Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından Geleneksel Çocuk Oyunları

Year 2025, , 17 - 32, 05.07.2025
https://doi.org/10.52797/tujped.1679498

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmeni adaylarının geleneksel çocuk oyunlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseni benimsenmiştir. Bu doğrultuda, çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programına devam eden 103 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşüyle son şekli verilen “Okul Öncesi Öğretmen Adayları için Geleneksel Çocuk Oyunları Görüşme Formu” doğrultusunda birebir yapılan görüşmelerle toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının yarısının okul öncesi eğitime devam etmediği, önemli bir bölümünün çocukluğunda sokakta oynayarak zaman geçirdiği, çoğunluğunun her gün sokakta zaman geçirdiği ve tamamının geleneksel çocuk oyunu oynadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, katılımcıların geleneksel çocuk oyunlarına ve sokakta oynamaya yönelik deneyim sahibi oldukları görülmektedir. Çalışma grubundaki öğretmen adaylarının geleneksel çocuk oyunlarını oynama konusunda deneyim sahibi oldukları, genellikle hareketli geleneksel çocuk oyunlarını sevdikleri, sevmedikleri bazı geleneksel çocuk oyunlarının olduğu, geleneksel oyunları ileride öğretmeyi planladıkları, geleneksel çocuk oyunlarının çok sayıdaki yararının farkında oldukları, bu oyunların çocuklara, okul öncesi eğitim sürecine ve öğretmene yönelik çeşitli katkılarının olduğuna ilişkin görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.

References

  • Akay, R. (2017). Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine katkıları üzerine bir araştırma. Social Sciences Studies Journal, 3(10), 1385–1393. https://doi.org/10.26449/sssj.153
  • Akbari, H., Abdoli, B., Shafizadeh, M., Khalaji, H., Hajihosseini, S., & Ziaee, V. (2009). The effect of traditional games in fundamental motor skill development in 7–9-year-old boys. Iranian Journal of Pediatrics, 19(2), 123–129.
  • Aypay, A. (2016). Investigating the role of traditional children’s games in teaching ten universal values in Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 283–300. https://doi.org/10.14689/ejer.2016.62.14
  • Azhara, M., & Sutapa, P. (2018). Traditional games vs. modern in increasing children's motor ability in the 21st century. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 296, 391–395. https://doi.org/10.2991/icsie-18.2019.72
  • Bardak, M., Topaç, N., & Çelik, S. (2022). Geleneksel çocuk oyunları ve erken çocuklukta eğitici oyun üzerine bir bibliyografya denemesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 44–77. https://doi.org/10.20860/ijoses.1086867
  • Bozkurt, E. (2019). Perceptions of classroom teachers about traditional children’s games. International Online Journal of Educational Sciences, 11(4), 277–295. https://doi.org/10.15345/iojes.2019.04.019
  • Chivandikwa, N., Makumbirofa, R., & Muwati, I. (2019). Traditional games and child-centred development: Affirming disabled and female bodies in applied theatre projects in Zimbabwe. South African Theatre Journal, 32(3), 272–284. https://doi.org/10.1080/10137548.2018.1552190
  • Demirel, H. G., Cicioğlu, H. İ., & Tekkurşun Demir, G. (2019). Lise öğrencilerinin dijital oyun oynama motivasyonu düzeylerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 128–137.
  • Dere, A. M., & Öztabak, M. Ü. (2024). İlkokul sınıf öğretmenlerinin geleneksel çocuk oyunlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(153), 192–208. https://doi.org/10.29228/ASOS.75670
  • Doodo, S. (2021). Traditional games: Socialization and culture in Kabylie. In D. Turcanu-Carutiu (Ed.), Heritage new paradigm. IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.98929
  • Edwards, K. (2017). Indigenous traditional games – Planning resource. USQ Research. https://research.usq.edu.au/download/425f1144c9a20b8818095111c577fcd1221703d0b43461d0a3a3aa06a78e8630/2830671/Indigenous%20Traditional%20Games-Resource.pdf Erişim tarihi: 17.11.2024.
  • Erol, M., Akbakla, M. U., & Karabıçak, N. (2022). Sınıf öğretmeni adaylarına göre geleneksel çocuk oyunları. Değerler Eğitimi Dergisi, 20(44), 491–517. https://doi.org/10.34234/ded.1166387
  • Esen, M. A. (2008). Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değeri ve unutulmaya yüz tutmuş Ahıska oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 357–367.
  • Geleneksel Çocuk Oyunları ve Fiziksel Etkinlikler. (2024). Retrieved from http://gelenekselcocukoyunlari.com/
  • Gelişli, Y., & Yazıcı, E. (2015). A study into traditional child games played in Konya region in terms of development fields of children. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 1859–1865. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.247
  • Hassani, F., & Afazeli, Z. (2024). Be more active with traditional games: Traditional review. Turkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 16(1), 119–128. https://doi.org/10.5336/sportsci.2023-99764
  • Iwata, T., Yamabe, T., Polojärvi, M., & Nakajima, T. (2010). Traditional games meet ICT: A case study on go game augmentation. Paper presented at the Fourth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction, 25–27 January 2010. Retrieved from https://dl.acm.org/doi/10.1145/1709886.1709928
  • Kaçar, D., & Ayaz Alkaya, S. (2022). The effect of traditional children's games on internet addiction, social skills and stress level. Archives of Psychiatric Nursing, 40, 50–55. https://doi.org/10.1016/j.apnu.2022.04.007
  • Kamid, K., Syafmen, W., Fajriah, N., Citra, Y. D., Rivani, P. A., & Widodo, R. I. (2022). Investigating the role of traditional games in developing students' process skills and interest in learning mathematics. Eurasian Journal of Educational Research, 97, 216–234. https://doi.org/10.14689/ejer.2022.97.12
  • Karaca, İ., Sancak, İ., & Demir, R. (2023). Boyabat yöresi geleneksel çocuk oyunları. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 6(1), 133–148.
  • Karakaya, M., & Türkoğlu, B. (2024). Okul öncesi öğretmen adaylarının geleneksel oyunlara yönelik görüşlerinin incelenmesi. IZU Journal of Education, 6(1), 31–52. https://doi.org/10.46423/izujed.1385901
  • Katı, Y. (2020). Malatya geleneksel çocuk oyunları ve çocuk gelişiminde oyunun rolü. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 8(22), 309–338. https://doi.org/10.31126/akrajournal.768232
  • Khalid, S. (2008). Value of traditional games. Nurture, 5, 19–21.
  • Kılıç, S. (2021). Geleneksel çocuk oyunlarından çok oyunculu çevrimiçi oyunlara: Sosyal gelişim alanları üzerine bir değerlendirme. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 14(33), 39–56. https://doi.org/10.12981/mahder.853922
  • Lavega, P., Alonso, J. I., Etxebeste, J., Lagardera, F., & March, J. (2014). Relationship between traditional games and the intensity of emotions experienced by participants. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85(4), 457–467. https://doi.org/10.1080/02701367.2014.961048
  • Lopez, J. A. C., Nasner, J. A. C., Getial, J. D. J., & Polanco, J. G. C. (2022). Traditional games as a pedagogical strategy to strengthen cultural identity. Sinergias Educativas, 7(2). Retrieved from https://portal.amelica.org/ameli/journal/382/3823146005/html/
  • Luchoro-Parrilla, R., Lavega-Burgués, P., Damian-Silva, S., Prat, Q., Sáez de Ocáriz, U., Ormo-Ribes, E., & Pic, M. (2021). Traditional games as cultural heritage: The case of Canary Islands (Spain) from an ethnomotor perspective. Frontiers in Psychology, 12, 586238. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.586238
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Sage.
  • Miller, E., & Kuhaneck, H. (2008). Children’s perceptions of play experiences and the development of play preferences: A qualitative study. American Journal of Occupational Therapy, 62, 407–415. https://doi.org/10.5014/ajot.62.4.407
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021). Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Projesi Kitabı. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Mustafaoğlu, R., & Yasacı, Z. (2018). Dijital oyun oynamanın çocukların ruhsal ve fiziksel sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Bağımlılık Dergisi, 19(3), 51–58.
  • Oğuz Haçat, S., & Topal, M. (2021). Geleneksel çocuk oyunlarının değerler eğitimindeki rolünün sınıf öğretmenlerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 558–575. https://doi.org/10.51460/baebd.946222
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün & S. Beşirdemir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sulistyaningtyas, R. E., & Fauziah, P. Y. (2019). The implementation of traditional games for early childhood education. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 326, 431–435. https://doi.org/10.2991/iccie-18.2019.75
  • Sümbüllü, Y. Z., & Altınışık, M. E. (2016). Geleneksel çocuk oyunlarının değerler eğitimi açısından önemi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 73–85.
  • Tatira, L. (2014). Traditional games of Shona children. The Journal of Pan African Studies, 7(4), 156–174.
  • Temel, A., Kangalgil, M., & Çalı, O. (2024). Teachers' views on the role of traditional children's games in education. Journal of Education and Recreation Patterns (JERP), 5(1), 52-65. https://doi.org/10.53016/jerp.v5i1.220
  • Töret, A. B. (2017). Balıkesir oyun evlerinde oynanan geleneksel çocuk oyunlarının işlevleri üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 19-30. https://doi.org/10.5505/pausbed.2017.16768
  • Trajkovik, V., Malinovski, T., Vasileva-Stojanovska, T., & Vasileva, M. (2018). Traditional games in elementary school: Relationships of student's personality traits, motivation and experience with learning outcomes. PLOS One, 13(8), e0202172. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0202172
  • Turan, B. N., Gözler, A., Turan, M. B., İncetürkmen, M., & Meydani, A. (2020). Geleneksel çocuk oyunlarına yönelik öğretmen görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 231-241. http://dx.doi.org/10.31680/gaunjss.757332
  • Yılmaz, E., Yel, S., & Griffiths, M. D. (2022). Dijital ve geleneksel oyun oynayan çocukların değer algılarının karşılaştırılması: Türk ve İngiliz örneklemleri. Eğitim ve Bilim, 47(210), 41-66. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2022.10574
  • Yücel, A. S., & Gündoğdu, C. (2012). İlköğretim ve ortaöğretimde geleneksel çocuk oyunları. Nobel Akademik Yayıncılık.

Traditional Children's Games from the Perspective of Preschool Teacher Candidates

Year 2025, , 17 - 32, 05.07.2025
https://doi.org/10.52797/tujped.1679498

Abstract

The purpose of this research is to determine the opinions of preschool teacher candidates on traditional children's games. In this study, phenomenology study, one of the qualitative research approaches, was used. With this respect, the study group consists of 103 teacher candidates attending a preschool teaching undergraduate program in a public university. Research data were collected through individual interviews carried out according to the "Traditional Children's Games Form for Preschool Teacher Candidates", which was developed by the researcher and finalized by expert opinions. Data were analyzed through the content analysis technique. According to the findings, it is evident that half of the teacher candidates did not attend preschool education, a significant portion of them spent time playing on the street during their childhood, the majority of them spent time on the street every day and all of them played traditional children's games. In addition, it is evident that the participants have experiences in traditional children’s games and playing on the street. It was determined that the teacher candidates in the study group have experience in playing traditional children’s games, they generally like active traditional children’s games, there are traditional children’s games that they don’t like, they plan to teach traditional children’s games in the future, they are aware of the numerous benefits of traditional children’s games and that they have opinions about their various contributions to children, the preschool education process and the teacher.

References

  • Akay, R. (2017). Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine katkıları üzerine bir araştırma. Social Sciences Studies Journal, 3(10), 1385–1393. https://doi.org/10.26449/sssj.153
  • Akbari, H., Abdoli, B., Shafizadeh, M., Khalaji, H., Hajihosseini, S., & Ziaee, V. (2009). The effect of traditional games in fundamental motor skill development in 7–9-year-old boys. Iranian Journal of Pediatrics, 19(2), 123–129.
  • Aypay, A. (2016). Investigating the role of traditional children’s games in teaching ten universal values in Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 283–300. https://doi.org/10.14689/ejer.2016.62.14
  • Azhara, M., & Sutapa, P. (2018). Traditional games vs. modern in increasing children's motor ability in the 21st century. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 296, 391–395. https://doi.org/10.2991/icsie-18.2019.72
  • Bardak, M., Topaç, N., & Çelik, S. (2022). Geleneksel çocuk oyunları ve erken çocuklukta eğitici oyun üzerine bir bibliyografya denemesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 44–77. https://doi.org/10.20860/ijoses.1086867
  • Bozkurt, E. (2019). Perceptions of classroom teachers about traditional children’s games. International Online Journal of Educational Sciences, 11(4), 277–295. https://doi.org/10.15345/iojes.2019.04.019
  • Chivandikwa, N., Makumbirofa, R., & Muwati, I. (2019). Traditional games and child-centred development: Affirming disabled and female bodies in applied theatre projects in Zimbabwe. South African Theatre Journal, 32(3), 272–284. https://doi.org/10.1080/10137548.2018.1552190
  • Demirel, H. G., Cicioğlu, H. İ., & Tekkurşun Demir, G. (2019). Lise öğrencilerinin dijital oyun oynama motivasyonu düzeylerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 128–137.
  • Dere, A. M., & Öztabak, M. Ü. (2024). İlkokul sınıf öğretmenlerinin geleneksel çocuk oyunlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(153), 192–208. https://doi.org/10.29228/ASOS.75670
  • Doodo, S. (2021). Traditional games: Socialization and culture in Kabylie. In D. Turcanu-Carutiu (Ed.), Heritage new paradigm. IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.98929
  • Edwards, K. (2017). Indigenous traditional games – Planning resource. USQ Research. https://research.usq.edu.au/download/425f1144c9a20b8818095111c577fcd1221703d0b43461d0a3a3aa06a78e8630/2830671/Indigenous%20Traditional%20Games-Resource.pdf Erişim tarihi: 17.11.2024.
  • Erol, M., Akbakla, M. U., & Karabıçak, N. (2022). Sınıf öğretmeni adaylarına göre geleneksel çocuk oyunları. Değerler Eğitimi Dergisi, 20(44), 491–517. https://doi.org/10.34234/ded.1166387
  • Esen, M. A. (2008). Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değeri ve unutulmaya yüz tutmuş Ahıska oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 357–367.
  • Geleneksel Çocuk Oyunları ve Fiziksel Etkinlikler. (2024). Retrieved from http://gelenekselcocukoyunlari.com/
  • Gelişli, Y., & Yazıcı, E. (2015). A study into traditional child games played in Konya region in terms of development fields of children. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 1859–1865. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.247
  • Hassani, F., & Afazeli, Z. (2024). Be more active with traditional games: Traditional review. Turkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 16(1), 119–128. https://doi.org/10.5336/sportsci.2023-99764
  • Iwata, T., Yamabe, T., Polojärvi, M., & Nakajima, T. (2010). Traditional games meet ICT: A case study on go game augmentation. Paper presented at the Fourth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction, 25–27 January 2010. Retrieved from https://dl.acm.org/doi/10.1145/1709886.1709928
  • Kaçar, D., & Ayaz Alkaya, S. (2022). The effect of traditional children's games on internet addiction, social skills and stress level. Archives of Psychiatric Nursing, 40, 50–55. https://doi.org/10.1016/j.apnu.2022.04.007
  • Kamid, K., Syafmen, W., Fajriah, N., Citra, Y. D., Rivani, P. A., & Widodo, R. I. (2022). Investigating the role of traditional games in developing students' process skills and interest in learning mathematics. Eurasian Journal of Educational Research, 97, 216–234. https://doi.org/10.14689/ejer.2022.97.12
  • Karaca, İ., Sancak, İ., & Demir, R. (2023). Boyabat yöresi geleneksel çocuk oyunları. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 6(1), 133–148.
  • Karakaya, M., & Türkoğlu, B. (2024). Okul öncesi öğretmen adaylarının geleneksel oyunlara yönelik görüşlerinin incelenmesi. IZU Journal of Education, 6(1), 31–52. https://doi.org/10.46423/izujed.1385901
  • Katı, Y. (2020). Malatya geleneksel çocuk oyunları ve çocuk gelişiminde oyunun rolü. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 8(22), 309–338. https://doi.org/10.31126/akrajournal.768232
  • Khalid, S. (2008). Value of traditional games. Nurture, 5, 19–21.
  • Kılıç, S. (2021). Geleneksel çocuk oyunlarından çok oyunculu çevrimiçi oyunlara: Sosyal gelişim alanları üzerine bir değerlendirme. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 14(33), 39–56. https://doi.org/10.12981/mahder.853922
  • Lavega, P., Alonso, J. I., Etxebeste, J., Lagardera, F., & March, J. (2014). Relationship between traditional games and the intensity of emotions experienced by participants. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85(4), 457–467. https://doi.org/10.1080/02701367.2014.961048
  • Lopez, J. A. C., Nasner, J. A. C., Getial, J. D. J., & Polanco, J. G. C. (2022). Traditional games as a pedagogical strategy to strengthen cultural identity. Sinergias Educativas, 7(2). Retrieved from https://portal.amelica.org/ameli/journal/382/3823146005/html/
  • Luchoro-Parrilla, R., Lavega-Burgués, P., Damian-Silva, S., Prat, Q., Sáez de Ocáriz, U., Ormo-Ribes, E., & Pic, M. (2021). Traditional games as cultural heritage: The case of Canary Islands (Spain) from an ethnomotor perspective. Frontiers in Psychology, 12, 586238. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.586238
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Sage.
  • Miller, E., & Kuhaneck, H. (2008). Children’s perceptions of play experiences and the development of play preferences: A qualitative study. American Journal of Occupational Therapy, 62, 407–415. https://doi.org/10.5014/ajot.62.4.407
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021). Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Projesi Kitabı. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Mustafaoğlu, R., & Yasacı, Z. (2018). Dijital oyun oynamanın çocukların ruhsal ve fiziksel sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Bağımlılık Dergisi, 19(3), 51–58.
  • Oğuz Haçat, S., & Topal, M. (2021). Geleneksel çocuk oyunlarının değerler eğitimindeki rolünün sınıf öğretmenlerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 558–575. https://doi.org/10.51460/baebd.946222
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün & S. Beşirdemir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sulistyaningtyas, R. E., & Fauziah, P. Y. (2019). The implementation of traditional games for early childhood education. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 326, 431–435. https://doi.org/10.2991/iccie-18.2019.75
  • Sümbüllü, Y. Z., & Altınışık, M. E. (2016). Geleneksel çocuk oyunlarının değerler eğitimi açısından önemi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 73–85.
  • Tatira, L. (2014). Traditional games of Shona children. The Journal of Pan African Studies, 7(4), 156–174.
  • Temel, A., Kangalgil, M., & Çalı, O. (2024). Teachers' views on the role of traditional children's games in education. Journal of Education and Recreation Patterns (JERP), 5(1), 52-65. https://doi.org/10.53016/jerp.v5i1.220
  • Töret, A. B. (2017). Balıkesir oyun evlerinde oynanan geleneksel çocuk oyunlarının işlevleri üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 19-30. https://doi.org/10.5505/pausbed.2017.16768
  • Trajkovik, V., Malinovski, T., Vasileva-Stojanovska, T., & Vasileva, M. (2018). Traditional games in elementary school: Relationships of student's personality traits, motivation and experience with learning outcomes. PLOS One, 13(8), e0202172. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0202172
  • Turan, B. N., Gözler, A., Turan, M. B., İncetürkmen, M., & Meydani, A. (2020). Geleneksel çocuk oyunlarına yönelik öğretmen görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 231-241. http://dx.doi.org/10.31680/gaunjss.757332
  • Yılmaz, E., Yel, S., & Griffiths, M. D. (2022). Dijital ve geleneksel oyun oynayan çocukların değer algılarının karşılaştırılması: Türk ve İngiliz örneklemleri. Eğitim ve Bilim, 47(210), 41-66. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2022.10574
  • Yücel, A. S., & Gündoğdu, C. (2012). İlköğretim ve ortaöğretimde geleneksel çocuk oyunları. Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Early Childhood Education
Journal Section Articles
Authors

Hülya Gülay Ogelman 0000-0002-4245-0208

Cansu Özdemir 0009-0002-3603-4360

Özlem İbiş 0009-0000-0548-8808

Publication Date July 5, 2025
Submission Date April 18, 2025
Acceptance Date July 4, 2025
Published in Issue Year 2025

Cite

APA Gülay Ogelman, H., Özdemir, C., & İbiş, Ö. (2025). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından Geleneksel Çocuk Oyunları. Turkish Journal of Primary Education, 10(1), 17-32. https://doi.org/10.52797/tujped.1679498

13642  Google Scholar