İşletmeler internet üzerinden satışlar
gerçekleştirirken sosyal medyadaki varlıklarını da geliştirmeye ve sosyal
ağları pazarlama amacıyla etkin kullanmaya özen göstermektedir. Bu doğrultuda,
araştırmanın amacı, işletmelerin sosyal medya kanallarında yer verdikleri
pazarlama mesajlarının online ortamda gerçekleştirdikleri satışlar üzerinde
rolü olup olmadığı gözlenmek istenmiştir.
Araştırma evrenini, alan yazında mevcut
araştırmalarda yer almamış bir sektör olması nedeniyle muhafazakar giyim
sektöründe yer alan ve sosyal medya kanallarını aktif olarak kullanan
işletmeler oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 10 işletme
kurucu/yöneticisi ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nitel
araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile görüşmeler analiz
edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, işletmelerin
sosyal medya pazarlamasına önem verdiği, sosyal medyadaki yenilikleri takip
ederek işletmenin tanıtımına katkı sağlayacak şekilde kullandığı
belirlenmiştir. Ayrıca sosyal medyada yer verilen pazarlama mesajlarının online
satışları desteklediği ve web siteleri üzerinden gerçekleştirilen satışlarda
rolü olduğu sonuçları elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2018 |
Submission Date | March 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 5 |