ÖZ
Bu araştırma, başlangıç piyano öğretiminde sıkça kullanılan C. Czerny Op.599 Metodunda yer alan etüdlerin çalışılmasına yönelik çalışma önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Bilindiği üzere piyano öğretiminde kullanılan etüdler; öğrencinin teknik ve müzikal kabiliyetini geliştiren son derece önemli materyaller arasında yer almaktadır. Piyano öğretiminde başarıya ulaşılabilmesi için, başlangıç seviyesinde kullanılan etüdlerin teknik ve müzikal anlamda incelenmesi gerekmektedir. Konu ile ilgili araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre, teknik çalışma ve etüt çalışmaları yapmayan öğrencilerin, düzenli bir şekilde etüt ve teknik çalışma yapan öğrencilere göre uygulamalarda yetersiz kaldıkları görülmüştür. Bu duruma yönelik olarak piyano öğrencilerinin hem teknik hem de müzikal anlamda başarıya ulaşabilmeleri için, etüt çalışmalarını düzenli uygulayarak, piyano literatüründe yer alan diğer eserlerin icralarına anlamlı bir etkisi olabileceği tahmin edilmiştir. Bilindiği üzere Carl Czerny Op. 599 metodu; özellikle başlangıç piyano öğretimi sürecinde oldukça etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bundan dolayı, yapılan çalışma ile hem öğrencileri bilinçlendirebilmek hem de performanslarına olumlu katkı sağlamak da amaçlanmıştır. Araştırma çerçevesinde konu uzmanları ile görüşülerek piyano öğretiminde en yaygın kullanılan eserler belirlenmiş, eserlerin çalışılmasına ilişkin haftalık çalışma programları oluşturulmuştur. Araştırma süreci için piyano öğretiminde kullanılan C. Czerny Op. 599 metodunda yer alan 45, 61 ve 88 numaralı etütler kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan C. Czerny Op. 599 metodunda yer alan 45, 61 ve 88 numaralı etütlerin çalışma süreci için, eser içerisinde biçim öğeleri belirlenmiştir. Eserler icra yönünden incelenerek, pasajlara yönelik öneriler getirilmiştir. Araştırma, döküman analizi ve kaynak tarama yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışma modelinde olup; araştırma içerisinde kullanılan etütlerin bestecisi hakkında belgesel tarama yoluyla kaynaklar toplanmıştır.
ÖZ
Bu araştırma, başlangıç piyano öğretiminde sıkça kullanılan C. Czerny Op.599 Metodunda yer alan etüdlerin çalışılmasına yönelik çalışma önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Bilindiği üzere piyano öğretiminde kullanılan etüdler; öğrencinin teknik ve müzikal kabiliyetini geliştiren son derece önemli materyaller arasında yer almaktadır. Piyano öğretiminde başarıya ulaşılabilmesi için, başlangıç seviyesinde kullanılan etüdlerin teknik ve müzikal anlamda incelenmesi gerekmektedir. Konu ile ilgili araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre, teknik çalışma ve etüt çalışmaları yapmayan öğrencilerin, düzenli bir şekilde etüt ve teknik çalışma yapan öğrencilere göre uygulamalarda yetersiz kaldıkları görülmüştür. Bu duruma yönelik olarak piyano öğrencilerinin hem teknik hem de müzikal anlamda başarıya ulaşabilmeleri için, etüt çalışmalarını düzenli uygulayarak, piyano literatüründe yer alan diğer eserlerin icralarına anlamlı bir etkisi olabileceği tahmin edilmiştir. Bilindiği üzere Carl Czerny Op. 599 metodu; özellikle başlangıç piyano öğretimi sürecinde oldukça etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bundan dolayı, yapılan çalışma ile hem öğrencileri bilinçlendirebilmek hem de performanslarına olumlu katkı sağlamak da amaçlanmıştır. Araştırma çerçevesinde konu uzmanları ile görüşülerek piyano öğretiminde en yaygın kullanılan eserler belirlenmiş, eserlerin çalışılmasına ilişkin haftalık çalışma programları oluşturulmuştur. Araştırma süreci için piyano öğretiminde kullanılan C. Czerny Op. 599 metodunda yer alan 45, 61 ve 88 numaralı etütler kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan C. Czerny Op. 599 metodunda yer alan 45, 61 ve 88 numaralı etütlerin çalışma süreci için, eser içerisinde biçim öğeleri belirlenmiştir. Eserler icra yönünden incelenerek, pasajlara yönelik öneriler getirilmiştir. Araştırma, döküman analizi ve kaynak tarama yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışma modelinde olup; araştırma içerisinde kullanılan etütlerin bestecisi hakkında belgesel tarama yoluyla kaynaklar toplanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 18, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | March 19, 2025 |
Acceptance Date | May 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 2 |