Bu araştırmada temel soru tekniğiyle ele alınan Türkçe dersinin altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri üzerindeki etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından ön test-son test eşleştirilmiş yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini 64 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Beydemir’in (2010) geliştirdiği Yaratıcı Yazma Ürünlerini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak deney gruplarının ön test-son testleri karşılaştırmak için parametrik test olarak bağımsız örneklemlerde t-testi, grupların kendi ön test ve son testlerini karşılaştırmak için ise bağımlı örneklemlerde t-testi uygulanmıştır. Sonuç olarak temel soru tekniğiyle yürütülen Türkçe dersi 6. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri sevgi, dürüstlük ve öz denetim değerleri özelinde ele alınmış ve sonucunda temel soru tekniğinin öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Temel soru tekniğinin öğrencilerin yaratıcı yazma becerileri üzerindeki anlamlı etkisi ele alındığında her öğretmenin temel soru tekniği bilgisine sahip olması için gerekli özen ve çalışmayı göstermesi önerilebilir. Ayrıca öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin gelişimi için temel soru tekniğini derslerine uyarlaması tavsiye edilebilir.
This study aimed to investigate the effect of the Turkish course conducted with the basic question technique on the creative writing skills of sixth grade students. In this study, a pretest-posttest paired quasi-experimental design was used, one of the quantitative research approaches. The sample of this study consisted of 64 sixth grade students. The Scale for Evaluating Creative Writing Products developed by Beydemir (2010) was used as the data collection tool in the study. As a data collection tool, a parametric test was used to compare the pretest-posttests of the experimental groups, a t-test in independent samples, and a t-test in dependent samples to compare the pretests and posttests of the groups. The creative writing skills of the 6th grade students in the Turkish course conducted with the basic question technique were addressed in terms of love, honesty and self-control values, and as a result, it was concluded that the basic question technique positively affected the creative writing skills of the students. Considering the significant effect of the basic question technique on the creative writing skills of the students, it can be recommended that every teacher should show the necessary care and effort to have knowledge of the basic question technique. It may also be recommended that students adapt the basic question technique to their lessons to develop their creative writing skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 29, 2025 |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | December 9, 2024 |
Acceptance Date | March 7, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 23 Issue: 1 |