İçinde doğdukları dönem, iletişim ve teknojik yapı, yetiştirilme biçimleri,
eğitim imkânları ile diğer kuşaklardan farklı olan Y kuşağı kariyer hedeflerini
belirlemede farklı düşünme ve hareket yapısına sahiplerdir. İşletme ve
mühendislik eğitimi alan Y kuşağı bireylerin deneyimlerini, algılarını ve
beklentilerini daha iyi anlamak, gelecekle ilgili iş planlarını değerlendirebilmek
amacıyla bu çalışma kurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ve Isparta
ilinde yer alan devlet ve vakıf üniversitelerinin işletme bölümü ve endüstri
mühendisliği bölümlerinde okuyan üçüncü-dördüncü sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 518 üniversite öğrencisine ulaşılmıştır.
Lerroy ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen girişimcilik ölçeği
kullanılmıştır. Analiz sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilerin girişimcilik
niyetleri; cinsiyete, okul türüne ve aile fertleri arasında girişimcinin varolup
olmamasına göre farklılık gösterirken bölüm türünün ise girişimcilik niyetini
etkilemediği gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 31 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).