Bu çalışma, Kachru'nun üç çember paradigmasına göre İngilizce konuşulan farklı bölgelerde geliştirilen İngilizce ders kitaplarında yer alan metinlerdeki ve görsellerdeki kültürel materyalleri değerlendirmektedir. Araştırma, ders kitaplarında kültürel unsurların sunum kalitesini Kachru’nun iç ve dış çember ile genişleyen çemberine göre ve coğrafi dağılım dengesi açısından incelemektedir. Kültürel unsurlar, hem akademik hem de sosyal avantajlar sağlayarak öğrencilerin kültürlerarası iletişim yeterliliğini geliştirdiğinden, çok kültürlü yaklaşımlar İngilizce dil öğretiminde öğrencilere birçok fayda sunmaktadır. Bu çalışma, İngilizce kullanımını iç, dış ve genişleyen çemberler olarak sınıflandıran Kachru’nun Dünya İngilizceleri modeline dayalı olarak seçilen üç İngilizce ders kitabının nitel bir içerik analizini gerçekleştirmektedir. Analiz, genişleyen çemberi temsil eden Türkiye’den Sunshine, iç çemberi temsil eden Birleşik Krallık’tan New Headway ve dış çemberi temsil eden Hindistan’dan Hornbill adlı ders kitaplarına odaklanmaktadır. Çalışma, kültürel unsurların bu ders kitaplarında nasıl ortaya çıktığını ve Kachru’nun dilsel bölgelerine göre nasıl dağıtıldığını araştırmaktadır. Üç ders kitabı, iç çembere ait kültürel materyalleri kullanmakta ancak aynı zamanda dış çember ve genişleyen çember kökenli bileşenleri de içermektedir. Kültürel içerikler bu ders kitaplarında farklı şekillerde dağıtılmaktadır. Sunshine (Türkiye) ve New Headway (Birleşik Krallık) kitaplarında kültürel içerik düzensiz bir şekilde yer alırken, Hornbill (Hindistan) kitabı kültürel unsurları tüm içeriğinde eşit şekilde temsil etmektedir. Kültürlerarası iletişimde başarılı olabilmek için ders kitabı içeriğinin, kültürlerarası iletişim yeterliliği standartlarına uygun olarak dengeli bir biçimde sunulması gerekmektedir. İngilizce ders kitaplarının öğrenme hedeflerine ulaşabilmesi, kültürlerarası iletişim yeterliliğini dengeli bir şekilde sunma yeteneklerine bağlıdır.
This study evaluates the cultural material contained in texts and visuals of English textbooks developed across multiple English-speaking regions as per Kachru's three-circles paradigm. The research examines textbook presentation quality of cultural elements based on Kachru's inner and outer along with expanding circles as well as their geographical dispersion balance. Students gain numerous advantages from multicultural approaches to English Language instruction since cultural elements implement both academic and social advantages for intercultural communicative competence. This study conducts a qualitative content analysis of three English language textbooks, each selected based on Kachru’s model of World Englishes, which categorizes English use into inner, outer, and expanding circles. The analysis focuses on Sunshine from Türkiye, representing the expanding circle; New Headway from the United Kingdom, representing the inner circle; and Hornbill from India, representing the outer circle. The study investigates how cultural elements appear and are distributed throughout the textbooks grouped according to Kachru’s linguistic zones. The three textbooks use cultural materials originating from inner circle but also include components derived from outer circle and expanding circle backgrounds. The cultural contents distribute differently among these teaching materials. The cultural content material in Sunshine (Türkiye) and New Headway (UK) appears irregular throughout the books yet Hornbill (India) shows equal representation of cultural elements throughout its entire content. Success at intercultural communication requires textbook content to be presented in balanced ways according to intercultural communicative competence standards. An achievement of learning targets by English textbooks depends on their ability to deliver intercultural communicative competence with balanced equilibrium.
Culture English textbooks Intercultural Communicative Competence Kachru’s three circles model
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Comparative Language Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 15, 2025 |
Publication Date | June 22, 2025 |
Submission Date | April 7, 2025 |
Acceptance Date | June 3, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 102 |