Günümüzde yaşanan hızlı değişim ve ilerlemeler, insanların karşı karşıya kaldığı çeşitli sosyal, çevresel ve ekonomik sorunların daha geniş bir perspektifte ele alınmasını gerekli kılmıştır. Bu sorunlar arasında gelir eşitsizliği, çevre kirliliği, insan hakları ihlalleri, eğitim ve sağlık gibi temel konular yer almaktadır. Bu tür sorunlar sadece bir ülkenin veya bölgenin sorunu olarak değil, küresel çapta etkileri olan ve herkesi ilgilendiren sorunlar olarak değerlendirilmelidir. Küresel sosyal sorumluluk anlayışı, bu tür sorunların çözüme kavuşması için tüm insanların ve kuruluşların birlikte çaba harcaması gerektiği vurgulamaktadır. Çalışmada, turizm alanında lisans eğitimi alan öğrencilerin küresel sosyal sorumluluk algı düzeylerinin belirlenmesi ve küresel sosyal sorumluluk algısının demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin küresel sosyal sorumluluk algı düzeylerinin iyi olduğu, en yüksek ortalamaya ekolojik sorumluluğun, en düşük ortalamaya ulusal sorumluluğun sahip olduğu belirlenmiştir. Cinsiyete göre küresel sosyal sorumluluk toplam puanı ve tüm alt boyutları, bölüme göre eyleme dönük sorumluluk, çevre dersi alma durumuna göre eyleme dönük sorumluluk, sosyal sorumluluk dersi alma durumuna göre küresel sosyal sorumluluk toplam puanı ve özgeci sorumluluk, sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılım durumuna göre ise küresel sosyal sorumluluk toplam puanı, eyleme dönük sorumluluk ve özgeci sorumluluk alt boyutlarında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Corporate Social Responsibility |
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | October 17, 2024 |
Acceptance Date | April 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 28 Issue: 1 |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).