Sinema, evrensel bir anlatı aracı olarak, diğer sanat dallarıyla etkileşim içinde olan ve birçok disiplini bir araya getiren özgün bir sanat formudur. Uluslararası alanda tanınmış İspanyol yönetmen Pedro Almodóvar’ın sineması, farklı sanat dallarıyla güçlü bir etkileşim içinde olmuştur. Bu sinematik dünyadaki ilişkiye bakmak için metinlerarasılık ve göstergelerarasılıktan yararlanılabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Pedro Almodóvar sinemasında metinlerarası ve göstergelerarası ilişkileri incelemektir. Bu bağlamda Pedro Almodóvar filmlerinde biçim, sunuş ve içerik alışverişleriyle ve özellikle resim, heykel ve edebiyatla teması üzerine odaklanılmıştır. Çalışmada Almodóvar’ın psikolojik gerilim türünde “La Piel Que Habito” (İçinde Yaşadığım Deri, 2011) ve dram ve gerilim türünde “Los Abrazos Rotos” (Kırık Kucaklaşmalar, 2009) isimli filmlerine odaklanılarak metinlerarası ve göstergelerarası ilişkiler sorgulanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda diğer sanat disiplinleriyle kurduğu bağla estetik ve anlatı unsurlarıyla zenginleşen çok katmanlı bir sinema dili geliştirerek sürekli bir diyalog yarattığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Semiotics |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | January 3, 2025 |
Publication Date | January 7, 2025 |
Submission Date | September 8, 2024 |
Acceptance Date | December 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 17 Issue: 34 |