Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2025, Issue: 18, 257 - 270, 30.06.2025

Abstract

Teknolojinin her geçen gün gelişmesiyle dijitalleşme gün geçtikçe daha da yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu yüzden bireylerin hayatlarının her anında dijital okuryazarlık becerileri önemli bir yer oluşturmaya başlamıştır. Bu anlamda dijital okuryazarlık üniversite öğrencilerinin de sahip olması gereken beceriler arasında yer almaktadır. Öğrenciler hem bireyler arası iletişim kurmada hem de gelişen teknolojiye ayak uydurarak diğer bireylere nazaran fark yaratmada dijital okuryazarlık becerilerinin iyi olması beklenmektedir. Bu araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler kullanılarak incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya aktif öğrenimine devam eden 273 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri demografik bilgileri elde etmek için Kişisel Bilgi Formu ve öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerini belirlemek için "Dijital Okuryazarlık Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin parametrik testler aracılığıyla analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda katılımcıların yaş, bölüm, sınıf, internet kullanım süresi, aile gelir düzeyi değişkenlerinde anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Ancak, kendine ait bilgisayar sahibi olmanın dijital okuryazarlık düzeyini anlamlı şekilde artırdığını ve internet erişiminde bilgisayar kullanan bireylerin dijital okuryazarlık seviyelerinin telefon kullananlara kıyasla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, en sık kullanılan sosyal medya platformlarından özellikle Instagram ve WhatsApp kullanan bireylerin, TikTok kullananlara kıyasla daha yüksek dijital okuryazarlık seviyelerine sahip olduğu tespit edilmiştir

Ethical Statement

Çalışma etik anlamda bir problem bulunmamaktadır. Yalova Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu tarafından 2024/132 protokol nolu karar ile onay alınmıştır.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

1919B012323407

Thanks

Bu araştırma, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmiştir. Sağladıkları katkılar ve destekleri için TÜBİTAK’a teşekkür ederiz.

References

  • Acar, Ç. (2015). Anne ve babaların ilkokul, ortaokul ve lise öğrencisi çocukları ile kendilerinin dijital okuryazarlıklarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akgül, A., Göksel, A. G., & Yaraş, A. (2023). Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme tutum düzeylerinin incelenmesi: Spor Bilimleri Fakültesi örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 1262-1276. https://doi.org/10.38021/asbid.1345820
  • Aksoy, N. C., Karabay, E., & Aksoy, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Selçuk İletişim, 14(2), 859-894. https://doi.org/10.18094/josc.871290
  • Arslan, S. (2019). İlkokullarda ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Baydar Arıcan, H. Ö. (2022). Sporcu-sedanter öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğiliminin dijital okuryazarlık düzeyine etkisi ve bazı değişkenler bakımından incelenmesi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 38-48. https://doi.org/10.46385/tsbd.1051798
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O., & Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: Eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Bay, D. N. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 172-187.
  • Bipasha, N. J., Islam, M. S. & Bhuyan, M.M. (2025). "Bridging the digital gender divide: is digital literacy truly an equalizer for female students across different demographic factors?". Digital Library Perspectives, Vol (ahead-of-print)/No. (ahead-of-print). https://doi.org/10.1108/DLP-11-2024-0178
  • Çelikkaya, T., & Köşker, C. (2023). Sosyal bilgilerin dijital okuryazarlık beceri yeterlilik düzeyinde (Kırşehir örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 344-371. https://doi.org/10.19171/uefad.1202223
  • Çetin, O. (2016). Pedagojik formasyon programı ile lisans eğitimi fen bilimleri öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 658-685. https://doi.org/10.17556/jef.01175
  • Doğan, C., & Birişçi, S. (2022). Covid-19 süreciyle birlikte öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 6(1), 53-76.
  • Engür, M., Gürgen, O., Demiray, E., & Unutmaz, V. (2023). Antrenörlerin dijital vatandaşlık ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 641-654. https://doi.org/10.38021/asbid.1367241
  • Glister, P. (1997). Digital literacy. New York: John Wiley.
  • Gutierrez-Angel, N., Sanchez-Garcia, JN, Mercader-Rubio, I., Garcia-Martin, J. & Brito-Costa, S. (2022). Digital literacy in the university setting: A literature review of empirical studies between 2010 and 2021. Frontiers in Psychology , 13, 896800.
  • Göldağ, B., & Kanat, S. (2018). Güzel sanatlar eğitim alanında dijital okuryazarlık durumları. The Journal of Academic Social Science Studies, 70, 77-92. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7736
  • Hamutoğlu, N. B., Canan Güngören, Ö., Kaya Uyanık, G., Gür Erdoğan, D. (2017). Dijital okuryazarlık ölçeği: Türkçe’ye uyarlama çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429. https://doi.org/10.12984/egeefd.295306
  • Hakimi, H., Soheili, F., Arezi, S., Ahmadi Garoosi, A. (2024). The relationship between lifelong learning trends, digital literacy levels and the use of web 0.2 tools with social entrepreneurship characteristics among teachers working in ravansar city. Digital and Smart Libraries Researches, 11(2), 67- 82.
  • Kaya, B., & Üstüner Top, F. (2024). Hemşirelik öğrencilerinin dijital okuryazarlık, siberkondria düzeyleri ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 243-252. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898
  • Kosdak, E. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Kozan, M. (2018). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri ve siber zorbalığa ilişkin duyarlılıklarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • Kozan, M., & Bulut Özek, M. (2019). BÖTE bölümü öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri ve siber zorbalığa ilişkin duyarlılıklarının incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 107-120. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538657
  • Kurt Demircan, G., & Katısöz, Y. (2022). Ön lisans programı öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyi. Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Dergisi, 23(51), 225-248.
  • Li, F., Cheng, L., Wang, X., Shen, L., Ma, Y., & Islam, A. Y. M. (2025). The causal relationship between digital literacy and students’ academic achievement: a meta-analysis. Humanities and Social Sciences Communications, 12(1), 1-12. https://doi.org/10.1057/s41599-025-04399-6
  • Öçal, F. N. (2017). İlkokul öğretmenleri ve velilerin kendileri ile velilerin çocuklarına ilişkin dijital okuryazarlık yeterlilik algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özaydın, A., & Kumral, O. (2021). Dijital yerlilerin gözünde dijital okuryazarlık. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(2), 362-377. https://doi.org/10.51725/etad.1008850
  • Özerbaş, M. A., & Kuralbayeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-25. https://doi.org/10.21666/muefd.314761
  • Öztürk, Y., & Budak, Y. (2019). Öğretmen adaylarının kendilerine yönelik dijital okuryazarlık değerlendirmelerinin incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 21, 156-172.
  • Pegalajar Palomino, MDC & Rodríguez Torres, Á. F. (2023). Digital literacy in university students of education degrees in Ecuador. Frontiers in Education. 8(1299059).
  • Reddy, P., Sharma, B., & Chaudhary, K. (2020). Digital literacy: A review of literature. International Journal of Technoethics (IJT), 11(2), 65-94.
  • Rodríguez, Á., Cargua, A., Cargua, N., & Garcés, J. (2023). Competencias digitales de los estudiantes de la carrera de pedagogía de la actividad física y deporte: Caso ecuatoriano. Innovación y transferencias de conocimientos. Dykinson. 81-96.
  • A. Morales, A. Vargas, J. Martínez-Iglesias and C. Gallardo (Madrid: Dynkinson, S.L), 81–96.
  • Sarıkaya, B. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital okuryazarlık durumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1098-1107. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3122
  • Sönmez, E. E., & Gül, H. Ü. (2014). Dijital okuryazarlık ve okul yöneticileri. XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı, 27-29. https://inet-tr.org.tr/inetconf19/ozet/69.html
  • Şahin, A. (2021). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(4), 3496-3525. https://doi.org/10.15869/itobiad.937532
  • Talan, T. (2021). Üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(3), 50-59.
  • Terzi, O., & İşli, A. G. (2020). Dijitalleşen dünyada dijital okuryazarlık: Banka müşterileri üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (7), 50-67.
  • Yankın, F. B. (2019). Dijital dönüşüm sürecinde çalışma yaşamı. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 7(2), 1-38.
  • Yeşildal, M. (2018). Yetişkin bireylerde dijital okuryazarlık ve sağlık okuryazarlığı arasındaki ilişki: Konya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldız, K., & Yıldırım, M. (2023). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrenme ve öğrenme sürecinde teknolojinin entegre edilmesi hakkında görüşlerinin belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 57, 260-281. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1142120
  • Yılmaz, A., Kaya, M., Akça, N., & Sönmez, A. (2019). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. 3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, Sakarya, 287-297.
  • Yoleri, S. & Anadolu, Z. N. (2022). Examination of digital literacy skills of undergraduate students according to various. Advanced Education, 21, 121-134. https://doi.org/10.20535/2410-8286.262190
  • Yontar, A. (2019). Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 815-824. https://doi.org/10.16916/aded.593579

Investigation of Digital Literacy Levels of Faculty of Sport Sciences Students

Year 2025, Issue: 18, 257 - 270, 30.06.2025

Abstract

With the continuous advancement of technology, digitalization has become increasingly widespread. Consequently, digital literacy skills have become essential in individuals' daily lives. In this context, digital literacy is among the critical skills that university students should acquire. Students are expected to possess strong digital literacy skills not only to facilitate interpersonal communication but also to adapt to technological advancements and differentiate themselves from others. This study aims to examine the digital literacy levels of students in the Faculty of Sports Sciences based on various variables. The research was conducted with 273 actively enrolled students. Data were collected using a Personal Information Form to obtain demographic details and the Digital Literacy Scale to assess students' digital literacy levels. The obtained data were analyzed using parametric tests. The results revealed no significant differences in digital literacy levels regarding age, department, class level, internet usage duration, and family income variables. However, owning a personal computer significantly enhanced digital literacy levels, and students who accessed the internet via computers had higher digital literacy levels compared to those using mobile phones. Furthermore, regarding the most frequently used social media platforms, students using Instagram and WhatsApp exhibited significantly higher digital literacy levels than those using TikTok.

Project Number

1919B012323407

References

  • Acar, Ç. (2015). Anne ve babaların ilkokul, ortaokul ve lise öğrencisi çocukları ile kendilerinin dijital okuryazarlıklarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akgül, A., Göksel, A. G., & Yaraş, A. (2023). Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme tutum düzeylerinin incelenmesi: Spor Bilimleri Fakültesi örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 1262-1276. https://doi.org/10.38021/asbid.1345820
  • Aksoy, N. C., Karabay, E., & Aksoy, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Selçuk İletişim, 14(2), 859-894. https://doi.org/10.18094/josc.871290
  • Arslan, S. (2019). İlkokullarda ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Baydar Arıcan, H. Ö. (2022). Sporcu-sedanter öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğiliminin dijital okuryazarlık düzeyine etkisi ve bazı değişkenler bakımından incelenmesi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 38-48. https://doi.org/10.46385/tsbd.1051798
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O., & Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: Eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Bay, D. N. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 172-187.
  • Bipasha, N. J., Islam, M. S. & Bhuyan, M.M. (2025). "Bridging the digital gender divide: is digital literacy truly an equalizer for female students across different demographic factors?". Digital Library Perspectives, Vol (ahead-of-print)/No. (ahead-of-print). https://doi.org/10.1108/DLP-11-2024-0178
  • Çelikkaya, T., & Köşker, C. (2023). Sosyal bilgilerin dijital okuryazarlık beceri yeterlilik düzeyinde (Kırşehir örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 344-371. https://doi.org/10.19171/uefad.1202223
  • Çetin, O. (2016). Pedagojik formasyon programı ile lisans eğitimi fen bilimleri öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 658-685. https://doi.org/10.17556/jef.01175
  • Doğan, C., & Birişçi, S. (2022). Covid-19 süreciyle birlikte öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 6(1), 53-76.
  • Engür, M., Gürgen, O., Demiray, E., & Unutmaz, V. (2023). Antrenörlerin dijital vatandaşlık ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 641-654. https://doi.org/10.38021/asbid.1367241
  • Glister, P. (1997). Digital literacy. New York: John Wiley.
  • Gutierrez-Angel, N., Sanchez-Garcia, JN, Mercader-Rubio, I., Garcia-Martin, J. & Brito-Costa, S. (2022). Digital literacy in the university setting: A literature review of empirical studies between 2010 and 2021. Frontiers in Psychology , 13, 896800.
  • Göldağ, B., & Kanat, S. (2018). Güzel sanatlar eğitim alanında dijital okuryazarlık durumları. The Journal of Academic Social Science Studies, 70, 77-92. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7736
  • Hamutoğlu, N. B., Canan Güngören, Ö., Kaya Uyanık, G., Gür Erdoğan, D. (2017). Dijital okuryazarlık ölçeği: Türkçe’ye uyarlama çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429. https://doi.org/10.12984/egeefd.295306
  • Hakimi, H., Soheili, F., Arezi, S., Ahmadi Garoosi, A. (2024). The relationship between lifelong learning trends, digital literacy levels and the use of web 0.2 tools with social entrepreneurship characteristics among teachers working in ravansar city. Digital and Smart Libraries Researches, 11(2), 67- 82.
  • Kaya, B., & Üstüner Top, F. (2024). Hemşirelik öğrencilerinin dijital okuryazarlık, siberkondria düzeyleri ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 243-252. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1366898
  • Kosdak, E. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Kozan, M. (2018). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri ve siber zorbalığa ilişkin duyarlılıklarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • Kozan, M., & Bulut Özek, M. (2019). BÖTE bölümü öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri ve siber zorbalığa ilişkin duyarlılıklarının incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 107-120. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538657
  • Kurt Demircan, G., & Katısöz, Y. (2022). Ön lisans programı öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyi. Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Dergisi, 23(51), 225-248.
  • Li, F., Cheng, L., Wang, X., Shen, L., Ma, Y., & Islam, A. Y. M. (2025). The causal relationship between digital literacy and students’ academic achievement: a meta-analysis. Humanities and Social Sciences Communications, 12(1), 1-12. https://doi.org/10.1057/s41599-025-04399-6
  • Öçal, F. N. (2017). İlkokul öğretmenleri ve velilerin kendileri ile velilerin çocuklarına ilişkin dijital okuryazarlık yeterlilik algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özaydın, A., & Kumral, O. (2021). Dijital yerlilerin gözünde dijital okuryazarlık. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(2), 362-377. https://doi.org/10.51725/etad.1008850
  • Özerbaş, M. A., & Kuralbayeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-25. https://doi.org/10.21666/muefd.314761
  • Öztürk, Y., & Budak, Y. (2019). Öğretmen adaylarının kendilerine yönelik dijital okuryazarlık değerlendirmelerinin incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 21, 156-172.
  • Pegalajar Palomino, MDC & Rodríguez Torres, Á. F. (2023). Digital literacy in university students of education degrees in Ecuador. Frontiers in Education. 8(1299059).
  • Reddy, P., Sharma, B., & Chaudhary, K. (2020). Digital literacy: A review of literature. International Journal of Technoethics (IJT), 11(2), 65-94.
  • Rodríguez, Á., Cargua, A., Cargua, N., & Garcés, J. (2023). Competencias digitales de los estudiantes de la carrera de pedagogía de la actividad física y deporte: Caso ecuatoriano. Innovación y transferencias de conocimientos. Dykinson. 81-96.
  • A. Morales, A. Vargas, J. Martínez-Iglesias and C. Gallardo (Madrid: Dynkinson, S.L), 81–96.
  • Sarıkaya, B. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital okuryazarlık durumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1098-1107. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3122
  • Sönmez, E. E., & Gül, H. Ü. (2014). Dijital okuryazarlık ve okul yöneticileri. XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı, 27-29. https://inet-tr.org.tr/inetconf19/ozet/69.html
  • Şahin, A. (2021). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(4), 3496-3525. https://doi.org/10.15869/itobiad.937532
  • Talan, T. (2021). Üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(3), 50-59.
  • Terzi, O., & İşli, A. G. (2020). Dijitalleşen dünyada dijital okuryazarlık: Banka müşterileri üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (7), 50-67.
  • Yankın, F. B. (2019). Dijital dönüşüm sürecinde çalışma yaşamı. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 7(2), 1-38.
  • Yeşildal, M. (2018). Yetişkin bireylerde dijital okuryazarlık ve sağlık okuryazarlığı arasındaki ilişki: Konya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldız, K., & Yıldırım, M. (2023). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrenme ve öğrenme sürecinde teknolojinin entegre edilmesi hakkında görüşlerinin belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 57, 260-281. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1142120
  • Yılmaz, A., Kaya, M., Akça, N., & Sönmez, A. (2019). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. 3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, Sakarya, 287-297.
  • Yoleri, S. & Anadolu, Z. N. (2022). Examination of digital literacy skills of undergraduate students according to various. Advanced Education, 21, 121-134. https://doi.org/10.20535/2410-8286.262190
  • Yontar, A. (2019). Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 815-824. https://doi.org/10.16916/aded.593579
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Internet, Media Literacy, Communication and Media Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Ahmet Birlik 0009-0006-7590-7813

Abdurrahman Yaraş 0000-0001-6177-2571

Project Number 1919B012323407
Publication Date June 30, 2025
Submission Date February 10, 2025
Acceptance Date May 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 18

Cite

APA Birlik, A., & Yaraş, A. (2025). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yeni Medya(18), 257-270. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1636701

88x31.png
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.