Research Article
BibTex RIS Cite

The Relationship Between Middle School Students' Academic Achievement in Turkish Lessons and Their Motivation Towards Grammar

Year 2024, Volume: 28 Issue: 3, 757 - 775, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1529892

Abstract

The aim of this study is to examine the relationship between 7th-grade middle school students' academic achievements in Turkish language courses and their motivation towards grammar, as well as the impact of students' demographic variables on their grammar motivation and Turkish language achievements, and to develop a valid and reliable scale for this purpose. The study employs a relational survey model, and the study group consists of 500 7th-grade students studying in various public schools in Kars during the 2023-2024 academic year. A simple random sampling method was used in the study. The obtained data were analyzed using SPSS. As a result of the analysis, it was found that there is a positive and low-level significant relationship of one percent between students' motivation towards grammar and their academic achievement scores in Turkish language courses. Additionally, a significant difference was found in favor of female students in terms of the gender variable, Turkish language academic achievement scores, and high motivation levels, whereas a significant difference in low motivation levels was in favor of male students. When examining the variables of mother's and father's education levels, it was determined that there is a significant difference between both parents' education levels and students' Turkish language academic achievement scores and low motivation levels, while no significant difference was found with high motivation levels.

References

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361

Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki

Year 2024, Volume: 28 Issue: 3, 757 - 775, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1529892

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarıları ile dil bilgisine yönelik motivasyonları arasındaki ilişkiyle birlikte öğrencilerin demografik değişkenlerinin dil bilgisi motivasyonları ve Türkçe dersi başarıları üzerindeki etkisini ortaya koymak ve bunun için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Tarama modelleri içerisinde yer alan ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kars ilinin çeşitli devlet okullarında öğrenim görmekte olan 500 ortaokul 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada basit-seçkisiz örneklem yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin dil bilgisine yönelik motivasyonları ile Türkçe dersi akademik başarı puanları arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde yüzde bir oranında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkeni ile Türkçe dersi akademik başarı puanı ve yüksek motivasyon düzeyi arasındaki anlamlı farkın kız öğrencilerin lehine olduğu; cinsiyet ile düşük motivasyon düzeyi arasındaki anlamlı farkın ise erkek öğrencilerin lehine olduğu tespit edilmiştir. Anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine baktığımızda hem anne hem de baba eğitim durumları ile öğrencilerin Türkçe dersi akademik başarı puanları ve düşük motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olduğu saptanırken yüksek motivasyon düzeyi ile anne ve baba eğitim durumları arasında ise anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Cemal Üçoğlu 0009-0009-8608-2783

Tazegül Demir 0000-0003-2901-9226

Publication Date December 10, 2024
Submission Date August 7, 2024
Acceptance Date September 27, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 3

Cite

APA Üçoğlu, C., & Demir, T. (2024). Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 757-775. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1529892
AMA Üçoğlu C, Demir T. Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. TSA. December 2024;28(3):757-775. doi:10.20296/tsadergisi.1529892
Chicago Üçoğlu, Cemal, and Tazegül Demir. “Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, no. 3 (December 2024): 757-75. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1529892.
EndNote Üçoğlu C, Demir T (December 1, 2024) Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 757–775.
IEEE C. Üçoğlu and T. Demir, “Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki”, TSA, vol. 28, no. 3, pp. 757–775, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1529892.
ISNAD Üçoğlu, Cemal - Demir, Tazegül. “Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (December 2024), 757-775. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1529892.
JAMA Üçoğlu C, Demir T. Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. TSA. 2024;28:757–775.
MLA Üçoğlu, Cemal and Tazegül Demir. “Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 3, 2024, pp. 757-75, doi:10.20296/tsadergisi.1529892.
Vancouver Üçoğlu C, Demir T. Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları İle Dil Bilgisine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. TSA. 2024;28(3):757-75.