Bu araştırmada, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyum düzeylerini değerlendirmek amacıyla Carless ve De Paola (2000) tarafından geliştirilen "Team Cohesion" ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve geçerlik ile güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye genelinde görev yapan öğretmenlere ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ölçeğin geçerlik çalışması için önce açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmış ve daha sonra doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile doğrulanmıştır. 269 veri üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi (AFA), 191 veri üzerinden yapılan doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve 50 veri üzerinden yapılan test-tekrar test korelasyonu ile üç ayrı çalışma grubundan veriler toplanmıştır. AFA sonuçları, ölçeğin 10 maddeden oluşan tek boyutlu bir yapısının olduğunu göstermektedir. DFA sonuçları ise, ölçeğin model-veri uyumunun kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach'ın Alfa katsayısı 0.94 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach's Alpha katsayısı .94 olarak hesaplanmıştır. Test-tekrar testi sonuçlarına göre, ölçeğin iki uygulama arasındaki korelasyon katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre ölçeğin zamana karşı kararlı olduğu, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyumlarını değerlendirmede güvenilir ve geçerli bir araç olarak kullanılabileceğini göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2025 |
Submission Date | June 12, 2024 |
Acceptance Date | January 22, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 29 Issue: 1 |