Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmeni adaylarının geleneksel çocuk oyunlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseni benimsenmiştir. Bu doğrultuda, çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programına devam eden 103 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşüyle son şekli verilen “Okul Öncesi Öğretmen Adayları için Geleneksel Çocuk Oyunları Görüşme Formu” doğrultusunda birebir yapılan görüşmelerle toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının yarısının okul öncesi eğitime devam etmediği, önemli bir bölümünün çocukluğunda sokakta oynayarak zaman geçirdiği, çoğunluğunun her gün sokakta zaman geçirdiği ve tamamının geleneksel çocuk oyunu oynadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, katılımcıların geleneksel çocuk oyunlarına ve sokakta oynamaya yönelik deneyim sahibi oldukları görülmektedir. Çalışma grubundaki öğretmen adaylarının geleneksel çocuk oyunlarını oynama konusunda deneyim sahibi oldukları, genellikle hareketli geleneksel çocuk oyunlarını sevdikleri, sevmedikleri bazı geleneksel çocuk oyunlarının olduğu, geleneksel oyunları ileride öğretmeyi planladıkları, geleneksel çocuk oyunlarının çok sayıdaki yararının farkında oldukları, bu oyunların çocuklara, okul öncesi eğitim sürecine ve öğretmene yönelik çeşitli katkılarının olduğuna ilişkin görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
The purpose of this research is to determine the opinions of preschool teacher candidates on traditional children's games. In this study, phenomenology study, one of the qualitative research approaches, was used. With this respect, the study group consists of 103 teacher candidates attending a preschool teaching undergraduate program in a public university. Research data were collected through individual interviews carried out according to the "Traditional Children's Games Form for Preschool Teacher Candidates", which was developed by the researcher and finalized by expert opinions. Data were analyzed through the content analysis technique. According to the findings, it is evident that half of the teacher candidates did not attend preschool education, a significant portion of them spent time playing on the street during their childhood, the majority of them spent time on the street every day and all of them played traditional children's games. In addition, it is evident that the participants have experiences in traditional children’s games and playing on the street. It was determined that the teacher candidates in the study group have experience in playing traditional children’s games, they generally like active traditional children’s games, there are traditional children’s games that they don’t like, they plan to teach traditional children’s games in the future, they are aware of the numerous benefits of traditional children’s games and that they have opinions about their various contributions to children, the preschool education process and the teacher.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2025 |
Submission Date | April 18, 2025 |
Acceptance Date | July 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 |
Google Scholar