Amaç: Araştırma menopoz
dönemine yönelik uygulanan eğitim programının kadınların menopoza yönelik
tutumlarına etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır.
Yöntem:Araştırma ön test test-son test modeline dayalı yarı deneysel
bir çalışma olarak yapıldı Araştırma 23.11.2017-23.02.2018 tarihleri arasında 62
kadınla yürütüldü. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen
Tanıtıcı Bilgiler Formu ve Menopoza İlişkin Tutum Ölçeği kullanılarak toplandı. Beş hafta boyunca kadınlara
menopoza yönelik eğitim verildi. Kadınların menopoza yönelik tutumları eğitim
öncesinde ve eğitimden iki ay sonra değerlendirildi.
Bulgular:
Kadınların eğitim öncesi Menopoza İlişkin Tutum Ölçeği
puan ortalaması 39,87+12.1, eğitim sonrası 52.32+10.33 olduğu ve puan
ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak önemli olduğu belirlendi (p<0.001).
Eğitim öncesinde menopoza
yönelik olumlu tutuma sahip olan kadınların oranı %51.6, eğitim sonrasında %85.5’di ve iki
ölçüm arasındaki farkın istatistiksel açıdan önemli olduğu saptandı (p<0.001).
Sonuç:
Bu araştırma menopoza yönelik verilen planlı sağlık eğitiminin,
kadınların tutumlarını olumlu yönde geliştirdiğini ortaya koymuştur. Çalışma sonuçlarına
göre menopozal dönemdeki kadınlara kapalı grup olarak düzenlenen planlı sağlık eğitimin
sunulması ve bu eğitimin sağlık hizmetlerine entegre edilmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2019 |
Submission Date | October 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 1 |