Bu çalışmada piyano öğrencilerinin piyano dersi başarıları ile deşifre çalma becerileri arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada müzik öğretmenliği programında piyano dersi alan öğrencilerin dönem için piyano başarı notları öğrenci not sistemi ve bölüm kayıtlarından elde edilmiş, aynı öğrencilere deşifre eser uygulaması yapılmış ve elde edilen puanlar ile karşılaştırmalar yapılmıştır. Deşifre çalma puanları araştırmacı tarafından hazırlanan bir “Deşifre Parçası” ve “Deşifre Değerlendirme Ölçeği” yardımıyla elde edilmiştir. Yapılan uygulama yardımıyla piyano dersi başarısı ile deşifre çalma becerileri arasındaki ilişki çeşitli istatistik işlemler yardımıyla yordanmaya çalışılmıştır. Yapılan istatistik ölçümler sonucunda öğrencilerin piyano dersi başarıları ile deşifre çalma becerileri arasında doğru orantılı ve yakın bir ilişki olduğu anlaşılmıştır.
In this study, the relation between success level in piano lessons and sight-reading skills of the piano students has been investigated. Success grades in piano lessons of the students into the regular semester have been obtained from department records and student information system, a sight-reading piece applied by these students and obtained points have been compared. Sight-reading grades have been obtained by a “sightreading piece” and “sight-reading evaluation scale” developed by the author. By this application, the relation between success level in piano lessons and sight-reading skills of the piano students has been examined by various statistical procedures. At the end of the statistical measurements it was seen that there is a directly proportional and closely relation between success level in piano lessons and sight-reading skills of the piano students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Submission Date | October 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 183 Issue: 183 |