Bu çalışmanın amacı çocuk edebiyatı yazarı olan Şermin YAŞAR’ın çocuklara yönelik eserlerindeki belirlenen söz varlığı ögelerini tespit etmek ve bu ögeleri Türkçe eğitimi açısından değerlendirmektir. Araştırmada Şermin Yaşar’ın çocuklara yönelik kaleme aldığı 18 eserindeki söz varlığı (atasözü, deyim, ikileme, pekiştirme, kalıp ifade, argo, terim, yabancı kelime) unsurları incelenmiştir. Araştırma doğası gereği niteldir. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analizden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında en çok kullanılan söz varlığı unsurlarının deyim, ikileme, kalıp ifade olduğu tespit edilirken atasözü, pekiştirme, argo, terim, yabancı kelime söz varlığı unsurlarına deyimler, ikilemeler ve kalıp ifadelere oranla daha az yer verildiği görülmüştür. Özellikle atasözleri bakımından oldukça zengin olan dilimiz için atasözlerinin az sayıda kullanılmış olması bir eksiklik olarak görülebilir. Sonuç olarak Şermin Yaşar’ın çocuklara yönelik eserlerinin söz varlığı unsurları açısından zengin olduğu söylenebilir. Sahip olduğu söz varlıklarıyla Türkçenin zenginliğini yansıtan bu eserler Türkçe eğitiminde, söz varlığı öğretiminde ve çocukların dil gelişiminde kullanılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education, Turkish Language and Literature Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 16, 2024 |
Submission Date | September 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |
SEBED Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.