Bu çalışma, Spor Bilimleri Fakültesini kazanan öğrencilerin spora bakış açılarını çeşitli parametrelerle incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu, Yozgat Bozok Üniversitesi başta olmak üzere çeşitli üniversitelerden gelen 15 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılar, spor yapmayı tercih eden bireylerden seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler, öğrencilerin spora bakış açılarını, sporun kültürel, sosyal ve zihinsel sağlık üzerindeki etkilerini anlamayı hedeflemiştir. Çalışma sonuçları, spor deneyimlerinin, kültürel yapının, cinsiyetin, sosyo-ekonomik durumun ve sağlık bilincinin, öğrencilerin spora yönelik tutumlarını şekillendirdiğini göstermektedir. Öğrenciler, geçmiş spor deneyimlerinin, sporun sağlık, sosyal etkileşim ve kişisel gelişim üzerindeki faydalarını daha iyi anlamalarına yardımcı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, kadın sporcuların spor alanındaki temsili ve karşılaştıkları zorluklar, spor politikalarının ve toplumun tutumlarının gözden geçirilmesi gerektiğine işaret etmektedir. Katılımcılar, sporun stres yönetimi, özgüven artırma ve sosyal etkileşim sağlama gibi olumlu etkilerini vurgulamışlardır. Araştırma, yerel ve ulusal spor kültürü arasındaki farkların, spor politikalarının yeniden değerlendirilmesini gerektirdiğini ortaya koymuştur. Sonuç olarak, eğitim kurumları ve spor politikalarının, sporun toplumsal etkilerini artırarak daha fazla kişiyi spor yapmaya teşvik etmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Physical Education and Education Programs |
Journal Section | 2025 Cilt: 6 Sayı : 1 |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2025 |
Submission Date | March 21, 2025 |
Acceptance Date | April 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 1 |