Review
BibTex RIS Cite

Türkiye’de İlköğretim-Ortaöğretim Düzeyinde Yapılan Geleneksel Çocuk Oyunları Araştırmalarının Analizi

Year 2025, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 13, 30.06.2025

Abstract

Geçmişte olduğu gibi günümüzde de geleneksel çocuk oyunlarından (GÇO) yararlanılmaya devam edilmektedir. Çocukların bütüncül gelişimlerinde küçük yaşlardan itibaren oyun oynamaları oldukça önemlidir. Bu nedenle temel eğitimin başladığı ilkokul kademesinden itibaren beden eğitimi derslerinde GÇO’ya yer verilmektedir. Bu bağlamda sistematik derleme olarak tasarlanan çalışmanın amacı, Türkiye’de ilköğretim-ortaöğretim düzeyinde yapılan GÇO araştırmalarını analiz etmektir. Verilerin toplanmasında; Web of Science, SCOPUS, ERIC, Google Akademik, EBSCO ve TR Dizin ’de taranan çalışmalar ile Ulusal Tez Merkezinden yararlanılmıştır. “Beden eğitimi”, “geleneksel çocuk oyunları”, “physical education” ve “traditional children's games” ifadeleriyle yapılan sorgulamada 486 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmaya dahil etme kriteri olarak ilköğretim-ortaöğretim öğrenci grubuna yönelik yapılan araştırmalar seçilmiş, bu doğrultuda örneklemi 15 makale, 3 yüksek lisans ve 1 doktora tezi toplam da 19 çalışma oluşturmuştur. Bulgular incelendiğinde, çalışmaların çoğunluğunun deneysel (f=12) olduğu ve çoğunlukla 8-10 haftalık müdahale yaklaşımlarının uygulandığı tespit edilmiştir. 2023 (f=4) ve 2024 (f=4) yılları arasında yoğun yayın yapılmıştır. Yayın indeksleri bakımından SPORT Discus (f=5), TR Dizin (f=4), EBSCO (f=3), SSCI (f=2), ESCI (f=1), ERIC (f=1) ve Scopus (f=1) gibi uluslararası prestijli indekslerde bu alana yer verilmiştir. Ortaokul (f=9) en fazla tercih edilen çalışma grubu olurken, lise ortaokulla birlikte incelemeye tabii tutulmuştur. Genellikle 40-60 (f=8) kişilik küçük deney grupları seçilirken, örneklem 16-1871 arasında değişen geniş bir yelpazeden oluşmuştur. Çoğunlukla tek deney-kontrol gruplu araştırma modeli tercih edilmiş, ancak 2 çalışmada çok gruplu deneysel çalışma modeli benimsenmiştir. Mendil kapmaca (f=13), seksek (f=9), yakan top (f=8), kaleli yakan top (f=7) ve tombik (f=8) araştırmalarda en çok oynatılan oyunlardır. Bu oyunların haricinde etkisi incelenen birçok oyuna yer verilmiştir. GÇO ile ilgili çalışmalarda 25 farklı özelliğe odaklanılmıştır. Bu çalışmaların en çok incelediği konular ise oyuna yönelik görüş ve metaforlar (f=4), fiziksel aktivite (f=3), değer algısı (f=3) ve sosyal becerilerdir (f=2). Özetle, GÇO’nun hem akademik hem de uygulamalı eğitim yaklaşımlarında önemli bir yere sahip olduğu; içerik ve yöntem açısından nitelikli çalışmaların yapıldığı ve bu çalışmaların uluslararası saygın indekslerde yayımlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda, GÇO’ya eğitim programlarında yer verilmesi ve farklı değişkenlere yönelik çok merkezli, uzun süreçli araştırmaların yapılması önerilmektedir.

References

  • Arslan, C., Güllü, M., & Yücel, A. S. (2010). İlköğretim ve ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin spor ve oyun alışkanlıklarının incelenmesi. Sport Sciences, 5(1), 28-46. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Aydın, E., Temel, A., & Kangalgil, M. (2022). Geçmişten günümüze ortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programlarının incelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 5(1), 99-117. https://doi.org/10.55142/jogser.1113312
  • Aydınlı, İ., & Ramazanoğlu, F. (2024). Beden eğitimi dersinde geleneksel çocuk oyunlarının uygulanması, mendil kapmaca oyunu örneği. The Journal of Academic Social Science, 27, 443-454. https://doi.org/10.16992/ASOS.1227
  • Bozkurt, E., & Sözer, M. A. (2017). Geleneksel çocuk oyunları ile değerler eğitimi. The Journal of Academic Social Sciences, 55, 295-323. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12844
  • Bozkurt, E., & Sözer, M. A. (2018). Mendil kapmaca oyunu ile sorumluluk değerinin öğretiminin vignette tekniği ile incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 13(27), 299-325. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14368
  • Budak, M. (2016). Geleneksel çocuk oyunlarının oryantasyon ve ritim yeteneği üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Creswell, J. W. (2020). Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. 3. Baskı. İstanbul: Edam
  • Çalı, O., & Yıldız, R. (2024). Geleneksel çocuk oyunlarının bedensel zekâya etkisi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 94-101. http://cuspor.cumhuriyet.edu.tr/tr/pub/issue/83170/1408937
  • Çalışkan, M. (2022). Geleneksel çocuk oyunları uygulamalarının öğrencilerin fiziksel etkinlik düzeyi ve öğretmen davranışları üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi.
  • Damayani, N. A., Saepudin, E., Budiono, A., & Rachmawati, T. S. (2019). Preservation of traditional game values as educational tourism assets in sindangkerta district, indonesia. Journal of Environmental Management and Tourism, 4(36), 735-745. https://doi.org/10.14505/jemt.v10.4(36).04
  • Demirgil, M. K., Korucu, M., & Ezberci Çevik, E. (2025). Investigation of students' perceptions of traditional game and digital game concepts through metaphors. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 9(1), 142-158. https://doi.org/10.46328/ijtes.601
  • Dewi, N. R., Saputri, E., Nurkhalisa, S., & Akhlis, I. (2020). The effectiveness of multicultural education through traditional games-based inquiry toward improving student scientific attitude. Journal of Physics: Conference Series. 1567 042051. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1567/4/042051
  • Fang, Y., Chen, K., & Huang, Y. (2016). Emotional reactions of different interface formats: Comparing digital and traditional board games. Advances in Mechanical Engineering, 8(3), 1-8. https://doi.org/10.1177/1687814016641902
  • Goodenow, C., & Grady, K. E. (1993). The relation¬ship of school belonging and friends’ values to academic motivation among urban adolescent stu¬dents. The Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71. https://doi.org/10.1080/00220973.1993.9943831
  • Hazar, Z., Tekkurşun, D. G., & Dalkıran, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: Karşılaştırmalı metafor çalışması. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(4), 179-190. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000334
  • Hidayati, N. N. (2020). Indonesian traditional games: A way to implant character education on children and preserve indonesian local wisdom. Istawa: Jurnal Pendidikan Islam, 5(1), 81-101. https://doi.org/10.24269/ijpi.v5i1.2475
  • Kacar, D. (2020). Geleneksel çocuk oyunlarının internet bağımlılığı, sosyal beceri ve stres düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/46815/587078
  • Kavussanu, M., Stamp, R., Slade, G., & Ring, C. (2009). Observed prosocial and antisocial behaviors in male and female soccer players. Journal of Applied Sport Psychology, 21(1), 62-76. https://doi.org/10.1080/10413200802624292
  • Kaya, F., Karakaş, L., Paçacı, S., & Erzeybek, M. S. (2017). Devlet ve özel okullarda öğrenim gören çocukların çocuk oyunlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 19-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/29687/301437
  • Koyuncu, F., & Bulut, G. G. (2022). Geleneksel çocuk oyunlarının kültürlerarası etkileşimi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 499-519. https://doi.org/10.21733/ibad.1083497
  • Küçükibiş, H. F., Özkurt, B., Sirkeci, H., Öztürk, O. (2022). Geleneksel oyun ve geleneksel çocuk oyunlarının eğitim-öğretim programlarındaki yeri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1422-1436. https://doi.org/10.17755/esosder.972845
  • Lestari, P. I., & Prima, E. (2017). The implementation of traditional games to improve the social emotional early childhood. Journal of Educational Science and Technology, 3(3), 178-184. https://doi.org/10.26858/est.v3i3.4212
  • Lestariningrum, A. (2017). The effects of traditional game ‘congkak’ and self-confidence towards logical mathematical ıntelligence of 5-6 years children. Journal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal, 3(1), 13-22. https://doi.org/10.24269/jin.v3n1.2018.pp13-22
  • Lubay, L. H., & Purnama, A. D. (2020). An effort to improve the playing skill through the application of tool modification in small ball game (a classroom action research). In 4th International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education (ICSSHPE 2019) (pp. 403-405). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/ahsr.k.200214.108
  • Macar, Ş., & Ziyagil, M. A. (2024). The effect of traditional games education on physical fitness, health and happiness levels in secondary school students. Conhecimento & Diversidade, 16(43), 452-481. https://doi.org/10.18316/rcd.v16i43.11909
  • Mamak, H., Temel, A., & Kangalgil, M. (2020). Examining the self-efficacy of primary school teachers and the problems encountered in physical education and game course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15(3), 336-358. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.270.16
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2023). Yüz yüze 100 çocuk oyunu. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. https://tegm.meb.gov.tr/www/yuz-yuze-100-cocuk-oyunu-kitabi-yayinlandi/icerik/910
  • Satılmış, S. E., Bilgin, T., & Ödemiş, M. (2023). Bir rekreasyonel aktivite olarak geleneksel sokak oyunlarının yabancı uyruklu çocuklarda sosyal beceri psikolojik sağlamlık ve umut düzeylerine etkisinin incelenmesi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 1080-1097. https://doi.org/10.5281/zenodo.8346352
  • Sulistyorini, D. (2024). Function and educative value in games traditional in java. ISCE: Journal of Innovative Studies on Character and Education, 8(1), 204-213. http://iscjournal.com/index.php/isce/article/view/244/248
  • Temel, A., & Kangalgil, M. (2021). Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşmesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 445-462. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/60215/874865
  • Temel, A., & Mamak, H. (2023). Investigation of secondary school student's value perceptions and attitudes regarding to physical education and sports lesson. Education Quarterly Reviews, 6(1), 133-151. http://dx.doi.org/10.31014/aior.1993.06.01.693
  • Temel, A., & Temel, A. N. (2023). Moderate vigorous physical activity levels of primary school students: Break time and physical education lesson. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(3), 202-217. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bsd/issue/81003/1364935
  • Temel, A., Kangalgil, M., & Çalı, O. (2024a). Teachers' views on the role of traditional children's games in education. Journal of Education and Recreation Patterns (JERP), 5(1), 52-65. https://doi.org/10.53016/jerp.v5i1.220
  • Temel, A., Kangalgil, M., & Mamak, H. (2023). Evaluation of play skills of primary school students playing traditional children's games. Mediterranean Journal of Sport Science, 6(1), 251-270. https://doi.org/10.38021/asbid.1215868
  • Temel, A., Mamak, H., Kangalgil, M., Kılıçer, İ., Erdem, C., Çapar, T., Özkan, A., & Uz, S. (2024b). Investigation of the sense of school belonging and sportspersonship behavior of students playing traditional children’s games. BMC Psychology 12, 656. https://doi.org/10.1186/s40359-024-02155-0
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188-201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Whiteside-Mansell, L., Weber, J. L., Moore, P. C., Johnson, D., Williams, E. R., Ward, W. L., Robbins, J. M., & Phillips, B. A. (2015). School bonding in early adolescence: Psychometrics of the brief survey of school bonding. The Journal of Early Adolescence, 35(2), 245–275. https://doi.org/10.1177/0272431614530808
  • Yazıcıoğlu Çalışan, H., & Yıldız, R. (2024). Geleneksel çocuk oyunlarının ortaokul öğrencilerinin yaşam kalitesine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(3), 456-465. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bsd/issue/88803/1563353
  • Yıldız, R. (2023). Zekâ oyunları ve geleneksel çocuk oyunlarının ortaokul öğrencilerinde dikkat ve görsel algıya etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Aksaray Üniversitesi.
  • Yıldız, R., & Koçak, Ç. V. (2022). Geleneksel çocuk oyunlarının ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerine etkisi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 38-44. http://cuspor.cumhuriyet.edu.tr/tr/pub/issue/73251/1149651
  • Yılmaz, E., Yel, S., & Griffiths, M. D. (2022). Dijital ve geleneksel oyun oynayan çocukların değer algılarının karşılaştırılması: Türk ve İngiliz örneklemleri. Eğitim ve Bilim, 47(210), 41-66. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2022.10574
Year 2025, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 13, 30.06.2025

Abstract

References

  • Arslan, C., Güllü, M., & Yücel, A. S. (2010). İlköğretim ve ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin spor ve oyun alışkanlıklarının incelenmesi. Sport Sciences, 5(1), 28-46. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Aydın, E., Temel, A., & Kangalgil, M. (2022). Geçmişten günümüze ortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programlarının incelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 5(1), 99-117. https://doi.org/10.55142/jogser.1113312
  • Aydınlı, İ., & Ramazanoğlu, F. (2024). Beden eğitimi dersinde geleneksel çocuk oyunlarının uygulanması, mendil kapmaca oyunu örneği. The Journal of Academic Social Science, 27, 443-454. https://doi.org/10.16992/ASOS.1227
  • Bozkurt, E., & Sözer, M. A. (2017). Geleneksel çocuk oyunları ile değerler eğitimi. The Journal of Academic Social Sciences, 55, 295-323. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12844
  • Bozkurt, E., & Sözer, M. A. (2018). Mendil kapmaca oyunu ile sorumluluk değerinin öğretiminin vignette tekniği ile incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 13(27), 299-325. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14368
  • Budak, M. (2016). Geleneksel çocuk oyunlarının oryantasyon ve ritim yeteneği üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Creswell, J. W. (2020). Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. 3. Baskı. İstanbul: Edam
  • Çalı, O., & Yıldız, R. (2024). Geleneksel çocuk oyunlarının bedensel zekâya etkisi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 94-101. http://cuspor.cumhuriyet.edu.tr/tr/pub/issue/83170/1408937
  • Çalışkan, M. (2022). Geleneksel çocuk oyunları uygulamalarının öğrencilerin fiziksel etkinlik düzeyi ve öğretmen davranışları üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi.
  • Damayani, N. A., Saepudin, E., Budiono, A., & Rachmawati, T. S. (2019). Preservation of traditional game values as educational tourism assets in sindangkerta district, indonesia. Journal of Environmental Management and Tourism, 4(36), 735-745. https://doi.org/10.14505/jemt.v10.4(36).04
  • Demirgil, M. K., Korucu, M., & Ezberci Çevik, E. (2025). Investigation of students' perceptions of traditional game and digital game concepts through metaphors. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 9(1), 142-158. https://doi.org/10.46328/ijtes.601
  • Dewi, N. R., Saputri, E., Nurkhalisa, S., & Akhlis, I. (2020). The effectiveness of multicultural education through traditional games-based inquiry toward improving student scientific attitude. Journal of Physics: Conference Series. 1567 042051. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1567/4/042051
  • Fang, Y., Chen, K., & Huang, Y. (2016). Emotional reactions of different interface formats: Comparing digital and traditional board games. Advances in Mechanical Engineering, 8(3), 1-8. https://doi.org/10.1177/1687814016641902
  • Goodenow, C., & Grady, K. E. (1993). The relation¬ship of school belonging and friends’ values to academic motivation among urban adolescent stu¬dents. The Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71. https://doi.org/10.1080/00220973.1993.9943831
  • Hazar, Z., Tekkurşun, D. G., & Dalkıran, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: Karşılaştırmalı metafor çalışması. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(4), 179-190. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000334
  • Hidayati, N. N. (2020). Indonesian traditional games: A way to implant character education on children and preserve indonesian local wisdom. Istawa: Jurnal Pendidikan Islam, 5(1), 81-101. https://doi.org/10.24269/ijpi.v5i1.2475
  • Kacar, D. (2020). Geleneksel çocuk oyunlarının internet bağımlılığı, sosyal beceri ve stres düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/46815/587078
  • Kavussanu, M., Stamp, R., Slade, G., & Ring, C. (2009). Observed prosocial and antisocial behaviors in male and female soccer players. Journal of Applied Sport Psychology, 21(1), 62-76. https://doi.org/10.1080/10413200802624292
  • Kaya, F., Karakaş, L., Paçacı, S., & Erzeybek, M. S. (2017). Devlet ve özel okullarda öğrenim gören çocukların çocuk oyunlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 19-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/29687/301437
  • Koyuncu, F., & Bulut, G. G. (2022). Geleneksel çocuk oyunlarının kültürlerarası etkileşimi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 499-519. https://doi.org/10.21733/ibad.1083497
  • Küçükibiş, H. F., Özkurt, B., Sirkeci, H., Öztürk, O. (2022). Geleneksel oyun ve geleneksel çocuk oyunlarının eğitim-öğretim programlarındaki yeri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1422-1436. https://doi.org/10.17755/esosder.972845
  • Lestari, P. I., & Prima, E. (2017). The implementation of traditional games to improve the social emotional early childhood. Journal of Educational Science and Technology, 3(3), 178-184. https://doi.org/10.26858/est.v3i3.4212
  • Lestariningrum, A. (2017). The effects of traditional game ‘congkak’ and self-confidence towards logical mathematical ıntelligence of 5-6 years children. Journal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal, 3(1), 13-22. https://doi.org/10.24269/jin.v3n1.2018.pp13-22
  • Lubay, L. H., & Purnama, A. D. (2020). An effort to improve the playing skill through the application of tool modification in small ball game (a classroom action research). In 4th International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education (ICSSHPE 2019) (pp. 403-405). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/ahsr.k.200214.108
  • Macar, Ş., & Ziyagil, M. A. (2024). The effect of traditional games education on physical fitness, health and happiness levels in secondary school students. Conhecimento & Diversidade, 16(43), 452-481. https://doi.org/10.18316/rcd.v16i43.11909
  • Mamak, H., Temel, A., & Kangalgil, M. (2020). Examining the self-efficacy of primary school teachers and the problems encountered in physical education and game course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15(3), 336-358. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.270.16
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2023). Yüz yüze 100 çocuk oyunu. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. https://tegm.meb.gov.tr/www/yuz-yuze-100-cocuk-oyunu-kitabi-yayinlandi/icerik/910
  • Satılmış, S. E., Bilgin, T., & Ödemiş, M. (2023). Bir rekreasyonel aktivite olarak geleneksel sokak oyunlarının yabancı uyruklu çocuklarda sosyal beceri psikolojik sağlamlık ve umut düzeylerine etkisinin incelenmesi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 1080-1097. https://doi.org/10.5281/zenodo.8346352
  • Sulistyorini, D. (2024). Function and educative value in games traditional in java. ISCE: Journal of Innovative Studies on Character and Education, 8(1), 204-213. http://iscjournal.com/index.php/isce/article/view/244/248
  • Temel, A., & Kangalgil, M. (2021). Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşmesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 445-462. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/60215/874865
  • Temel, A., & Mamak, H. (2023). Investigation of secondary school student's value perceptions and attitudes regarding to physical education and sports lesson. Education Quarterly Reviews, 6(1), 133-151. http://dx.doi.org/10.31014/aior.1993.06.01.693
  • Temel, A., & Temel, A. N. (2023). Moderate vigorous physical activity levels of primary school students: Break time and physical education lesson. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(3), 202-217. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bsd/issue/81003/1364935
  • Temel, A., Kangalgil, M., & Çalı, O. (2024a). Teachers' views on the role of traditional children's games in education. Journal of Education and Recreation Patterns (JERP), 5(1), 52-65. https://doi.org/10.53016/jerp.v5i1.220
  • Temel, A., Kangalgil, M., & Mamak, H. (2023). Evaluation of play skills of primary school students playing traditional children's games. Mediterranean Journal of Sport Science, 6(1), 251-270. https://doi.org/10.38021/asbid.1215868
  • Temel, A., Mamak, H., Kangalgil, M., Kılıçer, İ., Erdem, C., Çapar, T., Özkan, A., & Uz, S. (2024b). Investigation of the sense of school belonging and sportspersonship behavior of students playing traditional children’s games. BMC Psychology 12, 656. https://doi.org/10.1186/s40359-024-02155-0
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188-201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Whiteside-Mansell, L., Weber, J. L., Moore, P. C., Johnson, D., Williams, E. R., Ward, W. L., Robbins, J. M., & Phillips, B. A. (2015). School bonding in early adolescence: Psychometrics of the brief survey of school bonding. The Journal of Early Adolescence, 35(2), 245–275. https://doi.org/10.1177/0272431614530808
  • Yazıcıoğlu Çalışan, H., & Yıldız, R. (2024). Geleneksel çocuk oyunlarının ortaokul öğrencilerinin yaşam kalitesine etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(3), 456-465. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bsd/issue/88803/1563353
  • Yıldız, R. (2023). Zekâ oyunları ve geleneksel çocuk oyunlarının ortaokul öğrencilerinde dikkat ve görsel algıya etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Aksaray Üniversitesi.
  • Yıldız, R., & Koçak, Ç. V. (2022). Geleneksel çocuk oyunlarının ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerine etkisi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 38-44. http://cuspor.cumhuriyet.edu.tr/tr/pub/issue/73251/1149651
  • Yılmaz, E., Yel, S., & Griffiths, M. D. (2022). Dijital ve geleneksel oyun oynayan çocukların değer algılarının karşılaştırılması: Türk ve İngiliz örneklemleri. Eğitim ve Bilim, 47(210), 41-66. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2022.10574
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physical Training and Sports
Journal Section Derlemeler
Authors

Ahmet Temel

Publication Date June 30, 2025
Submission Date April 18, 2025
Acceptance Date May 21, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Temel, A. (2025). Türkiye’de İlköğretim-Ortaöğretim Düzeyinde Yapılan Geleneksel Çocuk Oyunları Araştırmalarının Analizi. Spor Eğitimi Ve Bilim, 1(1), 1-13.