Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 28 Issue: 3, 643 - 663, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574

Abstract

References

  • Accenture (2023, December 15). Accenture technology vision 2018. https://www. accenture.com/t20180222T121502Z__w__/us-en/_acnmedia/Accenture/next-gen-7/tech-vision2018/pdf/Accenture-TechVision-2018-Exec-Summary.pdf.

TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ

Year 2024, Volume: 28 Issue: 3, 643 - 663, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574

Abstract

Turizm bağlamında, sektörde rekabetçi ve çekici kalabilmek için modern teknolojinin kullanılması adeta zorunluluk haline gelmiştir. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik, gelişmiş turist deneyimi sağlamasına ve destinasyonların hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmaktır ve bu nedenle kamusal alanlarda giderek daha fazla kullanılan yeni bir teknoloji biçimidir. Efes Deneyim Müzesi bu teknolojilerin kullanıldığı ve ülkemizde yeni bir anlayış olan deneyim müzesi kapsamında öncülerden biridir. Müze memnuniyeti ve başarısı açısından ziyaretçilerin deneyimlerinin özenle incelenmesi önem arz etmektedir. Bu açıdan araştırmanın amacı, Efes Deneyim Müzesi’ni ziyaret eden turist rehberlerinin deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında çalışma grubu olarak mesleki bir grup olan turist rehberleri ele alınmıştır. Müze ve ziyaretçi ilişkisinde turist rehberi bilgilendirme ve yorumlama yaparak özellikle yeni ürün ve hizmetlerin ziyaretçilerle buluşmasında aracılık etmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilen veriler içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Analiz sonucunda motivasyon, olumlu yönler, olumsuz yönler ve öneriler olmak üzere dört ana temaya ulaşılmıştır. Turist rehberleri genel olarak müzeden etkilenmiş ve deneyimleri hakkında olumlu görüşlerde bulunmuştur. Ayrıca mesleki anlamda değerlendirmeler yapılmış, müzenin geliştirilmesi ve başarısı için birtakım önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın gelecekte yapılacak araştırmalarda ele alınması gereken sınırlılıkları tartışılmış ve ileri araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Accenture (2023, December 15). Accenture technology vision 2018. https://www. accenture.com/t20180222T121502Z__w__/us-en/_acnmedia/Accenture/next-gen-7/tech-vision2018/pdf/Accenture-TechVision-2018-Exec-Summary.pdf.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Ayşe Arslan 0000-0001-5459-0147

Publication Date December 10, 2024
Submission Date February 19, 2024
Acceptance Date September 27, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 3

Cite

APA Arslan, A. (2024). TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 643-663. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574
AMA Arslan A. TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. TSA. December 2024;28(3):643-663. doi:10.20296/tsadergisi.1439574
Chicago Arslan, Ayşe. “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, no. 3 (December 2024): 643-63. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574.
EndNote Arslan A (December 1, 2024) TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 643–663.
IEEE A. Arslan, “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”, TSA, vol. 28, no. 3, pp. 643–663, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1439574.
ISNAD Arslan, Ayşe. “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (December 2024), 643-663. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574.
JAMA Arslan A. TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. TSA. 2024;28:643–663.
MLA Arslan, Ayşe. “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 3, 2024, pp. 643-6, doi:10.20296/tsadergisi.1439574.
Vancouver Arslan A. TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. TSA. 2024;28(3):643-6.