Sanayi Devrimi ile birlikte tüketim toplumlarının ortaya çıkışı beraberinde modern reklamın doğuşunu getirmiştir. Reklam, ortaya çıktığı ilk dönemlerde yalnızca bir pazarlama aracı olarak görülürken küreselleşen dünya düzeni ile birlikte ideolojik ve kültürel düşünceleri iletme, değişim ve dönüşümün aracı olma ya da cinsiyet çalışmaları gibi eleştirel düşünce perspektiflerinden de değerlendirilmeye başlamıştır. Reklama ilişkin ifade edilen bu bakış açıları, reklamcılığın akademik dünyasında pek çok araştırma dâhilinde incelenmiş ve incelenmeye devam edilmektedir. Yapılan akademik çalışmaların nitelik ve niceliklerindeki çeşitlenme beraberinde reklamcılık alanyazınının genel bir profilinin çıkarılmasını da gerektirmiştir. Bu çalışma, reklam araştırmacılarının 2018-2022 yılları arasındaki odak noktalarını ve odak noktalarının gelecekte nereye yönelebileceklerini ortaya koymak amacıyla “advertising” başlığı ile Web of Science (WOS) veri tabanında yer alan 4.079 makalenin bibliyometrik analizini sunmaktadır. Analizler, WOS veri tabanı ve VOSviewer yazlımı aracılığıyla iki kategoride 17 başlık altında yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda reklamın özellikle hızla çalışılmaya devam edilen bir konu olduğu, ancak internet reklamcılığı, makine öğrenmesi gibi günümüzün reklamcılık anlayışını önemli ölçüde dönüştüren paradigmaların yeterince çalışılmadığı saptanmıştır. Sosyal ve beşeri bilimlerin bir bileşeni olarak reklamın yalnızca Amerika ile Avrupa ülkeleri tarafından değil dünyanın her bölgesinde ele alındığı; bir çalışma alanı olarak yalnızca sosyal ve beşeri bilimler ile sınırlanmadığı; fen bilimleri, mühendislik ve sağlık bilimleri gibi alanlar tarafından da ilgi odağı olduğu, çalışma kapsamında ulaşılan diğer sonuçlardır.
The emergence of consumer societies with the Industrial Revolution brought with it the birth of modern advertising. While it was seen only as a marketing tool in the early periods of its emergence, with the globalizing world order, it has begun to be evaluated from the perspective of critical thinking such as conveying ideological and cultural ideas and gender studies. These various perspectives on advertising have been and continue to be included in many studies in the academic world of advertising. Diversification in the quality and quantity of academic studies has necessitated the creation of a general profile of the advertising literature. This study carried out a bibliometric analysis of 4,079 articles in the Web of Science (WOS) database under the title "advertising" in order to reveal where advertising researchers focused their attention between 2018 and 2022 and where they may turn in the future. Analyzes were made under 16 headings in two categories through the WOS database and VOSviewer software. As a result of the analysis, it was determined that advertising is a subject that continues to be studied particularly rapidly, but paradigms such as internet advertising and machine learning, which significantly transform today's advertising understanding, have not been studied sufficiently. Advertising, as a component of social sciences and humanities, is addressed not only in America and European countries but in every region of the world; As a field of study, it is not limited only to social sciences and humanities; Another result obtained within the scope of the study is that it is also the focus of attention in fields such as science, engineering and health sciences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Advertisement |
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | December 30, 2024 |
Acceptance Date | April 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 28 Issue: 1 |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).