Bu çalışmada, okul öncesi dönemde gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin etkileşimli kitap okuma uygulamasına yönelik becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Amaç kapsamında “Ebeveynlerin Etkileşimli Kitap Okuma Becerileri Anketi” kullanılmıştır. Veriler basılı ya da elektronik olarak 279 gönüllü ebeveynin katılımıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 26 programı kullanılmıştır. Ebeveynlerin ankette verdikleri yanıtların frekans ve yüzde değerleri hesaplanarak anketten aldıkları puanları ile eğitim düzeyleri, çocuklarıyla geçirdikleri kaliteli vakitleri ve çocuklarıyla kitap okuma sıklıkları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre ebeveynlerin etkileşimli kitap okuma uygulama adımlarında özellikle okuma esnasında cümle tamamlama, daha önce okunulan kitaplar ile okunulan kitabı ilişkilendirme, okumanın ardından kitaptaki olaylar, konular ve karakterler ile ilgili etkinlikler yapma adımlarında bilgi ve uygulama eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ebeveynlerin anket puanları ile eğitim düzeyleri, çocuklarıyla geçirdikleri kaliteli vakit ve çocuklarıyla kitap okuma sıklıkları arasında ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular ilgili alan yazın çerçevesinde tartışılarak ileri araştırma ve uygulamalar için öneriler sunulmuştur.
Araştırmanın etik kurul izni için Kırıkkale Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kuruluna başvurulmuş ve etik kurul belgesi 18.02.2024 tarihli kararı ile alınmıştır.
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2025 |
Submission Date | June 2, 2024 |
Acceptance Date | July 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 29 Issue: 1 |