Bu araştırmanın amacı 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan
metinlerdeki deyim varlığını tespit etmektir. Araştırmanın
evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 5. sınıflarda ders
kitabı olarak okutulmak amacı ile Talim ve Terbiye Kurulu
tarafından kabul edilen Anıttepe Yayınlarına ait kitap
oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel veri toplama
yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Okuma ve dinleme metinleri çalışma kapsamına alınmış,
serbest okuma metinleri araştırma kapsamı dışında
tutulmuştur. 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan
metinlerdeki deyim varlığı incelenmiş, deyimlerin sıklıkları
metin türleri ve temalara göre belirlenmiş ve tablolarla
gösterilmiştir. Ayrıca deyim öğretimi amacı ile etkinliklerde
kullanılan yöntem ve teknikler belirlenmiş ve örnek
etkinlikler üzerinden değerlendirilmiştir. Çalışmadan elde
edilen bulgular alan yazındaki benzer çalışmalarla
karşılaştırılmış ve sonucunda milli kültürümüzün önemli bir
ögesi olan deyimlerin öğretimi konusunda öğretmenlere
farklı yöntem ve tekniklerin kullanılması yönünde
önerilerde bulunulmuştur.
00
00
000
00
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 00 |
Publication Date | June 29, 2022 |
Submission Date | July 18, 2021 |
Acceptance Date | June 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |