Research Article
BibTex RIS Cite

BELÇİKA’DAKİ TÜRK ÇOCUKLARININ EĞİTİM-ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE AYRIMCILIĞA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2010, Volume: 12 Issue: 12, 163 - 194, 01.06.2010

Abstract

Türkiye’den, ekonomik nedenlere bağlı olarak, 1960’yıllardan itibaren

Avrupa’ya yönelik gerçekleşen uluslar arası göç birçok batı ülkesinde kalıcı bir

Türk nüfusunun oluşmasına yol açmıştır. Batı coğrafyasında ekonomik nedenli

misafir işçi göçünden kaynaklı Türk nüfusunun meydana geldiği ülkelerden birisi

de Avrupa Birliğinin başkentinin bulunduğu Belçika’dır. Geride kalan yaklaşık

elli yıllık süreçte Belçika’ya yerleşmeye, yaşamaya karar veren Türkler kültürel,

ekonomik ve siyasal alanlarda önemli başarılar elde etmekle birlikte birçok

sorunla da karşı karşıya kalmışlardır. Bu sorunlar arasında en önemli yeri meşgul

edenlerden biri çocukların ve gençlerin eğitim alanında karşılaştıkları

sıkıntılardır. Bu çalışmada Belçika’da yaşayan Türk çocuklarının ve gençlerinin

eğitim-öğretim yaşamlarında başarılarını olumsuz yönde etkileyen unsurların

neler olduğu, yüksek öğrenime yönelmelerini etkileyen faktörler ve eğitim

yaşamlarında yabancı olmalarından dolayı ayrımcılıkla karşılaşıpkarşılaşmadıkları

2007-2008 yıllarında Belçika’da yaşayan Türk gençleri üzerine

gerçekleştirilen alan araştırmasının verileri çerçevesinde ortaya konulmaya

çalışılmıştır.

References

  • Belet, Ş. D. (2009). İki Dilli Türk Öğrencilerin Ana Dili Türkçeyi Öğrenme Durumlarına İlişkin Öğrenci, Veli ve Öğretmen Görüşleri (Fjell İlköğretim Okulu Örneği, Norveç). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 71-85.
  • Castels, S. ve Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı, Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Coşkun, M. V. (2009). Ana Dili Eğitiminde Parçalarüstü Birimlerin Önemi ve Teknoloji Destekli Olarak Kavratılması. bilig ,Kış, (48), 41-52.
  • Gelekçi, C. ve Köse, A. (2009). Misafir İşçilikten Etnik Azınlığa: Belçika’daki Türkler. Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Kaplan, M. (2006). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları. Lesthaeghe, R. (Yay. Haz.). (2000). Transnational Islamic Communities in a Multilingual Secular Society. Communities and Generations Turkish and Moroccan Populations in Belgium, Belgium: VUB press, p:1-57.
  • Manço, A. (2002). Göçmen Türklerin Belçika Eğitim Sisteminde Yeri. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, (26), 61-68.
  • Pilancı, H. (2009). Avrupa Ülkelerindeki Türklerin Türkçeyi Kullanma Ortamları, Sürdürebilme İmkânları ve Koruma Bilinçleri. bilig , (49), 127-160.
  • Tok, N. (2003). Kültür, Kimlik ve Siyaset. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Wets, J. (2008). The Turkish Community in Austria and Belgium: The Challenge of Integration. Turkish Immigrants in the European Union Determinants of Immigration and Integration, (R. Erzan ve K. Kirişci, Ed.)., London and New York: Routledge, pp: 81-96.
  • Yalçın, C. (2004). Göç Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. (http://digm.meb.gov.tr/yurtdisigorev/rehber/Rehber_III_belcika.html) 11.12.2009.
  • (http://www.belgium.be/en/)20.12.2009.
  • (http://www.statbel.fgov.be) 21.12.2009.
Year 2010, Volume: 12 Issue: 12, 163 - 194, 01.06.2010

Abstract

References

  • Belet, Ş. D. (2009). İki Dilli Türk Öğrencilerin Ana Dili Türkçeyi Öğrenme Durumlarına İlişkin Öğrenci, Veli ve Öğretmen Görüşleri (Fjell İlköğretim Okulu Örneği, Norveç). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 71-85.
  • Castels, S. ve Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı, Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Coşkun, M. V. (2009). Ana Dili Eğitiminde Parçalarüstü Birimlerin Önemi ve Teknoloji Destekli Olarak Kavratılması. bilig ,Kış, (48), 41-52.
  • Gelekçi, C. ve Köse, A. (2009). Misafir İşçilikten Etnik Azınlığa: Belçika’daki Türkler. Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Kaplan, M. (2006). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları. Lesthaeghe, R. (Yay. Haz.). (2000). Transnational Islamic Communities in a Multilingual Secular Society. Communities and Generations Turkish and Moroccan Populations in Belgium, Belgium: VUB press, p:1-57.
  • Manço, A. (2002). Göçmen Türklerin Belçika Eğitim Sisteminde Yeri. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, (26), 61-68.
  • Pilancı, H. (2009). Avrupa Ülkelerindeki Türklerin Türkçeyi Kullanma Ortamları, Sürdürebilme İmkânları ve Koruma Bilinçleri. bilig , (49), 127-160.
  • Tok, N. (2003). Kültür, Kimlik ve Siyaset. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Wets, J. (2008). The Turkish Community in Austria and Belgium: The Challenge of Integration. Turkish Immigrants in the European Union Determinants of Immigration and Integration, (R. Erzan ve K. Kirişci, Ed.)., London and New York: Routledge, pp: 81-96.
  • Yalçın, C. (2004). Göç Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. (http://digm.meb.gov.tr/yurtdisigorev/rehber/Rehber_III_belcika.html) 11.12.2009.
  • (http://www.belgium.be/en/)20.12.2009.
  • (http://www.statbel.fgov.be) 21.12.2009.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Cahit Gelekçi

Publication Date June 1, 2010
Submission Date February 2, 2019
Published in Issue Year 2010 Volume: 12 Issue: 12

Cite

APA Gelekçi, C. (2010). BELÇİKA’DAKİ TÜRK ÇOCUKLARININ EĞİTİM-ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE AYRIMCILIĞA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 12(12), 163-194.

 32315  MLA   TR DİZİN    32307   EBSCO 

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi (HÜTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
hutad@hacettepe.edu.tr