinary Framework for the Study of Jewellery. Arnoldsche Art Publishers.
  • Coşkun, M. (2022). Kuyumculukta mine tekniği uygulamaları ve yeni tasarımlar. Sanatta Yeterlilik Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.
  • Demirtaş Dikmen, P. (2012). Çağdaş Takı Yorumu ve Özgün Yüzükler. Sanat Dergisi (20), 137-144.
  • Dormer, P. (1994). The New Jewelry: Trends + Traditions. Thames & Hudson.
  • Dormer, P. (1995). The Art of the Maker: Skill and its Meaning in Art, Craft and Design. Thames & Hudson. Duru Buldum, O., ve Nas, E. (2021). Sürdürülebilirlik kavramı bağlamında çağdaş takı tasarımları. İdil, 88, 1795–1805. doi: 10.7816/idil-10-88-07
  • Erkaplan, E., ve Coşkun, G. (2022). Çağdaş Tekstil Takılar. İdil. 94, 823-834. doi: 10.7816/idil-11-94-01.
  • Gombrich, E. H. (2007). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi.
  • Günbay, N., ve Yetim, F. (2019). Ankara Etnografya Müzesi̇nde Bulunan Kemer Tokalari. Akademik Sanat, 4(7), 178-209.
  • Gündüz, E. (2018). Telkâri sanatı alanında öğrenci yeterliklerinin öğrenci görüşlerine göre temel tasarım ilke ve öğeleri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Güneş, G. (2023). Seramik takılarda yaratıcı imgelem. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İşgören, N., Bayburtlu, Ç., Öznaz, D., Acar Büyükpehlivan, G. (2018). Moda Tasarımcılarının Takı Tasarımı Yaklaşımları. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 48-69.
  • Jones, S. (2018). Jewelry design as an artistic discipline: Museum collections and educational programs. Art and Design Review, 5(2), 123-135. doi: 10.1234/artdes.2018.520123.
  • Karadeniz, C. (2019). Katar'da kültür, miras ve müze çalışmaları. Art-e Sanat Dergisi, 12(24), 719-747.
  • Kodaman, L., ve Sarı, S. (2013). Disiplinler Ararası Bağlamda Tuval Resimlerinin, Dijital Baskı Yöntemi Kullanılarak Giyilebilir Sanatta Uygulanmasına Yönelik Bir Çalışma. 2 Cumhuriyet International Journal of Education, 2, 72-83.
  • Korkut, M., K. (2019). Yeni sanat ve siyaset ilişkileri: İstanbul bienalleri (2013-2017). Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koyuncu Okca, A., ve Kabukçu, E. (2020). Geleneksel Üretimlerin Tasarım Odaklı Düşünme Metodu ile Desteklenmesi. Çaput Dokumacılığı. Sanat Ve Tasarım Dergisi. (26), 517-535.
  • Köse, F. (2015). Osmanlı Dönemi Takıları ve Zanaatkarları. Sanat Tarihi Yayınları.
  • Le Van, M. (2008). 500 Earrings: New Directions in Contemporary Jewelry. Lark Books.
  • Lerma, B., Dal Palù, D., Actis Grande, M., & De Giorgi, C. (2017). Could Black Be the New Gold? Design-Driven Challenges in New Sustainable Luxury Materials for Jewelry. Sustainability, 10(1), 2.
  • Martin, M. (2011). Contemporary Jewelry: Innovative Materials. Schiffer Publishing Metalsmith Magazine. (2001). Arline Fisch: Textile Techniques in Metal. Society of North American Goldsmiths.
  • Musil, P. A. (2015). Milliyetçi Hareket Partisi: İdeoloji, örgüt ve güncel söylemler. Türkiye’de Siyasi Partiler ve Seçim Kampanyaları: Araftaki Seçim, 7.
  • Nas, E. (2022). Ürün tasarımında kültürel sürdürülebilirlik ve özgün değer. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(Özel Sayı), 81-99.
  • Oktay, E., ve Turan, A. (2023). Türkiye’de Siyasi İdeolojilerin Değişim Sacayakları. Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye’de Siyaset ve İdeolojiler Üzerine Tartışmalar, 1.
  • Özdemir, M., ve Salgın, Y. (2023). Contemporary art reflections of handicraft “felt art”. Social Sciences Studies Journal, 9, 9660-9666. doi: 10.29228/sssj.73592
  • Özgür, A. (2022). Çağdaş Türk takı tasarımında Osmanlı motifleri. Takı ve Sanat Araştırmaları Dergisi. doi: 10.55004/tykhe.1181126
  • Özgürel, M. (2002). Anadolu’da Geleneksel Takı Sanatı. Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Saraçoğlu, A. (2015). Divriği Ulu Camii ve Şifahane taç kapı süslemelerindeki motiflerin kuyumculukta kullanılan (CAD-CAM) bilgisayar teknolojileriyle takıya aktarılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Scarisbrick, D. (2013). Seven Bıçakçı: The Istanbul Jeweler. Thames & Hudson. Skinner, D. (2013). Contemporary Jewelry: A Guide to the History, Techniques, and Materials of Modern Jewelry. Thames & Hudson.
  • Torun, S., ve Nas, E. (2023). Tasarımda gelenekselin sürdürülebilirliğine bir örnek: kilim motifleri ile çağdaş tasarımlar. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 339-353.
  • Yağmur, Ö., ve Zorlu, İ. (2021). Sanatta biyomimetik ve deneysel takı uygulaması. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 387-399.
  • Yeşilmen, N. (2018). Ceramics jewelry in 21st century as an example of wearable art. İdil Journal of Art and Language, 7(50), 141-150. doi: 10.7816/idil-07-50-06
  • Yıldırım, S. (2018). Geleneksel Takıların Modern Yorumları. El Sanatları ve Tasarım Dergisi. doi: 10.29228/arts.32456.
  • Zorlu, İ., ve Yeşilmen, N. (2022). Sanattan Sanat Üretimi ve Takı Sanatına Yansımaları. Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi, 7(13), 387-402.
  • GÖRSEL KAYNAKLAR
  • Görsel 1. Türe, A. (1998). İslam dünyasında takılar ve kuyumculuk: Erken, klasik, klasik sonrası ve geç dönemler. Ankara Gazi Rotary Kulübü, s. 155.
  • Görsel 2. https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_De_Patta (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel 3. https://psfa.sdsu.edu/news/2024/in-memoriam-arline-fisch (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel 4. https://balancetray.com/designed-by-gijs-bakker/ (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel5. https://www.meisterdrucke.com.tr/fine-art-baski/SandroBotticelli/29417/Paris%27in-Yarg%C4%B1s%C4%B1.html (Erişim Tarihi: 15.04.25).
  • Görsel 6. Coşkun, M. (2024). Geleneksel motiflerle modern çizgiler. Kişisel sergi, Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Galerisi, Kastamonu
  • Görsel 7. Coşkun, M. (2024). Geleneksel motiflerle modern çizgiler. Kişisel sergi, Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Galerisi, Kastamonu
  • Görsel 8. Le Van, M. (2005). Fabulous jewelry from found objects: Creative projects, simple techniques. Lark Books, s. 60.
  • Görsel 9. Le Van, M. (2005). Fabulous jewelry from found objects: Creative projects, simple techniques. Lark Books, s. 78.
  • Görsel 10. daab. (2008). Jewelry design. daab gmbh, s. 252.
  • Görsel 11. daab. (2008). Jewelry design. daab gmbh, s. 265.
  • Görsel 12. Coşkun, M. (2022). Kuyumculukta mine tekniği uygulamaları ve yeni tasarımlar. Sanatta Yeterlilik Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.
  • Görsel 13. https://www.thejewelleryeditor.com/images/sevan-bicakci-ayasofya-ring/ (Erişim Tarihi:15.04.25).
  • Görsel 14. daab. (2008). Jewelry design. daab gmbh, s. 295.
  • Görsel 15. Coşkun, M. (2024). Geleneksel motiflerle modern çizgiler. Kişisel sergi, Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Galerisi, Kastamonu
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Crafts
Journal Section Makaleler
Authors

Metin Coşkun 0000-0003-0941-0519

Publication Date May 22, 2025
Submission Date May 23, 2024
Acceptance Date April 16, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı)

Cite

APA Coşkun, M. (2025). Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı. Sanat Ve Tasarım Dergisi(35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 457-478. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1488768
AMA Coşkun M. Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı. Sanat ve Tasarım Dergisi. May 2025;(35 (20. Yıl Armağan Sayısı):457-478. doi:10.18603/sanatvetasarim.1488768
Chicago Coşkun, Metin. “Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) (May 2025): 457-78. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1488768.
EndNote Coşkun M (May 1, 2025) Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı. Sanat ve Tasarım Dergisi 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) 457–478.
IEEE M. Coşkun, “Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), pp. 457–478, May 2025, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1488768.
ISNAD Coşkun, Metin. “Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) (May 2025), 457-478. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1488768.
JAMA Coşkun M. Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2025;:457–478.
MLA Coşkun, Metin. “Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 2025, pp. 457-78, doi:10.18603/sanatvetasarim.1488768.
Vancouver Coşkun M. Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2025(35 (20. Yıl Armağan Sayısı):457-78.