Otomotiv, havacılık ve endüstriyel otomasyon gibi gerçek zamanlı sistemlerin etkin kontrolü, düşük ve sınırlı gecikme sürelerine sahip yüksek bant genişlikli ve düşük maliyetli gerçek zamanlı iletişim gerektirir. Bu bağlamda, IEEE 802.3 Ethernet'in gerçek zamanlı varyantlarının, gelecekteki endüstriyel platformlarda zaman hassas trafiğe zamanlama garantileri sağlamak için kilit bir çözüm olması beklenmektedir. IEEE 802.1 Zaman-Hassas Haberleşme (ZHH) görev grubu, Ses Görüntü Köprüleme (SGK) teknolojisi üzerine inşa edilen Ethernet tabanlı deterministik iletişim teknolojilerini standartlaştırmayı amaçlayan önde gelen kuruluştur. Benzetim ve teorik analiz, ZHH’nin zamansal analizi için önemli araçlardır ve uygulamaların zamanlama gereksinimlerinin karşılandığından emin olmak için kullanılır. Bu makalede, ZHH'nin gecikme analizi üzerine yapılan son çalışmalar kapsamlı bir şekilde incelenmektedir. SGK akışlarını ileten gerçekçi araç içi ve endüstriyel otomasyon kullanım senaryolarının zamansal performansını analiz etmek için bir Omnet++ simülasyonu geliştirilmiştir. Ayrıca, ağın en kötü durum performansı, SGK Gecikme Matematiği kullanılarak yapılan teorik analizle de değerlendirilmiştir. Çalışmamız, Türkiye Cumhuriyeti'nin 12. Kalkınma Planı'nda öncelikli araştırma hedefleri olarak vurgulanan otomotiv, havacılık ve imalat sanayi gibi bilgisayar tabanlı gerçek zamanlı kontrol sistemlerine ihtiyaç duyan sektörlere ilişkin, toplumun ulusal hedeflerini desteklemeye yönelik önemli bir araştırma çabasıdır.
Ses Görüntü Köprüleme Zaman-Hassas Haberleşme Gecikme Analizi Omnet++ Gerçek-Zamanlı Sistem SGK Gecikme Matematiği
Effective control of real-time systems such as automotive, avionics, and industrial automation necessitates a high-bandwidth and low-cost real-time communication with low and bounded latency. In this context, real-time variants of IEEE 802.3 Ethernet are anticipated to be a key solution to provide timing guarantees to time-sensitive traffic in future industrial platforms. IEEE 802.1 Time-Sensitive Networking (TSN) task group is the leading organization that aims to standardize Ethernet-based deterministic communication technologies, which build upon Audio Video Bridging (AVB) technology. Simulation and theoretical analysis are important means for temporal analysis of TSN to ensure that timing requirements of applications are satisfied. In this paper, an in-depth review of the recent work on delay analysis of TSN is provided. An Omnet++ simulation is developed to analyze the temporal performance of realistic in-vehicle and industrial automation use cases transmitting AVB streams. Furthermore, the worst-case network performance is also evaluated via theoretical analysis using AVB Latency Math. Our work is an important research effort to support the national goals of the society regarding automotive, aerospace, and manufacturing industries, which require computer-based real-time control systems, taking into account that these industries are highlighted as the priority research targets by the 12th Development Plan of Republic of Türkiye.
Audio Video Bridging Time-Sensitive Networking Delay Analysis Omnet++ Real-Time System AVB Latency Math
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Information Systems (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 4, 2025 |
Publication Date | July 15, 2025 |
Submission Date | December 10, 2024 |
Acceptance Date | May 12, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 17 Issue: 2 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.