Research Article
BibTex RIS Cite

Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri

Year 2025, Volume: 29 Issue: 1, 249 - 274, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762

Abstract

Ana dili eğitiminin bireylerin dil beceriyle birlikte bilişsel, sosyal ve akademik gelişimlerine yönelik önemli etkileri bulunmaktadır. Ancak ana dili eğitiminin değişen paradigmalara bağlı olarak farklı sorunlarının olduğu görülmektedir. Bu bağlamda Türkçe eğitiminin sorunlarını belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerisi bulmak oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı değişen şartlarla birlikte Türkçe eğitiminin sorunlarına ilişkin lisansüstü eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini almak, bu görüşler üzerine Türkçe eğitiminde var olan sorunları ve Türkçenin güncel sorunlarını belirlemek, belirlenen sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Lisansüstü eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin Türkçe eğitiminin sorunlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bu araştırma nitel desende tasarlanmış bir olgubilim çalışmasıdır. Araştırmaya lisansüstü eğitim almış , 2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin farklı illerinde, farklı kurumlarda görev yapan ve lisansüstü eğitimini sürdüren 25 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Araştırmada katılımcıların seçilmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen verilerin çözümlenmesi içerik analizi yöntemiyle sağlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Türkçe eğitiminin birçok güncel sorunu olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Akın, E. (2016). Türkçe öğretmenlerinin okuma becerileri dersine ve okuma eğitimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (6) 34-49. https://doi.org/10.16991/inesjournal.201
Year 2025, Volume: 29 Issue: 1, 249 - 274, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762

Abstract

References

  • Akın, E. (2016). Türkçe öğretmenlerinin okuma becerileri dersine ve okuma eğitimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (6) 34-49. https://doi.org/10.16991/inesjournal.201
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Necati Güvenç 0009-0005-9019-6709

Banu Özdemir 0000-0002-4298-8569

Publication Date April 9, 2025
Submission Date June 4, 2024
Acceptance Date August 23, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Güvenç, N., & Özdemir, B. (2025). Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(1), 249-274. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762
AMA Güvenç N, Özdemir B. Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. TSA. April 2025;29(1):249-274. doi:10.20296/tsadergisi.1495762
Chicago Güvenç, Necati, and Banu Özdemir. “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, no. 1 (April 2025): 249-74. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762.
EndNote Güvenç N, Özdemir B (April 1, 2025) Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 1 249–274.
IEEE N. Güvenç and B. Özdemir, “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”, TSA, vol. 29, no. 1, pp. 249–274, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1495762.
ISNAD Güvenç, Necati - Özdemir, Banu. “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/1 (April 2025), 249-274. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762.
JAMA Güvenç N, Özdemir B. Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. TSA. 2025;29:249–274.
MLA Güvenç, Necati and Banu Özdemir. “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 29, no. 1, 2025, pp. 249-74, doi:10.20296/tsadergisi.1495762.
Vancouver Güvenç N, Özdemir B. Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. TSA. 2025;29(1):249-74.