Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 17 - 41, 30.06.2025

Abstract

Bu araştırmada ortaokul Türkçe derslerinde öğrencilerin konuşma becerisi etkinliklerine katılımları, etkinliklerde karşılaşılan sorunların giderilmesi ve konuşma becerisinin geliştirilmesinde web 2.0 araçlarının işlevlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla iki eylem planı hazırlanmıştır. Bu eylem planları iki haftada ve dört ders saatinde uygulanarak tamamlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemi kapsamında eylem araştırması deseni tercih edilerek yürütülmüştür. Araştırmada yer alan örneklem amaçlı olarak seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu araştırmaya gönüllü olarak katılan Sivas ilinde bir devlet okulunda altıncı sınıfta eğitim gören 9 erkek, 10 kız olmak üzere toplamda 19 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları alanyazın taraması ve uzman görüşü sonrasında oluşturulmuş, veri toplama araçlarında veri kaybını en aza indirgemek için çeşitleme yapılmıştır. Araştırmada veriler; yarı yapılandırılmış ön görüşme formundan, gözlem notlarından, çalışma dokümanlarından yararlanılarak elde edilmiş ve tablo şeklinde verilmiştir. Gözlem ve görüşme formlarından elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelenirken konuşma dokümanlarından elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Veriler yorumlanırken kod ve temaya uygun olan katılımcı ve araştırmacının ifadeleri doğrudan alıntılar yapılarak sunulmuştur. Eylem planları ile elde edilen verilerden yola çıkarak öğrenciler web 2.0 araçları ile yapılan konuşma etkinliklerine istekli bir şekilde katılmışlardır. Web 2.0 araçları ile yapılan etkinliklerde öğrencilerin karşılaştıkları tahtaya çıkmakta isteksizlik, konuşma esnasında gülme ve arkadaşını güldürme, konuşma esnasında heyecanlanma, ortam, unutma, beden dilinin verimli kullanamama, göz temasından kaçınma gibi sorunların yaşanmadığı gözlenmiştir. Öğrencilerin konuşma süresi ile sorunları olmakla birlikte hazırlıksız bir konuşma için yeterli olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin konuşma becerisinde anlamlı bir ilerleme fark edilmiştir. Öğrencilerin konuşma becerisi etkinliklerine daha fazla ve istekli katılmaları için eğlenceli ve etkileşimli sınıf ortamları oluşturulabileceği önerisinde bulunulmuştur.

References

  • Akın, A. (2013). Eğitimde kullanılan güncel ölçme araçları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Akkaya, A. (2012). Öğretmen adaylarının konuşma sorunlarına ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Aktaş, E., Karakuş, S. (2023). Voki uygulamasının Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin konuşma motivasyonlarına ve konuşma öz yeterlik algılarına etkisi. International Journal of Languages' Education and Teaching, 11(3), 1-28.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Aslan, B. (2007). Web 2.0 teknikleri ve uygulamaları, XII. ‚Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri Kitabı. Bilkent Üniversitesi Yayınları.
  • Aydemir, M. (2018). Ders materyal tasarım program. Eğitim Yayınevi. s. 45-70.
  • Aykaç, M., Çetinkaya, G. (2013). Yaratıcı drama etkinliklerinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. Turkish Studies, 8(9), s. 671-682.
  • Ayrancı, B. B. (2016). Konuşma eğitimi önemi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 4, s. 15-24.
  • Başaran, M., Erdem, İ. (2009). Öğretmen adaylarının güzel konuşma becerisi ile ilgili görüşleri üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), s. 743-754.
  • Bircan, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin konuşma becerilerini kullanmaya yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 95-113.
  • Bolat, Y. (2019). Eylem araştırmalarında veri toplama ve analiz yöntemleri. A. S. Saracaloğlu ve A. K. Eranıl (Ed.) Eğitimde eylem araştırmaları içinde (ss. 311-343). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Büyükikiz, K. K., Hasırcı, S. (2013). Anadili öğretiminde konuşma becerisinin yeri. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1(1), s. 57-63.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ceran, D. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma eğitimi dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), s. 337-358.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (5. baskı). (Çev. Ed. S. B. Demir ve M. Bütün). Siyasal Kitabevi.
  • Çerçi, A. (2015). Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerin konuşma becerisini ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri. International Journal of Social and Educational Sciences, 2(4), 186-204.
  • Çetinkanat, C. (1996). İnsan ilişkilerinde etkili iletişim, Çağdaş Eğitim, 21 (223), 18- 20.
  • Demirekin, M. (2023). Dil öğretiminde güncel yeni teknolojiler. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 10(3), 627-641.
  • Demirel, Ö. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Dökmen, Ü. (1997). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdem, A., Erdem, M. (2015). Yapılandırmacı karma öğrenme ortamlarının dinleme ve konuşma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 14(3), 1130-1148.
  • Eşgi N., Kocadağ Ü. (2019). Bilişim teknolojileri, öğretim materyal geliştirme için web 2.0 araçları 1. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1), 603-634.
  • İstifanoğlu, E. G. (2020). The influence of voki on learners' speaking skill in the EFL context: A case study with young learners (Yüksek Lisans Tezi). Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karaca, İ., Karaca, N. (2021). 2023 Vizyon Belgesi’nin dijitalleşme açısından incelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 5(1), 1-8.
  • Katrancı, M. (2014). Öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlilik algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 174-195.
  • Kıymaz, M. S., Doyumğaç, İ. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının dinlediklerinden hareketle hazırlıksız konuşma başarıları: Karma yöntem araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1049-1070.
  • Korkmaz, G., Çaymaz, G. (2022). Yabancılara Türkçe eğitiminde web 2.0 araçlarının dört alan becerisine yönelik kullanımları (okuma, dinleme, yazma, konuşma). Trk Dergisi, 3(1). https://doi.org/10.5281/zenodo.7492774
  • Kökçü, Y., (2023). Dil öğretiminde kullanılan dijital yardımcılar: Web 2.0 araçları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 48-66.
  • Kuru, O. (2013). Akıcı konuşma problemi yaşayan ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kurudayıoğlu, A. G. M. (2003). Konuşma eğimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları, (13), 287.
  • Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 425-433.
  • Maden, S. (2011). Rol kartlarının konuşma eğitimindeki başarı ve tutum üzerine etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 23-38.
  • Mert, E. L. (2014). Türkçe eğitimi ve öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesi sürecinde kullanılabilecek etkinlik önerileri. Ana Dili Eğitim Dergisi, 23-48.
  • Önbaş, N. A. (2008). Türkçe öğretiminde teknoloji kullanımı ve kalıcı öğrenme. Eskişehir: 8. International Educational Technology Konferansı Anadolu Üniversitesi.
  • Özdemir, S. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 361-374.
  • Öztürk, Ö. (2017). İlkokul 3.sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Şahan, M. (2012). 10-12 Yaş arası ilköğretim öğrencilerinin konuşma yeterlilikleri ve konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik atölye örnekleri. 5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi- Öğretimi Kurultayı, Mersin.
  • Taş, S., Uğurlu, M. (2019). Dil eğitiminde teknoloji ve sosyal medya etkisi. Gece Akademi, 2, 1-13.
  • Tekşan, K., Çinpolat, E. (2018). Öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları ve konuşma öz yeterlik algılar. Turkish Studies Educational Sciences, 13(11), 1219-1236. http://dx.doi.org/10. 7827/TurkishStudies.13400
  • Temizkan, M. (2009). Akran değerlendirmenin konuşma becerisinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 90-112.
  • Topçuoğlu Ünal, F., Degeç, H. (2012). Öğretmen görüşlerine göre konuşma eğitiminde karşılaşılan sorunlar. The Journal of Academic Social Science Studies
  • Uçgun, D. (2007). Konuşma eğitimini etkileyen faktörler. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 59-67.
  • Ulu, H. (2019). Öğretmen adaylarının dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine ilişkin metaforik algıları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 272-314.
  • Ürün Karahan, B. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının konuşma eğitimine yönelik tutumları (Kars İli Örneği). e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 38-45.
  • Yaşar, Z. (2017). Kavram karikatürleriyle yapılan etkinliklerin ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Yeşilbağ, S., Korkmaz, Ö. (2020). The effect of Voki application on students’ academic achievements and attitudes towards English course. Education and Information Technologies, 26/1, 465-487.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yona, S., Marlina, L. (2014). The use of Voki website in teaching speaking on oral descriptive text for junior high school students. Journal Of English Language Teaching, 3/1, 235–242.
  • Zhang, W. (2022). The role of technology-based education and teacher professional development in English as foreign language classes. Front. Psychol, 13, 910315, https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.910315/full

An Action Research on Improving Speaking Skills of Secondary School Students

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 17 - 41, 30.06.2025

Abstract

In this study, it was aimed to reveal the participation of students in speaking skill activities in secondary school Turkish lessons, to eliminate the problems encountered in the activities and to reveal the functions of web 2.0 tools in the development of speaking skills. For this purpose, two action plans were prepared. These action plans were completed in two weeks and four class hours. The research was conducted by choosing the action research design within the scope of qualitative research method. The sample in the research was selected purposively. The study group of the research consists of a total of 19 students, 9 boys and 10 girls, studying in the sixth grade at a public school in Sivas, who voluntarily participated in the research. The data collection tools of the study were created after literature review and expert opinion, and data collection tools were diversified to minimize data loss. The data were obtained from the semi-structured preliminary interview form, observation notes and study documents and presented in the form of tables. While the data obtained from observation and interview forms were analyzed through content analysis, the data obtained from speech documents were analyzed through descriptive analysis. While interpreting the data, the statements of the participant and the researcher, which are appropriate to the code and theme, are presented with direct quotations. Based on the data obtained from the action plans, students willingly participated in speaking activities with Web 2.0 tools. It was observed that there were no problems such as reluctance to take the board, laughing during the speech and making their friends laugh, getting excited during the speech, the environment, forgetting, not using body language efficiently, avoiding eye contact. Although students had problems with speaking time, it was observed that it was sufficient for an impromptu speech. A significant improvement was noticed in students' speaking skills. It was suggested that fun and interactive classroom environments can be created for students to participate more and more willingly in speaking skill activities.

References

  • Akın, A. (2013). Eğitimde kullanılan güncel ölçme araçları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Akkaya, A. (2012). Öğretmen adaylarının konuşma sorunlarına ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Aktaş, E., Karakuş, S. (2023). Voki uygulamasının Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin konuşma motivasyonlarına ve konuşma öz yeterlik algılarına etkisi. International Journal of Languages' Education and Teaching, 11(3), 1-28.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Aslan, B. (2007). Web 2.0 teknikleri ve uygulamaları, XII. ‚Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri Kitabı. Bilkent Üniversitesi Yayınları.
  • Aydemir, M. (2018). Ders materyal tasarım program. Eğitim Yayınevi. s. 45-70.
  • Aykaç, M., Çetinkaya, G. (2013). Yaratıcı drama etkinliklerinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. Turkish Studies, 8(9), s. 671-682.
  • Ayrancı, B. B. (2016). Konuşma eğitimi önemi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 4, s. 15-24.
  • Başaran, M., Erdem, İ. (2009). Öğretmen adaylarının güzel konuşma becerisi ile ilgili görüşleri üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), s. 743-754.
  • Bircan, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin konuşma becerilerini kullanmaya yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 95-113.
  • Bolat, Y. (2019). Eylem araştırmalarında veri toplama ve analiz yöntemleri. A. S. Saracaloğlu ve A. K. Eranıl (Ed.) Eğitimde eylem araştırmaları içinde (ss. 311-343). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Büyükikiz, K. K., Hasırcı, S. (2013). Anadili öğretiminde konuşma becerisinin yeri. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1(1), s. 57-63.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ceran, D. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma eğitimi dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), s. 337-358.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (5. baskı). (Çev. Ed. S. B. Demir ve M. Bütün). Siyasal Kitabevi.
  • Çerçi, A. (2015). Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerin konuşma becerisini ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri. International Journal of Social and Educational Sciences, 2(4), 186-204.
  • Çetinkanat, C. (1996). İnsan ilişkilerinde etkili iletişim, Çağdaş Eğitim, 21 (223), 18- 20.
  • Demirekin, M. (2023). Dil öğretiminde güncel yeni teknolojiler. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 10(3), 627-641.
  • Demirel, Ö. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Dökmen, Ü. (1997). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdem, A., Erdem, M. (2015). Yapılandırmacı karma öğrenme ortamlarının dinleme ve konuşma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 14(3), 1130-1148.
  • Eşgi N., Kocadağ Ü. (2019). Bilişim teknolojileri, öğretim materyal geliştirme için web 2.0 araçları 1. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1), 603-634.
  • İstifanoğlu, E. G. (2020). The influence of voki on learners' speaking skill in the EFL context: A case study with young learners (Yüksek Lisans Tezi). Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karaca, İ., Karaca, N. (2021). 2023 Vizyon Belgesi’nin dijitalleşme açısından incelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 5(1), 1-8.
  • Katrancı, M. (2014). Öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlilik algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 174-195.
  • Kıymaz, M. S., Doyumğaç, İ. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının dinlediklerinden hareketle hazırlıksız konuşma başarıları: Karma yöntem araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1049-1070.
  • Korkmaz, G., Çaymaz, G. (2022). Yabancılara Türkçe eğitiminde web 2.0 araçlarının dört alan becerisine yönelik kullanımları (okuma, dinleme, yazma, konuşma). Trk Dergisi, 3(1). https://doi.org/10.5281/zenodo.7492774
  • Kökçü, Y., (2023). Dil öğretiminde kullanılan dijital yardımcılar: Web 2.0 araçları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 48-66.
  • Kuru, O. (2013). Akıcı konuşma problemi yaşayan ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kurudayıoğlu, A. G. M. (2003). Konuşma eğimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları, (13), 287.
  • Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 425-433.
  • Maden, S. (2011). Rol kartlarının konuşma eğitimindeki başarı ve tutum üzerine etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 23-38.
  • Mert, E. L. (2014). Türkçe eğitimi ve öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesi sürecinde kullanılabilecek etkinlik önerileri. Ana Dili Eğitim Dergisi, 23-48.
  • Önbaş, N. A. (2008). Türkçe öğretiminde teknoloji kullanımı ve kalıcı öğrenme. Eskişehir: 8. International Educational Technology Konferansı Anadolu Üniversitesi.
  • Özdemir, S. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 361-374.
  • Öztürk, Ö. (2017). İlkokul 3.sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönteminin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Şahan, M. (2012). 10-12 Yaş arası ilköğretim öğrencilerinin konuşma yeterlilikleri ve konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik atölye örnekleri. 5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi- Öğretimi Kurultayı, Mersin.
  • Taş, S., Uğurlu, M. (2019). Dil eğitiminde teknoloji ve sosyal medya etkisi. Gece Akademi, 2, 1-13.
  • Tekşan, K., Çinpolat, E. (2018). Öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları ve konuşma öz yeterlik algılar. Turkish Studies Educational Sciences, 13(11), 1219-1236. http://dx.doi.org/10. 7827/TurkishStudies.13400
  • Temizkan, M. (2009). Akran değerlendirmenin konuşma becerisinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 90-112.
  • Topçuoğlu Ünal, F., Degeç, H. (2012). Öğretmen görüşlerine göre konuşma eğitiminde karşılaşılan sorunlar. The Journal of Academic Social Science Studies
  • Uçgun, D. (2007). Konuşma eğitimini etkileyen faktörler. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 59-67.
  • Ulu, H. (2019). Öğretmen adaylarının dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine ilişkin metaforik algıları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 272-314.
  • Ürün Karahan, B. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının konuşma eğitimine yönelik tutumları (Kars İli Örneği). e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 38-45.
  • Yaşar, Z. (2017). Kavram karikatürleriyle yapılan etkinliklerin ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Yeşilbağ, S., Korkmaz, Ö. (2020). The effect of Voki application on students’ academic achievements and attitudes towards English course. Education and Information Technologies, 26/1, 465-487.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yona, S., Marlina, L. (2014). The use of Voki website in teaching speaking on oral descriptive text for junior high school students. Journal Of English Language Teaching, 3/1, 235–242.
  • Zhang, W. (2022). The role of technology-based education and teacher professional development in English as foreign language classes. Front. Psychol, 13, 910315, https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.910315/full
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Göçer 0000-0002-6880-2611

Erdem Aksoy 0000-0002-2181-0091

Early Pub Date June 19, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date March 23, 2025
Acceptance Date April 14, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Göçer, A., & Aksoy, E. (2025). Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması. Studies in Educational Research and Development, 9(1), 17-41.

88x31.pngStudies in Educational Research and Development (SERD) is licensed under Creative Commons 4.0.