Research Article
BibTex RIS Cite

Temel Soru Tekniğiyle Yürütülen Türkçe Dersinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi

Year 2025, Volume: 23 Issue: 1, 1095 - 1113, 30.04.2025
https://doi.org/10.37217/tebd.1598593

Abstract

Bu araştırmada temel soru tekniğiyle ele alınan Türkçe dersinin altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri üzerindeki etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından ön test-son test eşleştirilmiş yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini 64 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Beydemir’in (2010) geliştirdiği Yaratıcı Yazma Ürünlerini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak deney gruplarının ön test-son testleri karşılaştırmak için parametrik test olarak bağımsız örneklemlerde t-testi, grupların kendi ön test ve son testlerini karşılaştırmak için ise bağımlı örneklemlerde t-testi uygulanmıştır. Sonuç olarak temel soru tekniğiyle yürütülen Türkçe dersi 6. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri sevgi, dürüstlük ve öz denetim değerleri özelinde ele alınmış ve sonucunda temel soru tekniğinin öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Temel soru tekniğinin öğrencilerin yaratıcı yazma becerileri üzerindeki anlamlı etkisi ele alındığında her öğretmenin temel soru tekniği bilgisine sahip olması için gerekli özen ve çalışmayı göstermesi önerilebilir. Ayrıca öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin gelişimi için temel soru tekniğini derslerine uyarlaması tavsiye edilebilir.

References

  • Akan, E. & Ulaş, H. (2023). Merak, öğrenme ve motivasyon arasındaki ilişki. O. Sevim & H. Ulaş (Ed.), Merak ve öğrenme içinde (s. 45-58). Bidge.
  • Akdal, D. (2011). Metinler arası okuma yaklaşımının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Akhan, N. E. & Demirezen, S. (2013). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde gördükleri meslek seçimi konularındaki değerleri kazanma düzeyleri. Turkish Studies, 8(3), 1-15.
  • Altıparmak, İ. G. (2019). The role and significance of curiosity in philosophy for children. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Athreya, A., Taswell, K., Mashkoor, S., & Taswel, C. (2020). Essential question: Equal or equivalent entities? About two things as same, similar, or different. 2020 İkinci Uluslararası Disiplinlerarası Yapay Zekâ Konferansı’nda sunulmuş bildiri, 20-23 Eylül, Irvine, CA, ABD. https://doi.org/10.1109/TransAI49837.2020.00028
  • Aydın, B. (2020). Yaratıcı düşünmenin yaratıcı yazmaya etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Aydoğdu, H. & Alkan, E. (2020). Değerler eğitimi ve Behiç Ak’ın tavşan dişli bir gözlemcinin notlarında sevgi. Millî Eğitim Dergisi, 49(226), 185-204.
  • Bay, D. N. (2011). Okul öncesi öğretmenlerine verilen soru sorma becerisi öğretiminin etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Bayram, B. (2020). Soru sorma becerileri bakımından Türkçe öğretmeni adaylarının hazırlandıkları metni anlama sorularının Day ve Park taksonomisine göre değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler ve Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 58-67.
  • Beydemir, A. (2010). İlköğretim 5.sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımın yazmaya yönelik tutumlara, yaratıcı yazma ve yazma erişisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Beydemir, A. & Susar-Kırmızı, F. (2012). İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 319-337.
  • Bulut, K. (2012). 2006 Türkçe dersi (6,7,8. Sınıflar) öğretim programında yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Büyükalan-Filiz, S. (2009). Soru cevap yöntemi eğitiminin öğretmenlerin soru sorma bilgisi ve soru sorma tekniklerine etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 167-195. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbedergi/issue/11252/134476#article_cite sayfasından erişilmiştir.
  • Demirhan-İşcan, C. & Demir, K. (2009). Vatandaşlık eğitiminde değerler ve değerler eğitimi. I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, 28-30 Mayıs, Uşak Üniversitesi.
  • Ensar, F. (2003). Türkçe eğitiminde bir öğretim yönteminin geliştirilmesi kaynaklık etmesi bakımından soru. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi(13), 267-285.
  • Eroğlu, P. (2023). Ortaokul 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma çalışmalarında söz varlığının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Geçit, Y. & Yarar, S. (2010). 9. sınıf coğrafya ders kitabındaki sorular ile çeşitli coğrafya sınav sorularının Bloom Taksonomisine göre analizi. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 154-167.
  • George, D. & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference. Pearson.
  • Göçer, A. (2022). Eğitimde soru kullanımının yeri ve işlevleri: Türkçe eğitimi alanı örneği. International Journal of Language Academy, 10(1), 65-87.
  • Göçer, A. & Kurt, A. (2023). Etkili soru sorma becerisinin kazandırılması ve geliştirilmesi açısından Türkçe dersi metin işleme süreçlerinde işlevsel tekniklerin kullanımı: soru kadranı tekniği örneği. Uluslararası Sosyal Alan Araştırmaları Dergisi, 12(2), 45-63.
  • Güneş, F. (2016). Eğitimde sorgulamanın gücü. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 188-204.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (4. b.) içinde (s. 57-83). Pegem.
  • Khashabi, D., Khot, T., Sabharwal, A., & Roth, D. (2017). Learning what is essential in questions. Proceedings of the 21st Conference on Computational Natural Language Learning (CoNLL 2017) içinde (s. 80–89). Association for Computational Linguistics.
  • Kılınç, G. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme sürecindeki soru sorma becerileri: Bir durum çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kilmen, S. (2020). Eğitim araştırmacıları için SPSS uygulamalı istatistik. Anı.
  • Kress, N. E. (2017). 6 essential questions for problem solving. Mathematics Teacher, 111(3), 190-196. http://www.jstor.org/stable/10.5951/mathteacher.111.3.0190 sayfasından erişilmiştir.
  • Maltepe, S. (2006). Yaratıcı yazma yaklaşımı açısından Türkçe derslerindeki yazma süreçlerinin ve ürünlerinin değerlendirilmesi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • McConnel, C. (2011). The essential questions handbook. Scholastic.
  • MEB. (2024). Türkçe Öğretim Programı. MEB.
  • Ocak, G. (2019). Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama yolları. G. Ocak (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 218-268). Pegem.
  • Onkaş, N. A. (2015). Interpretation theory and criative writing. The Antropologist, 22(2), 196-202. https://doi.org/10.1080/09720073.2015.11891869
  • Özmen, F. (1999). Etkili eğitimin gerçekleştirilmesinde duyuşsal alanın önemi sevgi eğitimi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 193-198.
  • Öztürk-Samur, A. & Soydan, S. (2013). Okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerinde soru sorma stratejilerinin incelenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 12(46), 70-83.
  • Peker-Ünal, D. & Şen, E. Ö. (2019). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları materyallerle öğretim programında yer alan değerlerin ilişkilendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 77-107.
  • Ronka, D., Lachat, M. A., Slaughter, R., & Meltzer, J. (2008). Answering the questions that count. Educational Leadership, 66(4), 18-24.
  • Sulak, S. E. & Erdoğan, M. (2019). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 1118-1139.
  • Şimşek, Ş. & Bulut, F. (2020). Bir yaratıcı yazma etkinliği olarak küçürek öykü ile değerler eğitimi. TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 8(23), 183-193.
  • Temur, G. & Aşık, G. (2023). Okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin sınıf içi soru sorma becerileri ile meraklılık düzeylerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 24(2), 180-193. https://doi.org/10.12984/egeefd.1184823
  • Tonyalı, E. (2010). Yaratıcı yazma uygulamalarının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Topçuoğlu-Ünal, F. & Sever, A. (2012). Yaratıcı yazmada müziğin etkisi. Turkish Studies, 7(4), 2907-2918.
  • Tüzel, S., Yılmaz, E., & Bal, M. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının metin işleme sürecine yönelik hazırladıkları soruların revize edilmiş Bloom taksonomisi doğrultusunda incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(8), 1085-1100. https://doi.org/10.9761/jasss2027
  • Ulaş, A. H., Köçeri, K., & Akan, E. (2022). Ders planlarında temel soru kullanımının öğrencilerin disiplinlerarası kavramları derin anlamadaki etkilerinin araştırılması. I. International Cogress of Social Sciences içinde (s. 97-98). Bitlis.
  • Uyğun, A. (2019). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğunun incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Virgin, R. (2014) Connecting learning: How revisiting big idea questions can help in history classrooms. The Social Studies, 105(4), 1-212. https://doi.org/10.1080/00377996.2014.917065
  • Weston, A. & Bloch-Schulman, S. (2020). Thinking through questions. Hackett.
  • Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design (2. b.). ASCD.
  • Wiggins, G. & McTighe, J. (2013). Essential question (2. b.). Lawson.

The Effect of Turkish Course Conducted with Basic Question Technique on 6th Grade Students' Creative Writing Skills

Year 2025, Volume: 23 Issue: 1, 1095 - 1113, 30.04.2025
https://doi.org/10.37217/tebd.1598593

Abstract

This study aimed to investigate the effect of the Turkish course conducted with the basic question technique on the creative writing skills of sixth grade students. In this study, a pretest-posttest paired quasi-experimental design was used, one of the quantitative research approaches. The sample of this study consisted of 64 sixth grade students. The Scale for Evaluating Creative Writing Products developed by Beydemir (2010) was used as the data collection tool in the study. As a data collection tool, a parametric test was used to compare the pretest-posttests of the experimental groups, a t-test in independent samples, and a t-test in dependent samples to compare the pretests and posttests of the groups. The creative writing skills of the 6th grade students in the Turkish course conducted with the basic question technique were addressed in terms of love, honesty and self-control values, and as a result, it was concluded that the basic question technique positively affected the creative writing skills of the students. Considering the significant effect of the basic question technique on the creative writing skills of the students, it can be recommended that every teacher should show the necessary care and effort to have knowledge of the basic question technique. It may also be recommended that students adapt the basic question technique to their lessons to develop their creative writing skills.

References

  • Akan, E. & Ulaş, H. (2023). Merak, öğrenme ve motivasyon arasındaki ilişki. O. Sevim & H. Ulaş (Ed.), Merak ve öğrenme içinde (s. 45-58). Bidge.
  • Akdal, D. (2011). Metinler arası okuma yaklaşımının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Akhan, N. E. & Demirezen, S. (2013). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde gördükleri meslek seçimi konularındaki değerleri kazanma düzeyleri. Turkish Studies, 8(3), 1-15.
  • Altıparmak, İ. G. (2019). The role and significance of curiosity in philosophy for children. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Athreya, A., Taswell, K., Mashkoor, S., & Taswel, C. (2020). Essential question: Equal or equivalent entities? About two things as same, similar, or different. 2020 İkinci Uluslararası Disiplinlerarası Yapay Zekâ Konferansı’nda sunulmuş bildiri, 20-23 Eylül, Irvine, CA, ABD. https://doi.org/10.1109/TransAI49837.2020.00028
  • Aydın, B. (2020). Yaratıcı düşünmenin yaratıcı yazmaya etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Aydoğdu, H. & Alkan, E. (2020). Değerler eğitimi ve Behiç Ak’ın tavşan dişli bir gözlemcinin notlarında sevgi. Millî Eğitim Dergisi, 49(226), 185-204.
  • Bay, D. N. (2011). Okul öncesi öğretmenlerine verilen soru sorma becerisi öğretiminin etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Bayram, B. (2020). Soru sorma becerileri bakımından Türkçe öğretmeni adaylarının hazırlandıkları metni anlama sorularının Day ve Park taksonomisine göre değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler ve Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 58-67.
  • Beydemir, A. (2010). İlköğretim 5.sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımın yazmaya yönelik tutumlara, yaratıcı yazma ve yazma erişisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Beydemir, A. & Susar-Kırmızı, F. (2012). İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 319-337.
  • Bulut, K. (2012). 2006 Türkçe dersi (6,7,8. Sınıflar) öğretim programında yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Büyükalan-Filiz, S. (2009). Soru cevap yöntemi eğitiminin öğretmenlerin soru sorma bilgisi ve soru sorma tekniklerine etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 167-195. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbedergi/issue/11252/134476#article_cite sayfasından erişilmiştir.
  • Demirhan-İşcan, C. & Demir, K. (2009). Vatandaşlık eğitiminde değerler ve değerler eğitimi. I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, 28-30 Mayıs, Uşak Üniversitesi.
  • Ensar, F. (2003). Türkçe eğitiminde bir öğretim yönteminin geliştirilmesi kaynaklık etmesi bakımından soru. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi(13), 267-285.
  • Eroğlu, P. (2023). Ortaokul 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma çalışmalarında söz varlığının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Geçit, Y. & Yarar, S. (2010). 9. sınıf coğrafya ders kitabındaki sorular ile çeşitli coğrafya sınav sorularının Bloom Taksonomisine göre analizi. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 154-167.
  • George, D. & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference. Pearson.
  • Göçer, A. (2022). Eğitimde soru kullanımının yeri ve işlevleri: Türkçe eğitimi alanı örneği. International Journal of Language Academy, 10(1), 65-87.
  • Göçer, A. & Kurt, A. (2023). Etkili soru sorma becerisinin kazandırılması ve geliştirilmesi açısından Türkçe dersi metin işleme süreçlerinde işlevsel tekniklerin kullanımı: soru kadranı tekniği örneği. Uluslararası Sosyal Alan Araştırmaları Dergisi, 12(2), 45-63.
  • Güneş, F. (2016). Eğitimde sorgulamanın gücü. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 188-204.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (4. b.) içinde (s. 57-83). Pegem.
  • Khashabi, D., Khot, T., Sabharwal, A., & Roth, D. (2017). Learning what is essential in questions. Proceedings of the 21st Conference on Computational Natural Language Learning (CoNLL 2017) içinde (s. 80–89). Association for Computational Linguistics.
  • Kılınç, G. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme sürecindeki soru sorma becerileri: Bir durum çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kilmen, S. (2020). Eğitim araştırmacıları için SPSS uygulamalı istatistik. Anı.
  • Kress, N. E. (2017). 6 essential questions for problem solving. Mathematics Teacher, 111(3), 190-196. http://www.jstor.org/stable/10.5951/mathteacher.111.3.0190 sayfasından erişilmiştir.
  • Maltepe, S. (2006). Yaratıcı yazma yaklaşımı açısından Türkçe derslerindeki yazma süreçlerinin ve ürünlerinin değerlendirilmesi. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • McConnel, C. (2011). The essential questions handbook. Scholastic.
  • MEB. (2024). Türkçe Öğretim Programı. MEB.
  • Ocak, G. (2019). Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama yolları. G. Ocak (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 218-268). Pegem.
  • Onkaş, N. A. (2015). Interpretation theory and criative writing. The Antropologist, 22(2), 196-202. https://doi.org/10.1080/09720073.2015.11891869
  • Özmen, F. (1999). Etkili eğitimin gerçekleştirilmesinde duyuşsal alanın önemi sevgi eğitimi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 193-198.
  • Öztürk-Samur, A. & Soydan, S. (2013). Okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerinde soru sorma stratejilerinin incelenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 12(46), 70-83.
  • Peker-Ünal, D. & Şen, E. Ö. (2019). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları materyallerle öğretim programında yer alan değerlerin ilişkilendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 77-107.
  • Ronka, D., Lachat, M. A., Slaughter, R., & Meltzer, J. (2008). Answering the questions that count. Educational Leadership, 66(4), 18-24.
  • Sulak, S. E. & Erdoğan, M. (2019). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 1118-1139.
  • Şimşek, Ş. & Bulut, F. (2020). Bir yaratıcı yazma etkinliği olarak küçürek öykü ile değerler eğitimi. TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 8(23), 183-193.
  • Temur, G. & Aşık, G. (2023). Okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin sınıf içi soru sorma becerileri ile meraklılık düzeylerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 24(2), 180-193. https://doi.org/10.12984/egeefd.1184823
  • Tonyalı, E. (2010). Yaratıcı yazma uygulamalarının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Topçuoğlu-Ünal, F. & Sever, A. (2012). Yaratıcı yazmada müziğin etkisi. Turkish Studies, 7(4), 2907-2918.
  • Tüzel, S., Yılmaz, E., & Bal, M. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının metin işleme sürecine yönelik hazırladıkları soruların revize edilmiş Bloom taksonomisi doğrultusunda incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(8), 1085-1100. https://doi.org/10.9761/jasss2027
  • Ulaş, A. H., Köçeri, K., & Akan, E. (2022). Ders planlarında temel soru kullanımının öğrencilerin disiplinlerarası kavramları derin anlamadaki etkilerinin araştırılması. I. International Cogress of Social Sciences içinde (s. 97-98). Bitlis.
  • Uyğun, A. (2019). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğunun incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Virgin, R. (2014) Connecting learning: How revisiting big idea questions can help in history classrooms. The Social Studies, 105(4), 1-212. https://doi.org/10.1080/00377996.2014.917065
  • Weston, A. & Bloch-Schulman, S. (2020). Thinking through questions. Hackett.
  • Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design (2. b.). ASCD.
  • Wiggins, G. & McTighe, J. (2013). Essential question (2. b.). Lawson.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Gülşah Ünal 0000-0002-2634-080X

Abdulhak Halim Ulaş 0000-0002-9457-1554

Early Pub Date April 29, 2025
Publication Date April 30, 2025
Submission Date December 9, 2024
Acceptance Date March 7, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Ünal, G., & Ulaş, A. H. (2025). Temel Soru Tekniğiyle Yürütülen Türkçe Dersinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(1), 1095-1113. https://doi.org/10.37217/tebd.1598593

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı