Research Article
BibTex RIS Cite

EXAMINATION OF ATATÜRK UNIVERSITY STUDENTS' LEVEL OF AWARENESS ABOUT CULTURAL HERITAGE ELEMENTS OF ERZURUM PROVINCE

Year 2024, Volume: 28 Issue: 3, 852 - 866, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1385386

Abstract

Cultural heritage is the tangible and intangible elements that reflect the past and identity of societies. The protection of cultural heritage also means the protection of the history, beliefs, traditions and customs, architecture and cultural landscape that reveal the identity of societies. The protection of cultural heritage means having awareness about cultural heritage. For this reason, increasing cultural awareness and awareness raising issues come to the agenda in carrying cultural heritage to the future. The first aim of the research prepared in this direction is to determine the awareness levels of undergraduate and associate degree students studying at Atatürk University about the tangible and intangible cultural heritage elements of Erzurum province. The second aim of the research is to evaluate the views of university students on the importance of university education in acquiring cultural heritage awareness and the methods of acquiring cultural heritage awareness. The research was conducted with a quantitative research design using descriptive and comparative research models. As a method in the research, a method based on data collection, analysis and evaluation process was used. In the data collection part of the research, a survey was conducted with 408 students who were determined according to the simple random sampling method among the associate and undergraduate students studying in formal education at Atatürk University. In the analysis part of the study, Man Withney U test, one of the non-parametric tests, was used to test the hypotheses within the scope of the study. With the study, it was evaluated that the level of awareness of the students about the cultural heritage in the city where they study is low and university education is considered effective in raising heritage awareness.

Project Number

12165

References

  • Ablak, S., Dikmenli, Y., Çetin, T. (2014). Üniversite öğrencilerinin Kırşehir’in tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2024, Volume: 28 Issue: 3, 852 - 866, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1385386

Abstract

Kültürel miras, toplumların geçmişini ve kimliğini yansıtan somut ve somut olmayan unsurlardır. Kültürel mirasın korunması, toplumların kimliğini ortaya koyan tarihinin, inançlarının, gelenek ve göreneklerinin, mimarisinin ve kültürel peyzajının da korunması anlamına gelmektedir. Kültürel mirasın korunması ise kültürel miras konusunda farkındalık sahibi olmaktan geçmektedir. Bu nedenle kültürel mirasın geleceğe taşınmasında kültürel farkındalığın arttırılması ve bilinçlendirme konuları gündeme gelmektedir. Bu doğrultuda hazırlanan araştırmanın birinci amacı, Atatürk Üniversitesi’nde öğrenim gören lisans ve ön lisans düzeyindeki öğrencilerin, Erzurum ilinin somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarıyla ilgili farkındalık düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın ikinci amacı ise üniversite öğrencilerinin kültürel miras farkındalığı edinmede üniversite eğitiminin önemine yönelik görüşlerini ve kültürel miras farkındalığı edinme metotlarını değerlendirmektir. Araştırma, betimsel ve karşılaştırmalı araştırma modellerinin birlikte kullanıldığı nicel araştırma deseniyle yürütülmüştür. Araştırmada yöntem olarak ise veri toplama, analiz ve değerlendirme sürecine dayalı bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama bölümünde Atatürk Üniversitesi’nde örgün eğitimde öğrenim gören ön lisans ve lisans düzeyindeki öğrencilerden basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen 408 öğrenci ile anket yapılmıştır. Araştırmanın analiz bölümünde ise çalışma kapsamındaki hipotezleri test etmek için non-parametrik testlerden Man Withney U testi yapılmıştır. Çalışma ile öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirdeki kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyinin düşük olduğu ve üniversite eğitiminin miras farkındalığı edindirmede etkili görüldüğü değerlendirilmiştir.

Ethical Statement

Etik izinler alınmıştır.

Supporting Institution

Atatürk Üniversitesi BAP

Project Number

12165

Thanks

Teşekkür ederim.

References

  • Ablak, S., Dikmenli, Y., Çetin, T. (2014). Üniversite öğrencilerinin Kırşehir’in tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Özgeriş 0000-0003-1006-9303

Mutlu Melis Özgeriş 0000-0002-1393-8669

Project Number 12165
Publication Date December 10, 2024
Submission Date November 2, 2023
Acceptance Date August 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 3

Cite

APA Özgeriş, M., & Özgeriş, M. M. (2024). ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 852-866. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1385386
AMA Özgeriş M, Özgeriş MM. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. TSA. December 2024;28(3):852-866. doi:10.20296/tsadergisi.1385386
Chicago Özgeriş, Mustafa, and Mutlu Melis Özgeriş. “ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, no. 3 (December 2024): 852-66. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1385386.
EndNote Özgeriş M, Özgeriş MM (December 1, 2024) ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 852–866.
IEEE M. Özgeriş and M. M. Özgeriş, “ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”, TSA, vol. 28, no. 3, pp. 852–866, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1385386.
ISNAD Özgeriş, Mustafa - Özgeriş, Mutlu Melis. “ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (December 2024), 852-866. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1385386.
JAMA Özgeriş M, Özgeriş MM. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. TSA. 2024;28:852–866.
MLA Özgeriş, Mustafa and Mutlu Melis Özgeriş. “ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 3, 2024, pp. 852-66, doi:10.20296/tsadergisi.1385386.
Vancouver Özgeriş M, Özgeriş MM. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZURUM İLİ KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. TSA. 2024;28(3):852-66.