Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının zihin teorileri ve bilişsel esneklik düzeylerinin araştırma değişkenleri ile ilişkisini incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araş-tırmada elde veriler nicel araştırma modelleri arasında yer alan genel tarama yöntemi içinde yer alan random veri toplama yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2023-2024 akademik yılı bahar döneminde bir üniversitenin eğitim fakültesine devam eden 659 (492 kadın 167 erkek) öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin elde edilmesinde “Zihniyet Teorisi Ölçeği” ve “Bilişsel Esneklik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı ve normallik analizleri uygulanmıştır. Normallik varsayımın karşılandığı tespit edildiği için parametrik testler arasında yer alan bağımsız örneklem t testi, tek yönlü ANOVA, Tukey testi ve Pearson Korelasyon analizi kullanıl-mıştır. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgulara bakıldığında öğretmen adayla-rının zihin teorisi ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyet, sınıf, baba eğitim, yaşanılan yer, algılanan gelir ve branş; bilişsel esneklik ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyet, sınıf, yaşanılan yer ve branş değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<.05). Ölçeklerin korelasyonlarına bakıldığında aralarında pozitif yönde düşük düzeyde bir ilişkinin olduğu görülmektedir (r=.003).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | January 23, 2025 |
Acceptance Date | May 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |