Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2003-2021 yılları arasında sosyal bilgiler ve diğer alanlarda eğitsel oyun konusunda yayınlanan çalışmaların genel eğilimlerinin incelenmesi ve konuyla ilgili genel bir tablo çıkarılmasıdır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmada yer alan araştırmaları tespit etmek amacıyla, YÖK Ulusal Tez Merkezi ve Google Akademik veri tabanlarında alan yazın taraması yapılmıştır. Çalışma sonucunda 39 yüksek lisans tezi, 13 makale ve 8 doktora tezine ulaşılmıştır. Ulaşılan tezler ve makalelerde elde edilen veriler analiz ve sentez süreçlerinden geçerek yorumlanmış ve sayısal değerleri grafiğe dönüştürülmüştür. Araştırmanın sonucunda, yapılan araştırmaları en fazla lisansüstü çalışmaların meydana getirdiği; çalışmaların yıllara göre dağılımında dalgalanmalar görüldüğü; yayınlandıkları üniversitelerin en fazla Gazi Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi olduğu; araştırmacıların cinsiyetinde, erkek araştırmacıların kadın araştırmacılardan sayıca fazla olduğu; örneklem grubunda en fazla ortaokul öğrencileri üzerinde çalışıldığı; en fazla veri toplama yöntemi olarak nicel model tercih edildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, bilimsel yayınların yapıldığı alanlara göre incelendiğinde diğer alanlarda sosyal bilgilere göre daha fazla yapıldığı görülmüştür.
Etik kurul iznine gerek yoktur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Personality Psychology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | October 18, 2023 |
Acceptance Date | January 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |