Bu araştırmanın amacı, temel eğitim kademelerinden biri olan ortaokullarda çalışan tüm öğretmenlerin sınıf içerisinde uyguladıkları disiplin türlerini belirlemek ve disiplin türleri hakkında bilgi vermektir. Araştırma projemizin evrenini, Samsun-İlkadım ilçe merkezdeki resmi kamu ortaokullarda çalışan öğretmenlerden oluşturmaktadır. Samsun-İlkadım ilçesindeki resmi kamu ortaokullarda çalışan öğretmenlerden random metoduyla 138 ortaokulda görev yapan branş öğretmenlerinden oluşmaktadır. Ortaokulda çalışan branş öğretmenlerin anket ölçeklerine verdikleri yanıtlar SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ortaokulda çalışan branş öğretmenlerin anket verileri; Kıdem değişkeni, yaş değişkeni ve öğretmenlerinin mezun oldukları okul türü değişkeni göre farklılıklarını bulmak için ANOVA tekniği ile diğer testler kullanılmıştır. Cinsiyet, öğretmeninin mezun oldukları okul türü değişkenlerine göre farklılıklarını bulmak için bağımsız grup t-testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin kullandıkları disiplin türleri ile cinsiyet, yaş, mezun oldukları okul türü ve kıdeme göre istatiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin sınıfta kullanabilecekleri disiplin türlerini seçerken öğrencilerin yapılarını, sınıf disiplinini bozmayacak önleyici tedbirlerin alınması, Milli Eğitim Bakanlığının hizmet içi eğitim konusunda sınıf yönetimi konusunda kurs, seminerlerin verilmesi gerektiği ve üniversitelerin eğitim fakültelerinde sınıf yönetimi ve disiplini konusunda üniversitede öğrenimini devam eden öğretmen adaylarına bu konu hakkında daha fazla davranış kazandırmaları tavsiye edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |