Bu araştırmanın amacı Görsel Sanatlar öğretmenlerinin ve adaylarının sanat eğitimine ilişkin teknolojik ve pedagojik alan bilgileri ile teknopedagojik yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini Trabzon, Giresun, Rize, Erzurum illerinde görev yapmakta olan Görsel Sanatlar Öğretmenleri ve Trabzon Üniversitesi, Erzurum Atatürk Üniversitesi, Ankara Gazi Üniversitesi, Giresun Üniversitesi, Rize Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim dalında öğretim gören Görsel Sanatlar öğretmen adayları ve öğretmenleri oluşturmaktadır.Çalışmada veri toplama aracı olarak iki ölçek kullanılmıştır. Bunlardan ilki Teknopedagojik Eğitim Yeterlik (TPACK-deep) ölçeği, diğeri ise Görsel Sanatlar Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Öz-Yeterlik Ölçeği’dir. Verilerin analizi için SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney-U Testi, Kruskal Wallis-H Testi, Spearman’ın sıralama korelasyon katsayısı tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin teknolojiyi eğitim süreçlerine entegre etme becerileri ile pedagojik içerik bilgilerini dijital araçlarla geliştirme kapasiteleri arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, yüksek düzeyde teknopedagojik yeterliliğe sahip öğretmenlerin, teknoloji kullanımını daha yaratıcı bir şekilde sınıf ortamına adapte edebildikleri gözlemlenmiştir. Bu bulgular, öğretmenlerin teknoloji eğitimine yönelik gelişimlerinin önemini vurgulamaktadır ve öğretmenlerin teknolojiyi pedagojik süreçlerde etkin bir şekilde kullanabilmesi için eğitimlerine daha fazla önem verilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Görsel Sanatlar Görsel Sanatlar Öğretmenleri ve Adayları Sanat Eğitimi Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi Teknopedagojik Eğitim Yeterliği
Makale için Trabzon Üniversitesinin 21.11.2022 tarih ve E-81614018-000-2200048215 sayılı Etik Kurul Onay Belgesi bulunmaktadır.
This research aims to explore the relationship between technological and pedagogical field knowledge and techno-pedagogical competencies of Visual Arts teachers and candidates in the context of art education. The study population includes Visual Arts teachers working in Trabzon, Giresun, Rize, and Erzurum provinces, as well as Visual Arts teachers enrolled at Trabzon University, Erzurum Atatürk University, Ankara Gazi University, Giresun University, and Rize Recep Tayyip Erdogan University Department of Fine Arts Education, Painting-Business Education department. Data collection tools utilized in the study include the Techno-Pedagogical Educational Competence Scale (TPACK-deep) and the Visual Arts Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Efficacy Scale. Data analysis was conducted using SPSS 22, employing techniques such as the Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis H Test, and Spearman’s rank correlation coefficient. The results reveal a positive relationship between teachers' capacity to integrate technology into educational processes and their ability to develop pedagogical content knowledge through digital tools. Additionally, it was observed that teachers with higher techno-pedagogical competence are more adept at creatively adapting technology within the classroom environment. These findings highlight the significance of advancing teachers’ technological proficiency and suggest the need for targeted educational strategies to support effective technology use in pedagogical practices.
Visual Arts Visual Arts Teachers and Candidates Art Education Technological and Pedagogical Content Knowledge Technopedagogical Educational Competence
Ethics Committee Approval of the article given by Trabzon University's 21.11.2022 date and E-81614018-000-2200048215 Document no.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 26, 2025 |
Publication Date | April 1, 2025 |
Submission Date | November 15, 2024 |
Acceptance Date | January 11, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 12 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU