BibTex RIS Cite

KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2016, Volume: 20 Issue: 2, 475 - 486, 14.08.2016

Abstract

ÖZET

            Toplum hayatının en önemli iletişim vasıtalarından biri olan yazma, duygu, düşünce ve isteklerin birtakım sembollerle herhangi bir zemine aktarılmasıdır. Öğrencilerin duygu, düşünce, hayal, tasarı ve izlenimlerini dilin imkânlarından faydalanarak yazılı anlatım kurallarına uygun şekilde anlatmaları, yazmayı kendilerini ifade etmede bir alışkanlığa dönüştürmeleri ve yazma yeteneği olanların bu becerilerini geliştirmeleri Türkçe öğretiminin temel amaçları arasındadır. Bu amaçlara ulaşmak için de yazma eğitimi verecek öğretmenlerin yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Bu öneme binaen, KKTC Eğitim Fakültelerindeki Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerinin ne durumda olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. 85 öğretmen adayından alınan veriler sonucunda en çok imla, noktalama, özne-yüklem uyumsuzluğu, aykırı kelime kullanımı, sıra yanlışlığı, muğlâk ifade, eş anlamlı kelimeleri yanlış kullanma gibi hataların yapıldığı görülmüştür.

                Anahtar Kelimeler: Yazma,yazılı anlatım,yazma eğitimi,öğretmen adayı

References

  • KAYNAKÇA
  • AKTAŞ, Ş. (1989). “Kompozisyon Eğitimi Üzerine”, Milli Eğitim. 81: 21-23.
  • AKTAŞ, Ş. ve O. GÜNDÜZ (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • ATAY F.R. (1953). Niçin Kurtulmamak. İstanbul.
  • BİNYAZAR, A. ve ÖZDEMİR, E. (1980). Yazılı Anlatım Bilgileri. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • COŞKUN, E. (2006). Yazma Eğitimi. “İlköğretimde Türkçe Öğretimi” (Ed. A.Kırkkılıç ve H.Akyol). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • GÜZEL, A. ve TORUN, A. (2014).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Basım Yayım Pazarlama A.Ş.
  • KANTEMİR, E. (1991). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Ankara Üniv. Bas.
  • KARASAR, N. (2003).Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara:Nobel Yayım Dağıtım.
  • OKURER, C. (1967). Kompozisyon Öğretimi Bakımından İngiltere Maârifi Hakkında Bir İnceleme (Neticeler ve Bazı Teklifler). İstanbul: MEB Bas.
  • ÖZBAY, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
  • ÖZBAY, M. (2011). Ankara: “Yazma Eğitiminde Noktalama ve İmla.” Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları.
  • SAUSSURE, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. İstanbul.
  • ŞİNASİ, İ. (1860). İstanbul: Tercüman-ı Ahval Mukaddimesi.
  • TDK, Resmî İnternet Sitesi. http://www.tdk.gov.tr/
  • .
Year 2016, Volume: 20 Issue: 2, 475 - 486, 14.08.2016

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
  • AKTAŞ, Ş. (1989). “Kompozisyon Eğitimi Üzerine”, Milli Eğitim. 81: 21-23.
  • AKTAŞ, Ş. ve O. GÜNDÜZ (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • ATAY F.R. (1953). Niçin Kurtulmamak. İstanbul.
  • BİNYAZAR, A. ve ÖZDEMİR, E. (1980). Yazılı Anlatım Bilgileri. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • COŞKUN, E. (2006). Yazma Eğitimi. “İlköğretimde Türkçe Öğretimi” (Ed. A.Kırkkılıç ve H.Akyol). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • GÜZEL, A. ve TORUN, A. (2014).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Basım Yayım Pazarlama A.Ş.
  • KANTEMİR, E. (1991). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Ankara Üniv. Bas.
  • KARASAR, N. (2003).Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara:Nobel Yayım Dağıtım.
  • OKURER, C. (1967). Kompozisyon Öğretimi Bakımından İngiltere Maârifi Hakkında Bir İnceleme (Neticeler ve Bazı Teklifler). İstanbul: MEB Bas.
  • ÖZBAY, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
  • ÖZBAY, M. (2011). Ankara: “Yazma Eğitiminde Noktalama ve İmla.” Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları.
  • SAUSSURE, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. İstanbul.
  • ŞİNASİ, İ. (1860). İstanbul: Tercüman-ı Ahval Mukaddimesi.
  • TDK, Resmî İnternet Sitesi. http://www.tdk.gov.tr/
  • .
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Murat Özbay

Mutlu Ateş

Tuğçe Daşöz

Publication Date August 14, 2016
Submission Date July 19, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 20 Issue: 2

Cite

APA Özbay, M., Ateş, M., & Daşöz, T. (2016). KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 475-486.
AMA Özbay M, Ateş M, Daşöz T. KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. TSA. August 2016;20(2):475-486.
Chicago Özbay, Murat, Mutlu Ateş, and Tuğçe Daşöz. “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20, no. 2 (August 2016): 475-86.
EndNote Özbay M, Ateş M, Daşöz T (August 1, 2016) KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20 2 475–486.
IEEE M. Özbay, M. Ateş, and T. Daşöz, “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, TSA, vol. 20, no. 2, pp. 475–486, 2016.
ISNAD Özbay, Murat et al. “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20/2 (August 2016), 475-486.
JAMA Özbay M, Ateş M, Daşöz T. KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. TSA. 2016;20:475–486.
MLA Özbay, Murat et al. “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 20, no. 2, 2016, pp. 475-86.
Vancouver Özbay M, Ateş M, Daşöz T. KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. TSA. 2016;20(2):475-86.