Research Article
BibTex RIS Cite

KIRGIZİSTAN’DAKİ E-TİCARET İŞLETMELERİNE AİT WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA SAYFALARININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 117 Issue: 230, 45 - 60, 25.10.2017

Abstract

Her geçen gün farklı gelişmeleri beraberinde getiren internet teknolojileri, reklam, satış ve pazarlama işlemlerinin de internet üzerinden yapılmasına olanak sağlamıştır. İnternet kullanımının giderek yaygınlaşması ve beraberinde Web 2.0 teknolojilerinin geliştirilmesi, sosyal medya olgusunu doğurmuş, böylelikle interneti ve dolayısıyla sosyal medya mecralarını tercih eden, milyarlarca kullanıcı kitlesini bünyesinde barındıran muazzam bir platform haline getirmiştir. İnternetin yoğun kullanımına paralel olarak ortaya çıkan e-ticaret, ticari alım satım işlemlerinin internet siteleri aracılığıyla yapılmasına imkan sağlamıştır. Her ne kadar klasik ticaret kadar tercih edilmese de, yüzdelik büyüme oranıyla klasik ticaretten daha fazla gelişme gösteren e-ticaret; işlet¬melere ve tüketicilere kazandırdığı faydalar nedeniyle tercih edilebilirlik bakımından büyük öneme sahiptir. Dolayısıyla yeni ekonomide başarılı olmak isteyen işletmeler, yalnızca e-ticarete ayak uydurmakla kalmayıp, hedef tüketici kitlesine ulaşabilme bağlamında sosyal medya mecralarında da yoğun bir biçimde pazarlama çabaları sarf etmektedir. Bu çalışmada Kırgızistan’da faaliyet gösteren 10 farklı perakendeci e-ticaret işletmesinin web sitesi ve sosyal medya sayfaları içerik analizi metoduyla incelenerek, elde edilen bulgular neticesinde çeşitli öneriler getirilmiştir.
.

References

  • AKAR, Erkan: Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, İstanbul 2011.
Year 2017, Volume: 117 Issue: 230, 45 - 60, 25.10.2017

Abstract

References

  • AKAR, Erkan: Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, İstanbul 2011.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Çağrı Ergezer

Publication Date October 25, 2017
Submission Date September 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 117 Issue: 230

Cite

Chicago Ergezer, Çağrı. “KIRGIZİSTAN’DAKİ E-TİCARET İŞLETMELERİNE AİT WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA SAYFALARININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ”. Türk Dünyası Araştırmaları 117, no. 230 (October 2017): 45-60.