Bu araştırma lise öğrencileri arasında sosyal medya kullanımının geniş yelpazedeki etkilerini ele almaktadır ve dijital çağın bu önemli fenomeninin gençler üzerindeki hem olumlu hem de olumsuz sonuçlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma fenomenolojik bir metodoloji kullanarak, 22 lise öğrencisi ile yürütülmüş derinlemesine mülakatlar ile ele alınmıştır. Bu yöntem öğrencilerin sosyal medya deneyimlerini, algılarını ve bu platformların günlük yaşamları üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde anlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler sosyal medyayı eğitim materyallerinden kişisel bakıma, modadan sosyal ilişkilere kadar geniş bir içerik yelpazesi için kullanmışlardır. Bu platformlar öğrencilere benzer ilgi alanlarına sahip akranlarla bağlantı kurma ve sosyal destek ağlarını genişletme imkânı sunarak, sosyal bağlarını pekiştirmelerine ve kültürel açıdan zenginleşmelerine olanak sağlamıştır. Ayrıca sürekli bilgi akışına maruz kalmak, bilgilerin aşırı yüklenmesine ve önemli bilgilerin unutulmasına neden olabilmektedir. Bu durum öğrenciler arasında artan bir yorgunluk ve bıkkınlık hissine yol açmakta, akademik performansları üzerinde dikkat dağınıklığı ve stres gibi olumsuz psikolojik etkiler yaratmaktadır. Bu bakımdan bu araştırma, sosyal medyanın gençler üzerindeki etkilerini daha iyi anlamak ve yönlendirmek için eğitimcilerin sosyal medya kullanımını dikkatle izlemeleri ve öğrencilere sağlıklı kullanım alışkanlıkları kazandırmak amacıyla destekleyici stratejiler geliştirmelerinin önemini vurgulamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2025 |
Submission Date | June 11, 2024 |
Acceptance Date | November 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 29 Issue: 1 |