The present study was conducted in survey research method, which is one of the quantitative research approach. Research sample consisted of 275 fine arts teachers through convenience sampling. Data was collected through the Art Self-Concept Scale developed by Duran and Tezer (2005). Data was analyzed through Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk, Mann Whitney U, independent t-test. As a result of the data analysis it was determined that level of fine arts teachers’ art self-concept do not vary in terms of gender, age, marital status, and professional experience variables however there is a significant difference in favor of the fine arts teachers working in science art centers, fine arts high schools in terms of type of the school, there is a significant difference in favor the fine arts teachers who graduated from fine arts faculties in terms of type of the faculty. Findings, obtained through the data analysis, were interpreted with respect to sociological and psychological aspects of the self-concept, discussed in the light of the relevant literature, suggestions were made.
Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar öğretmenlerinin sanat benlik kavram düzeyini cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, görev yapılan okul türü ve mezun olunan fakülte değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel tarama (survey) tekniği ile yürütülmüştür. Uygun örnekleme tekniği kullanılarak 275 görsel sanatlar öğretmenine ulaşılmıştır. Veriler, Duran ve Tezer (2005) tarafından geliştirilen Sanat Benlik Kavram Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veriler, Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk, Mann- Whitney U, Kruskal-Wallis ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda görsel sanatlar öğretmenlerinin sanat benlik kavram düzeyleri, cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki deneyim değişkenlerine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Buna karşılık görev yapılan okul türü değişkenine göre bilim sanat merkezleri ve güzel sanatlar liselerinde çalışan öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık olduğu; güzel sanatlar fakültesi mezunu görsel sanatlar öğretmenlerinin sanat benlik kavram düzeyinin eğitim fakültesi mezunu görsel sanatlar öğretmenlerinin sanat benlik kavramında anlamlı olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. Veri analizi sonucunda ulaşılan bulgular, benlik kavramının sosyolojik ve psikolojik boyutları açısından yorumlanmış; ilgili literatür ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
Studies in Educational Research and Development (SERD) is licensed under Creative Commons 4.0.