Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması

Year 2025, Volume: 29 Issue: 1, 26 - 37, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337

Abstract

Bu araştırmada, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyum düzeylerini değerlendirmek amacıyla Carless ve De Paola (2000) tarafından geliştirilen "Team Cohesion" ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve geçerlik ile güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye genelinde görev yapan öğretmenlere ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ölçeğin geçerlik çalışması için önce açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmış ve daha sonra doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile doğrulanmıştır. 269 veri üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi (AFA), 191 veri üzerinden yapılan doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve 50 veri üzerinden yapılan test-tekrar test korelasyonu ile üç ayrı çalışma grubundan veriler toplanmıştır. AFA sonuçları, ölçeğin 10 maddeden oluşan tek boyutlu bir yapısının olduğunu göstermektedir. DFA sonuçları ise, ölçeğin model-veri uyumunun kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach'ın Alfa katsayısı 0.94 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach's Alpha katsayısı .94 olarak hesaplanmıştır. Test-tekrar testi sonuçlarına göre, ölçeğin iki uygulama arasındaki korelasyon katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre ölçeğin zamana karşı kararlı olduğu, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyumlarını değerlendirmede güvenilir ve geçerli bir araç olarak kullanılabileceğini göstermektedir.

References

  • Aydın, M. (2018). Eğitim yönetimi. Gazi Kitapevi.
Year 2025, Volume: 29 Issue: 1, 26 - 37, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337

Abstract

References

  • Aydın, M. (2018). Eğitim yönetimi. Gazi Kitapevi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Talip Bektaş 0000-0002-5714-1854

Servet Atik 0000-0003-2841-6182

Publication Date April 9, 2025
Submission Date June 12, 2024
Acceptance Date January 22, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Bektaş, T., & Atik, S. (2025). Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(1), 26-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337
AMA Bektaş T, Atik S. Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. TSA. April 2025;29(1):26-37. doi:10.20296/tsadergisi.1499337
Chicago Bektaş, Talip, and Servet Atik. “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, no. 1 (April 2025): 26-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337.
EndNote Bektaş T, Atik S (April 1, 2025) Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 1 26–37.
IEEE T. Bektaş and S. Atik, “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”, TSA, vol. 29, no. 1, pp. 26–37, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1499337.
ISNAD Bektaş, Talip - Atik, Servet. “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/1 (April 2025), 26-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337.
JAMA Bektaş T, Atik S. Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. TSA. 2025;29:26–37.
MLA Bektaş, Talip and Servet Atik. “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 29, no. 1, 2025, pp. 26-37, doi:10.20296/tsadergisi.1499337.
Vancouver Bektaş T, Atik S. Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. TSA. 2025;29(1):26-37.