Pazarlama
faaliyetlerinin yürütülmesi ve ürün veya hizmetlerin potansiyel tüketicilere
ulaştırılmasında dağıtım kanalları önemli bir role sahiptir. Dağıtım
kanallarının başarılı bir şekilde faaliyetlerine devam etmesi, kanal üyeleri
arasındaki ilişkinin niteliğine bağlıdır. Bu çalışmada, dağıtım kanallarında ilişkinin
kalitesi ve sürekliliğine etki eden faktörler araştırılmıştır. Bu faktörler;
tedarikçinin firma itibarı, iletişim yeteneği, bilgi paylaşımı, adaptasyonu,
güvenilirliği ve değer birliği olarak altı ana başlık altında ele alınmıştır.
Araştırma, Erzurum’da faaliyet gösteren sigorta acenteleri üzerinde yapılmıştır.
Araştırma sonucunda acentelerin ana sigorta firmaları ile ilişkilerinin
sürekliliğinde; firma itibarı, adaptasyon, güvenilirlik, değer birliği ve
ilişki kalitesinin etkisinin olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2018 |
Submission Date | March 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 17 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.