Amaç: Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sakarya Üniversitesi'nde öğrenim gören 428 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Veriler, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği ile toplanmış, analizler parametrik testler ve korelasyon analizi ile yapılmıştır. Bulgular: Cinsiyet değişkeni, psikolojik sağlamlık üzerinde anlamlı bir fark yaratmış ve erkek öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Gelir düzeyi ise yaşam doyumu üzerinde etkili olmuş, yüksek gelir düzeyine sahip öğrencilerin daha yüksek yaşam doyumu puanlarına sahip olduğu belirlenmiştir. Psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır (r = 0.280, p < 0.001). Sonuç: Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu, psikolojik sağlamlık ile ilişkilidir. Bu bulgular, psikolojik sağlamlığı artırmaya yönelik müdahalelerin öğrencilerin yaşam doyumunu olumlu yönde etkileyebileceğini göstermektedir.
Objective: This study aims to examine the relationship between life satisfaction and psychological resilience among university students. Method: The research was conducted using a relational screening model. A total of 428 students from Sakarya University participated in the study. Data were collected using the Brief Psychological Resilience Scale and the Life Satisfaction Scale, and analyses were conducted using parametric tests and correlation analysis. Findings: Gender significantly influenced psychological resilience, with male students exhibiting higher levels of psychological resilience. Income level also affected life satisfaction, as students with higher income levels reported greater life satisfaction scores. A positive and significant relationship was found between psychological resilience and life satisfaction (r = 0.280, p < 0.001). Conclusion: Life satisfaction among university students is associated with psychological resilience. These findings suggest that interventions aimed at enhancing psychological resilience may positively impact students' life satisfaction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Work (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 3, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | March 6, 2025 |
Acceptance Date | May 3, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |